AQo vs QQ

• eruk
      eruk
      Bronze
      :heart: 0,02/0,04 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: someone is BB with Q :diamond: , A :club:
      someone is utg+2 with Q :spade: Q:heart:
      UTG+2 raises to $0,16, 6 folds, BB raises to $0,28, UTG+2 calls $0,12.

Flop: ($0,58) 6:heart: , 3:spade: , T:club: (2 players)
      BB bets $0,32, UTG+2 calls $0,32.

Turn: ($1,22) Q:club: (2 players)
      BB bets $0,56, UTG+2 raises to $2,60, BB raises to $1,96 (All-In).

River: ($5,78) 5:heart:

Final Pot: $5,78

Dit zag ik aan een tafel, en ik ben benieuwd wat jullie van het spel vinden.
      zat de QQ man niet teveel te slowplayen
      en was de call van AQ goed?
      En what about de minraise van AQ
  • 6 antwoorden
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      AQ: harder 3betten preflop of gewoon callen. Laten we ervan uitgaan dat hij 3bet. c-bet op flop is prima, turn zou ik harder betten. Moet je uiteraard op all-in gaan.
      Ik zou preflop gewoon callen denk ik, AQ offsuit OOP wil ik geen grote pot mee spelen. Dan op de flop folden wanneer je niks hit. Ook evt. gehitte A niet overplayen, gewoon pot klein houden en naar de showdown gaan.
      3betten preflop is ook niks mee, maar je gaat er jezelf vaak mee in de problemen werken omdat je OOP speelt.

QQ: preflop is prima, Flop zeker raisen, naar iets van potsized. Callen op de flop is zwak hier. Turn uiteraard reraisen of zelf 3/4 pot betten, daarna is villain toch pot committed (wss zelfs al all-in omdat de pot groter is dankzij raise op de flop).
    • eruk
      eruk
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door viewer88
      Ik zou preflop gewoon callen denk ik, AQ offsuit OOP wil ik geen grote pot mee spelen. Dan op de flop folden wanneer je niks hit. Ook evt. gehitte A niet overplayen, gewoon pot klein houden en naar de showdown gaan.
      Als je hier preflop had gecalled, had je dan die c-bet ook nog gemaakt op de flop?
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      De 3bet van AQ preflop is veel te zwak en zijn cbet op de flop ook. Op de turn moet hij gewoon 3/4 pot betten en dan de push callen omdat ie committed is...

QQ callt gewoon de reraise preflop, op zich zo slecht niet imo. En dan besluit hij te slowplayen door flopbet gewoon te callen. Het kan wel, het bord is toch niet zo gevaarlijk en hij zit in positie, zo kan je nog een 2nd barrel induceren. Enige probleem is, als je slowplayed en er valt nog een A of K op turn moet je wel bereid zijn om hem nog te folden. Kheb zo ook nog vaak slowplayers outdrawed, die kunnen dan meestal hun hand ook niet meer wegsmijten :D

Anyway, ik had wel de flop geraised, dan kan je makkelijk pushen op turn.
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door eruk
      Als je hier preflop had gecalled, had je dan die c-bet ook nog gemaakt op de flop?
      Nee, dat doe ik nooit. Alleen maar c-betten wanneer je preflop agressie toont (is ook zowat de definitie van c-betten hé :) )
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Ja, callen en dan betten op de flop tegen de preflopraiser in is gewoon donkbetten ;)
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Idd, AQ hoger reraisen preflop of flatcallen (flatcallen tegen een UTG+2 raise lijkt me trouwens beter), en harder cbetten op de flop. QQ heeft het op zich niet slecht gespeeld.