Coachings: Win 1 van de 3 backdeals!

• 63 antwoorden
    • Roodbaars1986
      Roodbaars1986
      Bronze
      meer mensen naar de coachings:

ideetje1:

IS het mogelijk om een extra private coaching dan te verloten onder de aanwezigen.

Stel er komen 20 mensen op af, hiervan worden er 2 uitgekozen die een private coaching krijgen.

ideetje 2:

Een aantal mensen die fanatiek alle coachings bezochten een eventuele backdeal aan te bieden of iets anders dergelijks als beloning voor dat ze kwamen kijken naar de coachings.

meer ideeen komen later wel :) eetje inspiratie loos
    • Tjoez
      Tjoez
      Bronze
      Ik denk dat dmv meer reclame te maken over de coachings er meer mensen zullen komen volgen.
      Misschien een apart topic aanmaken waar mensen verzoekjes kunnen zetten voor voorbeelden die ze graag eens zouden zien tijdens de coaching?

Meer volgt :)
    • Mystique4All
      Mystique4All
      Bronze
      Meer PR inderdaad en voornamelijk een heldere duidelijke uitleg. Misschien zelfs het geheel wel wat toegankelijker maken. Weet niet precies waarom, maar ik heb er zelf nu al een paar keer naar gekeken en elke keer snap ik het niet en kom ik niet verder. Beschouw mezelf toch niet als dom en ik neem aan dat de bedoeling is dat iedereen eraan mee kan doen.
    • RidderSven
      RidderSven
      Bronze
      Hoe breng je meer mensen naar de coachings?

Eerst en vooral denk ik dat er inderdaad mischien nog wat meer en duidelijker over de coachings bericht kan worden. Zo moest je tot voor kort TeamSpeak (of iets dergelijks) downloaden om mee te kunnen doen, als ik me niet vergis?! Nu dat was inderdaad niet altijd even duidelijk. Ik merk nu dat dit niet meer noodzakelijk is, en dat het wat overzichtelijker is geworden. Waarschijnlijk zal ik nu eens opnieuw een kijkje gaan nemen.

Een ander idee:
      Ik weet niet of dit technisch mogelijk is, maar waarom laat je niet tweemaal (ik zeg maar iets) per maand eens een coaching geven door één van de ps-leden. Je organiseert een wedstrijdje zoals bij de backdeals en degene die zich geroepen voelen kunnen zo eens zelf een coaching geven. Bovendien open je een feedback thread of zoiets waar dan onmiddelijk commentaar kan gegeven worden van andere leden en eventueel de standaard coaches. Zo krijgt degene die coacht feedback over zijn eigen spel en coaching via ervaren spelers, onervaren spelers hebben dan weer een voordeel uit die discussie en het spel van de coach. Kortom, iedereen leert van iedereen.

Ik weet het, zo is het natuurlijke geen klassieke coaching meer (leraar/leerling). Maar uiteindelijk worden zo wel meer mensen betrokken bij coachings en krijgen sommigen een beeld van wat zoiets inhoudt. je zal alleszins de aandacht hebben gevestigd op de coachings.

Ten slotte, waarvoor dienen eigenlijk de beperkingen op de coachings (silver, gold,...)? Ik vermoed om enkele coachings te krijgen waar je je kunt focussen op gevorderde technieken en zo? Ik zou zeggen, schaf dan de beperking af tot gold, m.a.w. schaf zilver af. Zo krijgen meer mensen de kans om meer coachings te volgen. Bovendien behou je enkele coachings voor gevorderde spelers...
    • iamthedanger
      iamthedanger
      Black
      ik hoef geen backdeal, maar wat ideetjes

1: Wees duidelijk! Wat is de inhoud van de coachings?

- Hoe steken de coachings in elkaar?
      - Wat word er behandeld?
      - Misschien meer informatie over de coaches zelf ( welke limieten ze 'normaal' spelen, BR, om maar eens wat te noemen, of hoe ze het opgebouwd hebben tot hun limieten) Het zien dat andere mensen daadwerkelijk veel geld verdienen met poker is voor een speler een erg grote stimulans om toch eens te gaan kijken

2: Zorg dat men vroeg in het leerstadia in contact komen met de coachings.

