Lekker zon full house floppen...

• MiXzZ
      MiXzZ
      Bronze
      $0.25/$0.5 No Limit Holdem
      7 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG BD Mack ($52.50)
      UTG+1 themoj777 ($19.25)
      MP niwatori ($51.75)
      CO Hero ($33.55)
      BTN Renolia ($57.25)
      SB fak-you payme ($38.20)
      BB Used 2B Jail B8 ($54.60)

Pre-flop: ($0.75, 7 players) Hero is CO 7:diamond: 7:club:
      1 fold, themoj777 calls $0.50, 1 fold, Hero calls $0.50, Renolia calls $0.50, fak-you payme calls $0.25, Used 2B Jail B8 checks

Flop: 7:heart: Q:spade: Q:diamond: ($2.50, 5 players)
      fak-you payme checks, Used 2B Jail B8 bets $2.50, themoj777 calls $2.50, Hero raises to $10, 1 fold, fak-you payme folds, Used 2B Jail B8 goes all-in $54.10, themoj777 calls $16.25, Hero calls $23.05

Turn: K:diamond: ($108.40, 3 players)

River: 9:heart: ($108.40, 3 players)

Final Pot: $87.35
      Used 2B Jail B8 shows: Q:heart: 9:spade:
      themoj777 shows: A:club: Q:club:
      Hero shows: 7:diamond: 7:club:

Used 2B Jail B8 wins $105.40 ( won +$50.80 )
      fak-you payme lost -$0.50
      themoj777 lost -$19.25
      Hero lost -$33.55
      Renolia lost -$0.50
  • 13 antwoorden
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      kzou 'm folden op de flop, grote kans dat je beat bent op de river

:rolleyes:

:tongue:
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Wat doe jij op die limieten Mixzz?
    • MiXzZ
      MiXzZ
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door EliasVeritas
      Wat doe jij op die limieten Mixzz?
      Je hebt gelijk ik zat ver boven mn bankroll te spelen. Ik had het even gehad met die lage limieten, live speel ik ook niet laag maarja ik moet er maar aan wennen dat ik op i-net nu eenmaal geen bankroll heb.

Ik dacht op .25/.5 misschien verlost te zijn van de uber onvoorspelbare atc noobs maar helaas.... Hier zijn de enige 3 handen die ik echt gespeeld heb: Naja 2 dan die 3e staat hierboven al.

8 players

Stacks:
      UTG nirvanakc ($67.25)
      UTG+1 Hero ($37.70)
      MP1 superralle ($11.25)
      MP2 SicilianTM ($6.00)
      CO steveysee ($50.45)
      BTN Used 2B Jail B8 ($103.40)
      SB themoj777 ($31.65)
      BB Blomquiist ($9.50)

Pre-flop: ($0.75, 8 players) Hero is UTG+1 6:diamond: 6:club:
      1 fold, Hero calls $0.50, 3 folds, Used 2B Jail B8 calls $0.50, themoj777 calls $0.25, Blomquiist checks

Flop: T:club: 4:spade: 6:heart: ($2, 4 players)
      themoj777 checks, Blomquiist checks, Hero bets $1.50, Used 2B Jail B8 calls $1.50, themoj777 folds, Blomquiist folds

Turn: K:heart: ($5, 2 players)
      Hero bets $4, Used 2B Jail B8 raises to $12, Hero calls $8

River: 2:diamond: ($29, 2 players)
      Hero checks, Used 2B Jail B8 bets $14, Hero calls $14

Final Pot: $57
      Used 2B Jail B8 shows: 4:heart: 4:diamond:
      Hero shows: 6:diamond: 6:club:

Hero wins $54.15 ( won +$26.15 )
      Used 2B Jail B8 lost -$28.00
      themoj777 lost -$0.50
      Blomquiist lost -$0.50

-----------------------------------

9 players

Stacks:
      UTG tpereirasp ($10.00)
      UTG+1 any2anyTimes ($16.65)
      MP1 StonedDog ($8.25)
      MP2 Raiderfan1 ($34.65)
      MP3 Automatic Loser ($48.00)
      CO Nystul ($61.45)
      BTN lm3728 ($124.60)
      SB Matt0204 ($28.85)
      BB Hero ($43.30)

Pre-flop: ($0.75, 9 players) Hero is BB A:club: A:heart:
      4 folds, Automatic Loser calls $0.50, 2 folds, Matt0204 calls $0.25, Hero raises to $2, Automatic Loser folds, Matt0204 calls $1.50

