Att2steal met broadway(suited) Vs Nit/Tag Aas op de flop

• giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      Ik probeer aan tafel steeds nits links van me te hebben zodat ik ongestoord blinds kan stelen. Ik merk dat ik moeite heb om mijn equity in te schatten wanneer ze bv callen en er komt een aas op de flop en ik hit een pair. Veel nits callen voor mijn gevoel vanuit de blinds met een Aas maar weet niet of dit gevoel klopt.

Ik ga voor mijzelf eens wat rekenwerk doen om te kijken wat er uit komt. Als ik iets verkeerd doe of over het hoofd zie hoor ik het graag ik ben geen coach of pro :D

Ik open vanaf de BTN altijd minimaal 25% van mijn handen soms nog meer. We gaan er vanuit dat de BB een nit is die met slechts met 7,2% van zijn range defend (77+,AJs+,AJo+), waarbij hij 36% zal 3 betten (QQ+,AKs,AKo) en 64% zal callen (AQs-AJs,AQo-AJo,77-JJ)

Met hoeveel combo's called een nit een steal? AQ 16 combo's AJ 16 combo's (samen 32 combo's), 77-JJ 30 combo's. Als een nit een att2 steal called heeft hij grofweg 50% van de tijd een Aas

Voorbeeld 1 ik open met een J

Ik open met range J8s+,JTo
      BB called met JJ-77,AQs-AJs,AQo-AJo
      Equity preflop 38% VS 62%

Flop Ac Jd 6s
      Equity 55% VS 45 %

Voorbeeld 2 ik open met een Q

Ik open met range Q8s+,QTo+
      Equity preflop 37% VS 73%

Flop Ac Qd 6s
      Equity 60% VS 40%

Voorbeeld 3 ik open met een K

Ik open met range K6s+,K9o+
      Equity preflop 38% VS 72%

Flop Ac Kd 6s
      Equity 38% VS 62%

Hmmm preflop is de equity dus ongeveer hetzelfde als we met broadway en suited broadway raisen vanaf de BTN. Voor mij verrassend om te zien dat je met Koning handje op de flop een stuk minder equity heb dan met een Queen of een Jack ?(

Als ik dit zo lees lig je met een Queen of een Jack altijd voor op de flop tegen zijn range. De vraag is dan wil je cbetten of niet, als je cbet zal hij alleen met een aas callen en alle andere kaarten folden, nits floaten weinig anders zou je nog een cbet kunnen maken maar ik krijg hier spontaan het gevoel dat je de flop kan checken en dan misschien op de turn nog wat value kan maken. Iemand hier een mening over???

Conclusie???

Als je niet hit cbet je natuurlijk altijd voor FE
      Als je een pair hit dan check je en ga je voor value op de andere straten?
      Als je two pair hit geef je gewoon vol gas want dan wil je value van al zijn azen :D
  • 5 antwoorden
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      Hey Giraffe,

Ik denk dat dit een zeer interessante situatie is voor veel spelers. Het spelen in en tegen de blinds kan je veel geld opleveren of besparen.

ik zal deze thread even verplaatsen naar het forum voor strategiediscussies, omdat hij daar mee in de aandacht zal staan en ook eerder door coaches gezien worden die dan ook hun visie kunnen geven.
    • iamthedanger
      iamthedanger
      Black
      Heb even die laatste hand gedaan met de equilator en kom op 60% uit voor je Kx dus denk dat er ergens iets is misgegaan. Je hand doet het met Kx net zo goed als met Qx als je second pair maakt

Villain zal met die range dus ongeveer 50% folden op een cbet en dat maakt een cbet met heel je range dus profitabel (mits hij ook echt 77-JJ gaat folden op de flop). dan invest je bijvoorbeeld $2 om $3 te winnen. Dan verlies je dus 50% van de tijd $2 en win je 50% van de tijd $3 wat betekend dat je $1 wint per cbet hier.