- Naast de quiz, zou je een filmpje + audio van een coaching kunnen plaatsen die ook bekeken moet worden, waar duidelijk word dat er een goede wisselwerking is tussen leraar en leerling.
      - Dit maakt het minder 'eng' om een coaching bij te wonen, je maakt men bewust hoe het in elkaar steekt. Ze zijn er al aan blootgesteld, dus je hebt als het ware je 'voet al in deur'

3: Zorg voor eventuele 'nabesprekingen' of discussies op het forum waar men verder kan gaan over de besproken stof, zorg dat het gezien word.

oftewel:

Maak het toegankelijker, introduceer het vroeger, en vooral zorg dat men het tegenkomt op de site, forumtopics, newsposts en meer achtergrond informatie, meer 'exposure' dus!
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      ik doe niet mee voor een backdeal, maar wat mij een goed idee lijkt is om vaker een private coaching te doen, bvv 1 keer per twee weken een BSS / SSS / SNG public private coaching, voor de actieve leden. Ook lijkt het me handig als er wat meer van de coaching in het forum behandeld wordt, zoals het plaatsen van een paar handen, met uitleg erbij.
    • duder113
      duder113
      Bronze
      meer coachings op full tilt. Op pokerstars als er dan een interessante hand passeert is hij weg voordat je goed en wel volgt. Op FT, klik je zie vorige hand en je kan rustig bekijken. Tenzij dat ik die client van pokerstars totaal niet door heb ;)
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      je hebt hem totaal niet door ;)
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      handgeschiedenis aanzetten ;)
    • calimero1981
      calimero1981
      Bronze
      Er zijn een tweetal gevallen die mij opvallen als ik naar een coaching ga, en wat in mijn ogen absolute verbeterpunten zijn.

1) Het nadeel tov bijvoorbeeld een video (die worden wel goed bekeken???) is dat je bij een coaching geen whole cards kan zien.
      Nu weet ik wel dat de coach duidelijk voorzegt welke kaarten hij op welke tafel krijgt, maar alsnog is dit dan lastiger te volgen. Het tonen van de wholecards zorgt voor meer overzicht in het volgen van een coaching. Of dit mogelijk is zal ook mede van d software/pokerroom afhangen dat besef ik heel goed.....

2)Verder vind ik ook dat een coaching de gehele tijd op dezelfde tafels zal moeten plaatsvinden. Als ik bijvoorbeeld een SSS-coaching bijwoon, krijg ik al snel het idee dat ik vele stappen te laat ben. Nu begrijp ik dat je met het SSS met >25 blinds van tafel af zou moeten, maar het blijft zo veel gemakkelijker om het allemaal te volgen....

Ik denk dat het aanpassen van deze punten zal leiden tot een groter aantal bezoekers.

Verder vind ik niet dat je spelers moet belonen voor het aanwezig zijn bij een coaching. Je doet dit voor jezelf, om beter te leren spelen. Het moet juist uit jezelf komen om te willen zien hoe alle strategy-artikelen in de praktijk worden gebracht.

Ook zou ik duidelijker aangeven dat er tijdens de coaching ruimte is voor het beantwoorden van vragen met betrekking tot het pokerspel. Op het forum worden vaak vele vragen/handreacties gepost.... Maar wat is er nou mooier om te zien hoe een coach daar mee omgaat, en hem hier persoonlijk naar te vragen....

Als laatste en ook aansluitend op het vorige punt draag ik ook evenals andere reacties het volgende aan.

Schrijf en duidelijk verhaal hoe een coaching werkt, waarom het zo leerzaam isen hoe simpel het te volgen is, in combinatie met een goede aankondiging.

Nou.. nog eentje dan..... Ik denk ook dat het van belang is dat er bij een coaching voor een goede afwisseling wordt gezorgd. Zelf volg ik vaak de SSS-coaching van vrijdagavond. Zou het niet afwisselender en spannender worden als op deze rainingen uitvoerig zou worden ingegaan op blinddefence/stealing. dit maakt de stof iets minder droog zeg maar. Zo kunnen er ook coachings worden gehouden over heads-up of Short-handed. Hierdoor zal het geheel iets spectaculairder worden..