Flop: 3:heart: J:spade: 6:diamond: ($4.50, 2 players)
      Matt0204 checks, Hero bets $3, Matt0204 calls $3

Turn: T:spade: ($10.50, 2 players)
      Matt0204 checks, Hero bets $7, Matt0204 calls $7

River: 5:heart: ($24.50, 2 players)
      Matt0204 checks, Hero checks

Final Pot: $24.50
      Matt0204 shows: 6:spade: 5:spade:
      Hero shows: A:club: A:heart:

Matt0204 wins $23.30 ( won +$11.30 )
      Automatic Loser lost -$0.50
      Hero lost -$12.00

Uiteindelijk was de schade dus nog beperkt maar ik ben er niet ontevreden over. Als ik een beetje normaal gerunned had had ik hier een goede dag gehad. Het laat wel zien dat er nog ongeveer dezelfde donks rondlopen op die limieten...
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Man je speelt je set wel heel zwak door te check/callen op de river ze. Gewoon alles erin smijten ! En die AA zou ik ook altijd nog es valuebetten op river. Dus kheb de indruk dat je wat met scared money zit te spelen...
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Die 66Hand moet je gewoon valuebetten op de river.
    • iterums
      iterums
      Bronze
      aces preflop meer raisen (~3), er zijn 2 limpers
    • MiXzZ
      MiXzZ
      Bronze
      Ik ben het er mee eens dat ik die AA te weinig raise preflop (niet dat het verdere verloop van de hand hierdoor werd beinvloed Villain callde heel los). Maar verder vind ik niet dat ik hier ergens een fout heb gemaakt. Ik zal mijn keuzes wat nader toelichten.

De AA: villain called heel los en als hij mij op de flop called heeft hij een draw of een gehit middle pair (top pair moved hij all-in). Er ligt geen andere draw dan een straight draw, hierdoor is de 5 op de river dus absoluut geen blank, ik wil hier niet meer betten omdat als ik dit doe er een grote kans is dat villain all-in gaat omdat de 5 hem geholpen heeft (straight of 2p maar hij kan dat best al doen als die 5 zijn paartje is). De 5 is gewoon een scarecard dus ik check hier liever.

De 66: Dezelfde gast pakte me met zijn Q9 in de eerste hand in deze thread. Hij speelde redelijk TAG en ik had daarom respect voor zijn raise. Omdat hij de raise op de turn maakt zet ik hem op een van de volgende handen: AA/KK (heel onwaarschijnlijk door zijn preflop play), KT of een geslowplayde set TT of 44 dus. Vanaf de turn besluit ik down te callen (nooit folden) omdat hij eigelijk value bet voor mij als hij KT of 44 heeft en mocht hij TT hebben dan moet ik hem toch af betalen. Maw zijn value bets zijn goed genoeg voor mijn hand ik zie geen reden te pot nog meer op te blazen.

Dat laatste is misschien scared money omdat ik 2/3 handen waar ik hem meest waarschijnlijk op zet beat heb maar zoals ik al zeg vond ik zijn value bets groot genoeg.
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      lekker boeiend aa verkeerd gespeeld je geeft te goede odds weg.
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door MiXzZ

De AA: villain called heel los en als hij mij op de flop called heeft hij een draw of een gehit middle pair (top pair moved hij all-in). Er ligt geen andere draw dan een straight draw, hierdoor is de 5 op de river dus absoluut geen blank, ik wil hier niet meer betten omdat als ik dit doe er een grote kans is dat villain all-in gaat omdat de 5 hem geholpen heeft (straight of 2p maar hij kan dat best al doen als die 5 zijn paartje is). De 5 is gewoon een scarecard dus ik check hier liever.

Het is daarom dat je harder moet betten op alle straten.. 2/3 pot of de flop is echt te weinig, daar ga ik voor minstens 3/4. turn idem eigenlijk. Check behind vind ik wel OK, valuebet zou ook goed zijn.

die 66 zou ik preflop raisen (maar dat is een beetje speelstijlafhankelijk), river zeker betten/pushen.
      Alleen KK en 1010 beat je hier... en daarma zou er preflop wel geraised zijn. Dan nog, setje op zo'n droog bord ga ik altijd broke, set vs. overset is een cooler :)
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Als je echt denkt dat je hier geen fouten gemaakt heb raad ik je aan wat meer handen te posten...

