Eerste $ sng ooit!

• RealPecunia
      RealPecunia
      Bronze
      Zojuist m'n eerste sit&go gespeeld met real money. Heb wel een aantal keer sit&go gespeeld op pokerstars met playmoney, maar nu m'n allereerste real money sit&go ooit, een 5$+0,50$ met 30 spelers op Titan. De blinds gaan wel heel snel omhoog trouwens.

Heb een keer geluk met A9 all-in tegen 99 maar had erg weinig BB's over in m'n stack. Komt er een A op de river :) , gebeurt net als we op de finaletafel zitten. Vervolgens speel ik er twee keer iemand uit met AQ en domineer ik de tafel :evil: . Uiteindelijk heads-up met 27k tegen 17k die ik nog weet te verprutsen...maar goed, een prachtige tweede plaats voor 37$ of zo. Ik wist bij de playmoney sng's op pokerstars al dat ik slecht ben als ik eenmaal heads-up zit. Heb ook wel eens een verhouding ik 30k tegen 10k verloren.

Maar goed, blijblijblij want zo ben je in één keer uit je downswing. Misschien klinkt dit allemaal iets te euforisch en parabescheiden, who cares

:) --> :tongue: --> :P --> :D
  • 7 antwoorden
    • Tjoez
      Tjoez
      Bronze
      gefeliciteerd :)

is idd een leuk gevoel om zo'n plotse boost te krijgen!

en headsup situaties zal je wel snel onder de knie krijgen :)
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      lekker resultaat voor 1ste sng, misschien kan je beter een tijdje zakken in limiet voor sng's een beetje onder de knie te krijgen? (multitable sng's zijn heel swingy, gruwelijk grote variance factor)

Headsup leer je snel genoeg, vind ik meestal de leukste fase van een sng :)
    • RealPecunia
      RealPecunia
      Bronze
      Volgende twee sit&go's geen prijs. Kreeg bij die eerste denk ik bovengemiddeld aantal goede handen. Het is trouwens een "turbo" dus je begint met 1500 en blinds 10/20, maar als de blinds na tien handen een rondje zijn gegaan dan zit je soms al op blinds van 50/100. De tweede of derde keer op de BB-positie heb je dan een stack van bijv. 1800 en krijg je blinds langs van 600/300. Twee erg slechte handen die je moet folden en dan sta je nog maar op 900. Vlak daarna gaat het naar 500/1000 en heb je maar 1 BB in je stack. En dat al na ongeveer 30 handen totaal! Hoe speel je zoiets?

Kun je op Titan ook meerdere sit&go's tegelijk spelen dan? Als je je registreerd dan staat het sng-schema vóór het hoofdscherm van Titan. Ik moet kan eerst het sng-schema sluiten om weer bij het hoofdscherm te komen. Ik neem aan dat je niet van de sng wordt gegooid als je sng-schema sluit?
    • oisterwijk1
      oisterwijk1
      Bronze
      Je kunt meerdere s&g`s spelen.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Je voelt je duidelijk nog onzeker hoe je juist de S&G moet spelen.
      Daarom raad ik ook aan om op een lagere limiet te beginnen.
      Eens je het S&G gebeuren onder de knie hebt kun je dan stijgen in de limieten.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Voor MTT's heb je 100BI nodig als je binnen je bankroll wil spelen. Voor $5.50 MTTs heb je dus een bankroll van $550 nodig. Dus kijk uit dat je niet buiten je bankroll speelt. Voor 1 table SNGs word minimaal 30BIs geadviseerd. SNGs kunnen heel swingy zijn dushet is belangrijk dat je binnen je bankroll speelt.
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Zeker bij turbo sng's. Afgrijselijke variance.

Ik doe liever normale sng's (allez... hoe trager de blinds omhoog gaan hoe beter). Laat je meer ruimte om te folden, minder coinflips, meer skill :P

Bij low limit sng's is het niveau meestal zo afgrijselijk dat je quasi kan folden naar het geld, gewoon wachten tot je het geld er profitabel in kan schuiven. De fase waarbij er ruimte is voor postflop spel, dus waarbij je profibal SC en small pocket pairs kan spelen is veel groter.