De vraag is dan wat je hier moet c-betten en wat niet. Als je met second pair hier gaat cbetten dan word je alleen gecalled door beter, tegen zijn callingrange (AJ en AQ) heb je maar 20% equity met je hand, een voordeel van betten zou kunnen zijn dat je als je hit nog value kunt halen omdat je bijna altijd de equity van je hand zult realiseren (wat niks meer betekend dan dat je waarschijnlijk met 1 cbet op de river zult komen aangezien als jij cbet villain bijna nooit de turn donkt dus je een gratis river kunt zien). Nog een voordeel is dat met elke c-bet die je maakt je dus al geld verdient aangezien villain dus 50% van de tijd fold.

Al met al denk ik dat je je second pair daar toch moet c-betten omdat je hand (imo) te zwak is om in een bluffcatcher te veranderen (villain zal ongeveer elke turn donken denk ik als je flop behind checkt), en er dus genoeg value zit in een cbet als villain's range daadwerkelijk zo gedefinieerd is.

Welke handen kun je dan wel behind checken? Ik denk dat je veel Ax handen behind kunt checken die niet super zijn omdat:

1) villain veel gaat donken op de turn als je flop behind checkt
      2) als villain naar je toe checkt je op de turn (en eventueel river ) nog clean value kunt halen tegen zijn range aangezien er weinig goede Azen in zijn range zullen zitten
      3) top pair in deze situatie imo wel goed genoeg is om mee te bluffcatchen
      4) je met Ax toch geen 3 straten gaat betten, en als je de flop en turn bet met Ax je wss nooit gecalled gaat worden door worse, als je de turn en river bet tho ga je veel vaker gecalled worden door worse.

Dit is obv erg exploitable als villain weet waar je mee bezig bent en wat jou checkbehind range is en jouw cbet range maar ik verwacht niet dat de gemiddelde nit hier teveel over nadenkt.
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Ik denk dat in alle gevallen cbetten de juiste optie is. Initiatief is heel belangrijk en het maakt de hand supermakkelijk om te spelen (vooral in positie). De makkelijkste manier van een hand spelen is meestal de juiste, omdat je op die manier minder fouten zal gaan maken. Zodra de hand moeilijker wordt en jezelf in lastige spots brengt, zal je meer fouten gaan maken.

Als je dus midpair flopt zou ik gewoon cbetten en verwachten dat je niet in heel lastige situaties terecht komt. Bovendien als je cbet en je turnt trips/2pair, kan je prima doorvaluetownen, en anders kan je proberen cheap naar showdown te komen. Die range-berekeningen hou ik mezelf nooit echt mee bezig. Ik kijk liever naar het gedrag van spelers op bepaalde acties en hoe ze zullen reageren op jouw bet met hun range. Op een Ahigh flop zullen ze namelijk bar weinig gaan raisen dus dan is betten nooit een slecht idee.

Met een zwakke aas terugchecken is een idee, maar normaal gesproken zou ik daarmee gewoon betten (simpelweg omdat ik niet verwacht dat je heel vaak geraised wordt). Door een bet hou je de hand onder je eigen controle en kan je de turn evalueren of je nog een bet wilt maken of richting showdown wilt.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik haal dit topic even onder het stof vandaan aangezien ik er toch wat vraagjes bij heb.

Stel, je opent KTs op de button en wordt gecalled door de nit waar we het hier over hebben.

De flop komt: AK6rainbow

1. als je hier c-bet, dan krijg je enkel een call door een Ax hand. Het klopt dat de hand makkelijker zal spelen, maar dat betekent niet dat het de optimale play is.
      Stel dat je hier c-bet en villain callt. De turn brengt een blank en het gaat c/c. De river brengt opnieuw een blank en villain donkt. Ga je dan callen?
      Zo ja...waarom?
      Zo nee...waarom?

2. als je hier niet c-bet dan gaat het op de flop c/c
      op de turn zal villain heel vaak donken en die kan je callen.
      Als villain op de river checkt:
      - ga je betten? (ik denk het niet wat je hebt SD value en wordt ws niet gecalled door slechter)
      Als Villain op de river bet:
      - ga je callen? Je check op de flop ziet er zwak uit, maar aan de andere kant gaf je call op de turn wel aan dat je wel iets hebt.

Afhankelijk van de replies ga ik proberen die gedachtegang verder te zetten met bv een top pair weak kicker.
    • Wouthe
      Wouthe
      Bronze
      zeeeeer interessante topic