Minimum eisen Laptop

• elrio
      elrio
      Bronze
      Hi,

Het is dan zover. Waarschijnlijk, bijna zeker koop ik een laptop zodat ik meer MTT's kan spelen. Nu is mijn vraag wat zijn zo'n beetje de minimum vereisten, kwa inhoud van Laptop dan om te pokeren en surfen op het internet met de laptop?

Greetz elrio
  • 128 antwoorden
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Interessanter is hoe groot je budget is :)
    • Herseel
      Herseel
      Bronze
      Denk dat je beter een budget geeft. Ik denk dat elke nieuwe laptop momenteel aan je vereisten voldoet :D .
      Handig voor een laptop om te pokeren:
      Groot scherm, numpad naast het klavier (toch wel een pluspunt).
      Denk dat beginprijs +- €700 is?

Edit: ^^
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Klavier >.<
    • Herseel
      Herseel
      Bronze
      uhu toetsenbord :D

Edit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Klavier

In Nederland niet gebruikelijk dus :)
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Genoeg geheugen nemen, zeker met Vista!

Verder vooral core duo en groot scherm.

Apart nummeriek toetsenbord is leuk, maar ook los te koop

Verder is de batterij erg belangrijk.

Zelf vind ik de HP's over het algemeen wel goed

Prijzen vanaf zo'n 600 euro.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      niet alleen groot scherm ook goede resolutie is belangrijk!
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Ik denk dat je op zowat elke laptop wel MTT's kan spelen, zolang je er windows 98 op kan draaien en er internet op kan krijgen. Pokerclients draaien op bijna alles, redelijk lichte programma's tenslotte.

Ik zou gaan voor een losse muis (touchpad suckt) en ervoor zorgen dat je een numpad hebt.
      Voor een goeie prijs/comfort verhouding zou ik voor een laptop van een paar jaar oud gaan, met windows xp of ME ofzo op. Kost bijna niks meer tegenwoordig, en zo'n dual core heb je helemaal niet nodig.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Het gaat niet om de pokersoftware zelf, maar om de randsoftware
      Die moet goed draaien. Daarom is duo core beter. Je kunt makkelijker meer programma's tegelijk draaien.
    • HoofdVogel
      HoofdVogel
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TimothyVdp1
      niet alleen groot scherm ook goede resolutie is belangrijk!
      ja, want anders ben je nix met dat grote scherm

- videokaart is belangrijk want die kan je niet uitbreiden,

- processor is minder belangrijk zolang het maar een dubbele (core duo, ...) of beter is
      (hoeft niet perse, maar anders kan je evengoed een tweedehandse kopen)

- een muis koop je gewoon apart erbij

en last but not least vergelijk de prijzen met de noorderburen, daar kan je altijd wel een koopje doen ;)
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Als ik een budjet mag geven dan is het maximum 1400€ ofzo. Mag klein beetje hoger maar liever lager :D
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Eigenlijk had ik het over de interne zaken van de laptop. Maar tuurlijk dat ik er een externe muis bij koop want met touchpad pokeren gaat waarschijnlijk niet goed.
      Dan nog, Wat is genoeg geheugen? Wat is een goede videokaart?
    • KeesAZ
      KeesAZ
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door elrio
      Als ik een budjet mag geven dan is het maximum 1400€ ofzo. Mag klein beetje hoger maar liever lager :D
      €1400 red je het makkelijk mee. Ik heb toevallig gister een nieuwe laptop gehaald voor €799. 1,86 Dual-core processortje. 3 gb Werkgeheugen. 17'' schermpie. Maar om alleen me te pokeren kan het zelfs nog veel minder..
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door KeesAZ
      Oorspronkelijk gepost door elrio
      €1400 red je het makkelijk mee. Ik heb toevallig gister een nieuwe laptop gehaald voor €799. 1,86 Dual-core processortje. 3 gb Werkgeheugen. 17'' schermpie. Maar om alleen me te pokeren kan het zelfs nog veel minder..
      Welke laptop was dit dan?
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      ik poker op mijn Dell XP laptopje met 512 GB memory van 1,5 jaar oud en dat draait prima als ik 4 pokerstars tafel + Elephant heb draaien.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Waar je op moet letten als je een laptop koopt voor poker

-redelijke processor (elke inter core duo red het makkelijk)
      -genoeg ram (als je windows vista neemt raad ik aan om minimaal 2GB te nemen, met windows xp red je het ook met 1GB)

Een goede videokaart is niet zo belangrijk als je geen zware games gaat spelen.

Pokerprogramma's zijn niet zo zwaar dus een geodkope laptop zal ze makkelijk kunnen draaien. Ik speel momenteel op een 5 jaar oude computer.

Enige waar je mee moet uitkijken is dat je geen macbook koopt aangezien veel pokersoftware niet werkt moet Mac OS (is de windows voor de mac computers).

Je moet je gewoon afvragen wat je ermee wil doen. als je alleen wil pokeren is een laptop van rond de 600 euro goed genoeg. wil je ook games spelen dan zal je toch wat dieper in de buidel moeten tasten.
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Eigenlijk is het gewoon om te pokeren. Ik neem aan dat de meeste nieuwe latops in de winkels met windows vista uitgerust? of niet?

grtz elrio
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ik zou ook zeker een goede harde schijf nemen, als je met databases gaat werken is dat wel zo makkelijk.

En voordat je iets koopt, wil je eens laten zien wat je wilt kopen? Misschien is het wel een ripoff en besparen we je veel geld :P

Anunaki, ja alles draait er op, maar als je er het geld voor hebt kun je nu beter iets beters kopen zodat je je later er niet aan loopt te ergeren.
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      duidelijk, ik wilde er alleen mee aangeven dat je niet persé veel geld hoeft uit te geven. Zeker als je XP draait ipv Vista.

Op mijn vaste PC draaien 10 tafels nog als een zonnetje, inclusief Elephant.
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Ik ga denk ik toch niet voor de goedkoopst mogelijke laptop gaan. Moet toch wel degelijk zijn.