Als ge een set hit en er ligt geen duidelijke straight of flush, dan moet je gewoon alles in de pot smijten. Ik zie hier geen enkele sterkere hand dan de uwe tenzij een slecht gespeelde TT, dus hier gewoon check/callen is value mislopen. Je moet juist de pot opblazen met zo'n sterke hand !

En uw uitleg over AA; die 5 een scarecard vanwege de straight of 2pair mogelijkheden? Da gelooft ge zelf toch niet. (ook al heb je nu de pech idd tegen 2pair aan te lopen, het is zo onwaarschijnlijk dat dit voorkomt dat je value laat liggen door te checken)
    • iamthedanger
      iamthedanger
      Black
      Oorspronkelijk gepost door MiXzZ

De 66: Dezelfde gast pakte me met zijn Q9 in de eerste hand in deze thread. Hij speelde redelijk TAG en ik had daarom respect voor zijn raise. Omdat hij de raise op de turn maakt zet ik hem op een van de volgende handen: AA/KK (heel onwaarschijnlijk door zijn preflop play), KT of een geslowplayde set TT of 44 dus. Vanaf de turn besluit ik down te callen (nooit folden) omdat hij eigelijk value bet voor mij als hij KT of 44 heeft en mocht hij TT hebben dan moet ik hem toch af betalen. Maw zijn value bets zijn goed genoeg voor mijn hand ik zie geen reden te pot nog meer op te blazen.
      op het moment dat hij je reraisde had alles erin moeten vliegen of iniedergeval een substantiele reraise, er valt immers een 2de :heart: en op het moment heeft alleen 1010 je beat, KK zo spelen lijkt me wel heel erg stug, en 1010 ook overigens dus 2pair/lage set of een A10 :heart: zelfs. Reraisen dus

edit;

met KK/1010/AA ga je toch niet limpen op de button?
    • MiXzZ
      MiXzZ
      Bronze
      AT/KT lijkt me eigelijk net zo onwaarschijnlijk als KK/AA want dan had hij zn hand wel mogen verdedigen op de flop lijkt me. De enige flush draw die misschien kan is T4 maar das ook vrij onwaarschijnlijk.

Laat ik het zo zeggen die set had all-in gekunt op de river of misschien zoals je zegt zelfs op de turn (al had hij 2p dan gefold). Het zal op de long run niet zo heel veel uitmaken maar jullie hebben gelijk. De kans dat hij 44 of 4T heeft is groter dan de kans dat hij TT heeft vanwege de preflop actie.

Dus 66 all-in was beter. Het had hier 20BB uitgemaakt dus ok dat was een goed idee geweest. Ik merk wel vaker dat ik af en toe te passief speel als ik niet zeker weet of ik voorsta, nu wist ik het dus niet omdat ik hem ook op TT kon zetten en misschien (heel heel heel misschien) zelfs op KK. Dus dat trekje moet ik kwijt.

Die azen zal ik echter zeker nooit meer betten op de river. AA is een hele mooie hand maar het is op de river hier toch echt alleen maar top pair, mn hand heeft nergens verbeterd en de kans dat villain dat wel heeft is zeker aanwezig. Een bet op de river kan ik dus eigelijk met alleen maar een pair niet echt value noemen en als ik bet commit ik mezelf eigelijk ook meteen om zijn all-in te callen welke hij zeker gaat maken als hij 2p of een straight heeft. Natuurlijk speelt hij de hand slecht maar dat weet je gewoon van die donks. En hun slechte spel is geen excuus om AA te overplayen op de river.

Ik ga deze handen aangezien er veel commentaar op is ook in het hand review deel van het forum zetten. Dus ik zou het op prijs stellen als mensen die hier al gecomment hebben dat niet ook daar doen omdat dat wellicht andere reacties kan beinvloeden.

Btw ik stel de reacties hier erg op prijs ook al ben ik het niet overal mee eens :p Het is altijd interessant meerdere interpetaties van een bepaalde situatie te horen.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Mja, als iemand check/call speelt op flop en turn en dan nog es checkt op river dan zet ik die meestal niet op een sterke hand (en meestal hebben die dan ook geen sterke hand) terwijl jij een overpair hebt (geen top pair :P ). De river is in dit geval ook bijna altijd een blanc imo, dus ik persoonlijk valuebet hier altijd nog es op de river.

Maar kben blij dat je ziet dat die 66 beter kon ;)