$26 rush AQ o

• Gangstahhh
      Gangstahhh
      Bronze
      Hij speelt 16/4, wsl op de button 10/12 %, is dit dan een shove, ja kan eigenlijk niet veel anders maar ben bang alleen gecalled te worden als ik beat ben en de rest fold

No Limit Holdem Tournament
      FullTiltPoker
      9 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $24 + $2 Rush On Demand

Stacks:
      UTG dkandera (5,800)
      UTG+1 _13_TOMA_13_ (1,488)
      MP1 Merlin1650 (3,390)
      MP2 doctor_angst (2,810)
      MP3 captch (6,302)
      CO dubai777 (3,208)
      BTN Mock2141 (11,576)
      SB Hero (6,500)
      BB lula62 (18,109)

Blinds: 120/240

Pre-Flop: (360, 9 players) Hero is SB A:spade: Q:heart:
      6 folds, Mock2141 raises to 720, Hero ?,
  • 32 antwoorden
    • caroline29632
      caroline29632
      Black
      Makkelijkste shove ter wereld :D .

Als ik BU ben call ik er ook met AJ, pairs,...
      Dit is echt een goede spot hoor. Ik shove er ook A8o ;) .
    • Kidpoker777
      Kidpoker777
      Bronze
      Denk toch niet dat je echt een andere optie hebt dan te 3betten, wat je zowiso comit. Een flat vind ik ook niet geweldig oop.
    • Gangstahhh
      Gangstahhh
      Bronze
      true, had hem net gespeeld, twijfelde toen , maar idd achteraf gewoon goeie easy shove,

en Caro, waar jij mee callt callen zij niet mee
    • caroline29632
      caroline29632
      Black
      Ja dat weet ik wel. Maar om nu te zeggen dat je alleen calls krijgt van AQ+ is maar bizar. QJ zullen er ook wel een paar callen :D .
    • K2AA72
      K2AA72
      Bronze
      happy ship, je ligt kilometers voor op z'n openingsrange, en ook nog op z'n callingrange
    • RobbieV
      RobbieV
      Bronze
      Hey Gangstahhh,

Het is altijd nuttig om erbij te zetten over welke sample je stats hebt. Stel dat hij slechts 25 handen gespeeld heeft dan zegt 16-4 eigenlijk niet zoveel. Je kunt dan alleen aannemen dat zijn button opening range iets tighter zal zijn dan standaard is.

Ik neem aan dat de button hier 22+ en QT+ en Ax allemaal opent op de button, dus zelfs met een tighte range ongeveer op 20% zit. AQo heeft daar 56% equity tegen. Dus je ligt sowieso voor. Doh so far^^

De vraag is of je wilt shoven of flatten. 3betten kan wel, maar uit positie op lage MTT stakes word je best vaak gecalled en dan is het lastig post flop spelen. Ook al callen ze verkeerd, je wilt het jezelf niet al te moeilijk maken.

Als je shoved dan word je gecalled door 88+, AJs+, AJo+, wat ong 30% van zijn opening range is. Daar heb je alsnog 43% equity tegen.
      Equity Win Tie Loss Hand
      Player 1: 57.130 % 49.861 % 14.538 % 35.601 % 88+, AJs+, AJo+
      Player 2: 42.870 % 35.601 % 14.538 % 49.861 % AQo

70% van de keren pak je de pot op wat 1080 is. Dus je EV = 1080*0.7 + 0.3*{ [-6500 x 0.57 ] + [+6740 x 0.43] }

756-242.04= 514.

Je wint in totaal 514 chips met shoven wat ong 10% van je stack is. Normaal als je ongeveer 10% EV wint vind ik het prima om te shoven. Je zet echter wel je tournament life op het spel en riskeert elimination waardoor je future meer +EV spots niet meer kunt nemen. Dit moet je meewegen in je argument om te shoven of flatten.

10% chip gain vind ik echter niet zoveel. Door hier te flatten en flop te spelen kun je veel meer winnen. Als je zijn range ongeveer weet dan kun je redelijk wat boards check/shippen. Tevens als je een Ace hit krijg je zijn volle stack van iedere Ace die hij opent. Dus als je callt, dan check call je op iedere A of Q board en probeer je stacks op turn of river erin te krijgen. En zal je plays kunnen maken op dry boards als T86 omdat je kunt verwachten dat hij het grootste deel van zijn range hier gewoon tegen jou opgeeft.

hope that helps;o
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ik denk niet dat je met flatten meer wint wanneer je 3x pot over hebt en OOP zit.
    • K2AA72
      K2AA72
      Bronze
      Sorry Robbie, maar een flat hier vind ik gewoon echt geen goede optie.
      Je bent OOP en mist 2/3e van de flops... ook "plays maken postflop" als de flop all rags komt is mijns inziens veel te riskant, waarom zou je al zijn troep die die opent op de button een gratis flop willen geven?
      Bovendien is de callingrange die je suggereert vrij tight, naar mijn mening te tight... Hij heeft je 2:1 covered, en SB vs BTN is de standaard resteal spot... daarom zal hij callen met een stuk meer gedomineerde azen, kleine pocketparen, misschien zelfs JT QT QJ KJ KQ, als ie slecht is...
      jam is hier echt de enige goede optie...
    • RobbieV
      RobbieV
      Bronze
      Daar hoef je geen sorry voor te zeggen als je het er niet mee eens bent. Ik vind de value die je krijgt van 25bb te insta jammen zonder antes niet genoeg en denk dat ik vs slechte opponents meer kan winnen met minder risico door te flat callen.

