NL25: KK slowplay

• DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Poker Stars
      No Limit Holdem Ring game
      Blinds: $0.10/$0.25
      9 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: $5
      UTG+1: $27.90
      MP1: $24.65
      MP2: $24.40
      MP3: $4.65
      CO: $18.15
      Hero: $5.65
      SB: $44.55
      BB: $5

Pre-flop: (9 players) Hero is Button with K K
      5 folds, CO raises to $0.75, Hero raises to $2.25, 2 folds, CO calls.

Flop: 5 2 K ($4.85, 2 players)
      CO checks, Hero checks.

Turn: 5 ($4.85, 2 players)
      CO checks, Hero checks.

River: 9 ($4.85, 2 players)
      CO checks, Hero is all-in $3.4, CO folds.
      Uncalled bets: $3.4 returned to Hero.

Results:
      Final pot: $4.85

Normaal gesproken slowplay ik niet vaak.
      Maar als ik deze flop zou pushen had Villain zeker gefold, dus ik wilde hem nog de kans geven om z'n toppair te hitten bijvoorbeeld. Uiteindelijk op de river gepusht, meningen?
  • 7 antwoorden
    • RealPecunia
      RealPecunia
      Bronze
      Je checkt op de flop én de turn. Zo wordt de pot natuurlijk nooit groot. De check op de flop snap ik wel, maar je kunt in dat geval op de turn wel iets inzetten.

Wat ik misschien zou proberen is om de villain te laten denken dat je de pot wil stelen of zonder al te veel risico een potje wil pakken. Bet bijvoorbeeld eens 1 of 2 BB, op flop of turn. Tegenstander denkt misschien dat jij voor relatief heel weinig geld een grote pot met "dead money" probeert te pakken. Met een beetje mazzel reraised ie dan om jou te laten folden, wat jij dan niet doet natuurlijk.

Twee keer checken en dan all-in, ik denk niet dat hij die all-in ooit zou callen. Bet dan 0,50$ of 1$ op de river om iets uit te lokken. Hij zit daar waarschijnlijk met AQ of AJ en heeft niks.

Kortom: probeer met kleine bedragen de pot iets op te hogen of raises van villain uit te lokken. De flop is droog en op de turn kun je ook niet verslagen worden (alleen 5 5) dus je kunt rustig experimenteren.

Dat is mijn bescheiden mening, wie weet ziet iemand dit anders?
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Ik vind die lage bets van 1 of 2 BB altijd zo onbeholpen..
      Maar misschien is het hier wel een idee.

Normaal gesproken zou ik dus all-in zijn gegaan op de flop, maar misschien dat ik hier op de turn $1 had moeten betten.

Ander punt is, hij raist 3BB vanaf de cutoff en ik reraise hem (steal resteal??).
      Misschien kon ik dus de indruk wekken dat ik niets had in de hoop dat hij zou betten.

Maar aan de andere kant heb ik hier ondertussen wel geleerd dat je gewoon altijd moet proberen dezelfde betsizes aan te houden.
      Ik kan misschien inderdaad wel proberen om kleine bets te maken, maar ik betwijfel of hij die dan wel zou callen.
    • RealPecunia
      RealPecunia
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door DeKuip

Ik kan misschien inderdaad wel proberen om kleine bets te maken, maar ik betwijfel of hij die dan wel zou callen.
      Maakt niet uit, want zoals je het nu gespeeld hebt heeft villain geen cent meer betaald vanaf de flop, dus slechter dan zo kon het niet gaan postflop.

Misschien dat hij tegen een kleine bet van jou ook wel fold, maar de kans is minder groot, ook gezien de redenen die ik al noemde. Je bent postflop blij met elke BB die villain er nog in gooit. Volgens SSS moet je met zeer sterke made hand niet hoog betten, aangezien je hand absoluut niet beschermd hoeft te worden en je wilt de tegenstander mee laten gaan. All-in op de river werkt dus waarschijnlijk niet. Kleine bet is dus beter en in deze situatie kun je zo klein betten als je maar wilt want je hebt de nuts op de flop en nuts na pocket 5 5 op de turn en je weet gewoon zeker dat je wint. Bet dus zó laag dat je villain verleid om te callen/bluffen. Aldoor checken vergroot de pot niet.

Ik zou dus gewoon heel laf gaan betten omdat dit je enige kans is de pot te vergroten die je toch wel wint.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      je hoeft hier de pot niet op te bouwen omdat je SSS speelt. Je kan dus rustig slowplayen. Als hij niks heeft, heeft ie niks. Soms zullen mensen gewoon geen cent meer in de pot stoppen. Niks aan te doen.

Je zou nog kunnen proberen op de turn te betten in de hoop dat hij een draw heeft. Maar als hij hier aas hoog heeft krijg je gewoon niet meer value uit de hand dan dit.

Ben geen fan van de kleine bets. op die manier onteem ej villain de kans om te bluffen met ace high. zelfs die kleine bets zullen neit worden gecaleld door een redelijke speler. maar er is wel een kans dat hij bluft. ik vind een check op de flop ent urn ebter dan een kleine bnet omdat je villain op die manier de kans geeft om te bluffen. Mensen bluffen meer met ace high dan dat ze en kleine bet callen. door die kleine bets haal je juist midner value uit je hand.
    • RealPecunia
      RealPecunia
      Bronze
      Ik weet het nog zo niet hoor. Ik ben het ermee eens dat hero checked op de flop, als je daar al bet is villain waarschijnlijk meteen weg. Maar na jouw check behind op de flop zou villain op de turn kunnen bluffen. Doet hij dat niet en checked ie weer, dan zou ik als hero op de turn heel klein betten. Anders lukt het haast niet meer om de pot te vergroten. Een kleine bet op de turn ziet er knullig en stelerig uit en geeft zo nog enigszins kans op bluff van villain. Ik denk meer kans dan een hoge bet op de river.

Je hebt denk ik gelijk NLDPeter dat deze villain geen cent meer in wilde zetten postflop. Hero maakt een raise bovenop zijn raise preflop, dus villain denkt: hero heeft goede hand. Vervolgens checked villain op de flop, en hero zou normaal gesproken inzetten om de pot te pakken of te vergroten. Villain ziet dat hero ook checked en heeft vast door dat hero monsterhand heeft en een slowplay doet. De pot kon idd niet veel groter meer worden.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      1 of 2 BB moet je hier niet betten, maar checken is ook niet goed. Je moet imo hier ook de pot opbouwen en dat doe je niet door te checken. Zou hier dan ook 1/4-1/2 potsize betten, dan ben je AI op de river.

Pot opbouwen is als SSS'er ook belangrijk. Zie ook dit artikel van de contentweek.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sreteb
      1 of 2 BB moet je hier niet betten, maar checken is ook niet goed. Je moet imo hier ook de pot opbouwen en dat doe je niet door te checken. Zou hier dan ook 1/4-1/2 potsize betten, dan ben je AI op de river.

Pot opbouwen is als SSS'er ook belangrijk. Zie ook dit artikel van de contentweek.
      pot is al groot genoeg om allin te kunnen zonder overbet te maken.
      de contentweek artikelen gaan over freeplay waardoor de pot nog klein is op de flop. De pot is hier groter dan je reststack dus hoef je de pot niet op te bouwen. je kan dan beter de flop en turn checken om villain een kans te geven om te bluffen. Als je hier een gewone bet maakt ben je toch al allin. dus kan je dat beter op de river doen om zodoende de villain een kans te geven om iets te hitten of om te bluffen.