Mocht ik van de week nog tegenkomen post ik het natuurlijk ook nog.

Ter afsluiting wil ik wel graag benadrukken dat dit opbouwende kritiek betreft, want ik vind de coachings zoals ze nu zijn ook al leuk/interessant om mee te maken alleen ontbreekt mij vaak de tijd hiervoor...

Groetjes 1981Calimero
    • duder113
      duder113
      Bronze
      ok :]
    • Herseel
      Herseel
      Bronze
      De (SSS) coachings zijn gewoon goed zoals ze zijn.

• Er wordt op voorhand naar specifieke vragen gevraagd op het forum.
      • Tijdens de coaching gaan de coaches in op nieuwe vragen of werpen ze zelf nieuwe items op.
      • Na de coaching worden de interessante handen gepost.

Ik zou niet weten wat ze nog meer kunnen doen...

Volgens mij zal er met tijd (en boterhammen) vanzelf meer volk komen opdagen. De community moet gewoon verder uitbreiden. Al wie de coachings niet volgt maakt alvast een -EV move. :)
    • MiXzZ
      MiXzZ
      Bronze
      Ik vind het altijd een stuk interessanter om iets te leren als het interactief is. Dus ik heb het volgende idee:

Ipv dat iedereen kijkt hoe de coach zit te kaarten ga je met alle deelnemers aan de coaching aan een tafel zitten (je hebt wel 1 coach per tafel nodig maar misschien kunnen ervaren leden als hulpcoach optreden). En dan word er gewoon volgens de strategie van de coaching gespeeld.

Voor cashgame coaching is het niet echt lastig een tafel voor jezelf te krijgen want er is altijd wel een helemaal lege tafel. SnG word een stuk lastiger maar Poker Strategy kan ook de member only freerolls organiseren dus misschien ook member only low stake SnGs?

Als het zo gedaan word kun je na iedere belangerijke hand gewoon even met de hele group sitting out gaan of de volgende hand stallen. Het idee is dus eigelijk een soort van "home game" voor iedereen die deelneemt aan een bepaalde coaching met als voorwaarde dat er gespeeld word volgens de regels van de strategie waarover de coaching gaat.

Eventueel geld dat aan elkaar verloren word kan misschien zelfs na de coaching worden terug gestort tussen de deelnemers onderling.

Voor sommige strategieen levert dit misschien plastische situaties op (zoals een tafel met 10 SSS spelers) maar als er af en toe een coach voor donkey speelt ofzo (micro limits of geld terug storten) kun je toch behoorlijk wat oefening krijgen lijkt mij. En met 10 spelers die volgens de strategie kaarten kom je in een relatief korte coaching een hoop verschillende situaties tegen.

Pokerstars Nick: MiXNoTHere
    • HoofdVogel
      HoofdVogel
      Bronze
      als er af en toe een coach voor donkey speelt

kijk dat is nu een leuk idee :D

nog een idee:

een éénmalige poll houden waarin je kan kiezen wanneer een bepaalde coaching wordt gegeven,

elke coach kiest 3 verschillende dagen/tijdstippen waaruit de leden éénmalig kunnen kiezen

(misschien komt er wel niet genoeg volk omdat de leden gewoon niet kunnen op de dag/tijdstip)

ps. zondag zal ik niet meespelen; wat wil je na mijn teleurstellende prestatie :(
      nee, ik kan gewoon niet ;)
    • KeesAZ
      KeesAZ
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Herseel
      De (SSS) coachings zijn gewoon goed zoals ze zijn.

• Er wordt op voorhand naar specifieke vragen gevraagd op het forum.
      • Tijdens de coaching gaan de coaches in op nieuwe vragen of werpen ze zelf nieuwe items op.
      • Na de coaching worden de interessante handen gepost.

Ik zou niet weten wat ze nog meer kunnen doen...

Volgens mij zal er met tijd (en boterhammen) vanzelf meer volk komen opdagen. De community moet gewoon verder uitbreiden. Al wie de coachings niet volgt maakt alvast een -EV move. :)
      Ik vind de SSS coachings ook gewoon goed. Het enige wat ik vervelend vind is de tijd. Rond die tijd zit ik toch meestal te eten. Ik zou het rond half 9 laten starten.

