JQ push/fold

• Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Kan ik hier best pushen?

Titan Poker Tallinn 50/100, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | [color:#C00000]saw showdown[/color]

Button (1050)
      SB [color:#C00000]SB (1410)[/color]
      BB BB (1355)
      UTG UTG (2782.50)
      UTG+1 (1370)
      MP (1860)
      MP (1300)
      MP (1320)
      CO-1 (1840)
      CO (712.50)

Preflop: Button is on the Button with J :spade: Q :spade:
      UTG calls 100, 7 folds, SB calls 50, BB checks.
  • 5 antwoorden
    • Tjoez
      Tjoez
      Bronze
      kans zit er in dik in dat ze dan folden, maar het is niet echt een heel sterke hand voor moest er toch actie op komen.
      dan push ik liever met een zwakkere aas dan met 2 facecards :)
      imo
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Tjoez
      kans zit er in dik in dat ze dan folden, maar het is niet echt een heel sterke hand voor moest er toch actie op komen.
      dan push ik liever met een zwakkere aas dan met 2 facecards :)
      imo
      Dit is imo voor discussie vatbaar... hier speelden ze redelijk tight en callden ze bijna alleen maar pushes met een sterke aas of een redelijk pocket pair.

Ik wil maar zeggen dat ik dan zeker zo 'graag' suited connectors zoals bovenstaande push als bijvoorbeeld A3o, A6o... Waarom? Als ze je callen met een hoog pocket pair of een sterke aas, dan ben je beter af met suited connectors dan met een zwakke aas. Dit door de grotere kans op een straat of een flush... Ben benieuwd of deze gedachtengang een beetje klopt.
    • iamthedanger
      iamthedanger
      Black
      zwakke azen ga je toch nooit pushen? dat is gekkenwerk.. als je gecalled word is het of tegen een pocketpair ( je staat dik achter ) een hoge danwel suited connector KQ, JQ ( je staat een beetje voor ) of tegen Ax ( je staat weer gruwlijk achter)

dus mocht je gecalled worden sta je 9/10x gewoon achter en anders niet eens genoeg voor om een push te verantwoorden, ik ben het eens met maarten, QJ KQs iets in die richting push ik veel liever dan A met lage kicker
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Als ik weinig blinds heb push ik zeker ook azen met een lage kicker.. je hebt folding equity en als ze je callen is er ook een kans dat ze dit doen met Kx en Qx.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      nice fold, push ik ook niet.