Er wordt mijns inziens ook voldoende reclame voor gemaakt de coachings. Een nieuwsitem moet toch genoeg zijn lijkt me. Misschien is een pop-up erbij een goed idee? Op de dag van de coaching zelf, of vanaf een uurtje voor de coaching als reminder? Denk dat veel mensen het gewoon vergeten dat het er is, of niet weten wat het inhoud.

Ook zou je een forumthreat sticky kunnen maken met de uitleg/werking, datum en tijd van de coachings. In die uitleg zou ik ook zetten dat je ten alle tijde in kan stappen en dat je er dus niet vanaf het begin bij hoeft te zijn. Ik denk dat dit veel kan helpen, aangezien ik zelf ook altijd dacht dat als ik er niet in het begin bij was, dat je dan toch niet meer mee kon doen, of dat je dan een hoop gemist zou hebben, zodat je de rest niet meer kan volgen.

Vervolgens kan je, zoals nu ook gebeurt in de topics voor de coaching, hier ook puntjes in aangeven die je graag behandeld wil zien worden. Een nabespreking kan hier ook in gehouden worden. Zo kunnen nieuwe members, die is in het forum komen kijken, gelijk zien hoe en wat er gebeurt tijdens zo'n coaching.

Dit alles zouden toch een hoop mensen over de drempel kunnen trekken!
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      De coachings zelf zijn gewoon van hoog niveau dus daar hoeftniks aan te veranderen. Het enige wat beter kan is de promotie van de coachings. Maak bijvoorbeeld een eigen forum gedeelte voor de coachings of In iedergeval een eigen thread voor elke coaching. Als je het vergelijkt met de engelse community is het aantal deelnemenrs helemaal niet zo laag. meetsal een stuk of 4 a 5 bij de engelse community is het 40 a 50 maar daar komen mensen vanuit alle landen omdat ze gewoon engels spreken. Je kan niet verwachtten dat de helftvan de community naar de coachings komt. Het enige wat je kan doen is zo veel mogelijk reclame maken en hopen dat mensen die nog nooit een coaching hebben bijgewoon het eens gaan proberen.
    • Schelles
      Schelles
      Bronze
      Idee 1: Ik zou per coaching afwisselen met het aantal tafels.

Bij een coaching met bv 2 tafels, kan je veel dieper op elke hand ingaan en zo leert iedereen ook meer van de fijne details en tactieken.

Bij een andere coaching neem je dan meer tafels, zoals nu, 4, zodat je toch nog een groot aantal handen ziet en de basis beter kunt begrijpen.

Idee 2: geef tijdens een coahing af en toe eens een leuke prijs weg aan diegenen die goed opletten. Een private coaching, een backdeal, t-shirt,.. om maar een paar voorbeelden te geven. Dit moet niet elke week gebeuren, maar op onregelmatige tijdstippen, zo hou je iedereen aandachtig en gemotiveerd denk ik.

Idee 3: belangrijke handen van de coaching op het forum posten voor een uitgebreide, diepere nabespreking.

Als ik nog ideeën heb, edit ik dit nog wel :)
    • wilm
      wilm
      Bronze
      Creeer een sort voting systeem waarmee mensen kunnen voten wanneer ze een coaching willen. Tijdstip + dag dus. Mischien dat je op die manier wat meer "volle" coachings krijgt.

En ander idee lijkt me om een script/programma te maken die automatisch in je poker client de tafels opent waarop de coach bezig is. Wij poker spelers zijn erg lui en het zoeken naar de tafels is altijd erg crappy + dat je zo ook nog moet schikken op upperleft/right etc. Mooi scriptje hiervoor maken dus =) mischien dat je dan via dit script ook de holecards van de coach kan doorstreamen.
    • KeesAZ
      KeesAZ
      Bronze
      Mensen die prijzen aangeven om mensen te lokken begrijpen het niet helemaal denk. Dan krijg je allemaal van die maffies die alleen voor een prijs ff komen kijken. Ik, en ik neem aan de rest ook, kom bij die coachings maar voor 1 ding: Leren, leren, leren!