Heb je wel in acht genomen dat hij 16-4 speelt, het een 26$ toernooi is en hij waarschijnlijk gewoon slecht is? Je zegt dat een play op de flop riskant is, maar insta shoven is niet riskant?;o
    • K2AA72
      K2AA72
      Bronze
      Ook voor een 16/4 is zijn openingsrange het wijdst op de button, maar laten we ons niet teveel doodstaren op zijn stats, we weten niet eens de samplesize bijvoorbeeld!

Als je deze bet OOP flat, moet je fit or fold spelen, omdat als je bijvoorbeeld CRAI't op de flop als die 68T is, hij je gewoon zal snapcallen met JTo... of 78s for that matter.
      Dat is de enige "play" die je overhebt postflop, als je mist. Wat wil je eigenlijk bereiken als je een play maakt postflop, dat ie AK fold, of een klein paar?

+ de kans dat je een gedomineerde aas of Q flopt is 1:8,5 zoals je weet... Als je een aas flopt en hij heeft een underpair zal je niet veel chips winnen, misschien meer als je een Q flopt... maar je zit ook in een tough spot als de flop KQx komt...
      Ik denk dat je het jezelf hier niet moeilijker moet maken dan nodig, AQo voor <30bb SB vs BTN, is gewoon een ship. Ja 't is jammer dat er nog geen ante's zijn, maar de pot uncontested oppikken is in de meeste gevallen beter dan onnodig flops spelen, en het jezelf onnodig moeilijk maken tegen een wijde openingsrange.
    • Gangstahhh
      Gangstahhh
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door K2AA72
      en SB vs BTN is de standaard resteal spot... daarom zal hij callen met een stuk meer gedomineerde azen, kleine pocketparen, misschien zelfs JT QT QJ KJ KQ, als ie slecht is...
      jam is hier echt de enige goede optie...
      Bij rush is juist de SB de tighste spot van de game,
      en zelfs in de gewone games is BB de resteal spot

En ik vind Robbie een held, want meeste mensen ja shove maar je ligt vast voor, maar Robbie brengt tenminste een discussie op gang.

Goeie aanwinst
    • caroline29632
      caroline29632
      Black
      Dan vind ik dat je moet min3betten. Ben ik nu ook een held?

En de reden voor een shove is imo niet omdat je vast voor ligt. Hij moet gwn zo vaak folden dat het profitable is. Je wint er op de lange termijn gewoon meer chips mee, dan alle andere opties.

OOP flatten is echt een slecht plan imo.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Het argument dat het veel risico is is ook vreemd wanneer je postflop ook als bluff wilt shoven.
    • Gangstahhh
      Gangstahhh
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door K2AA72
      Ook voor een 16/4 is zijn openingsrange het wijdst op de button, maar laten we ons niet teveel doodstaren op zijn stats, we weten niet eens de samplesize bijvoorbeeld!

Als je deze bet OOP flat, moet je fit or fold spelen, omdat als je bijvoorbeeld CRAI't op de flop als die 68T is, hij je gewoon zal snapcallen met JTo... of 78s for that matter.
      Dat is de enige "play" die je overhebt postflop, als je mist. Wat wil je eigenlijk bereiken als je een play maakt postflop, dat ie AK fold, of een klein paar?

.
      Die stats zijn 4% overal, dan denk ik dat zijn BU range op rush niet zo heel hoog is aangezien hij namelijk het hele rondje moet wachten voor hij kan openen

dus laten we zeggen 9%, 66+, A9s+, KQs, AJo+ dat is bijvoorbeeld deze range (ligt eraan of hij liever A9s opent of 65s dus per speler verschillend)

maar omdat hij 16/4 speelt denk ik wel dat hij veel called, dus laten we zeggen 75% van zijn range 77+, ATs+, AQo+ , daar heb je 40% tegen

en hij fold dus 25% van de tijd, en dan pak je 720+240+120 = 1080 x 0,25= 270
      en je hebt 40% van 13240 = 5296 en dat is een verlies van 1084x 0.75 = -813

dus - 543 chips op average, en ik denk dat dit ook best kan kloppen. miss zijn de ranges wat tight maar ik geloof best wel dat dit zo is.
    • Gangstahhh
      Gangstahhh
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Yoghi
      Het argument dat het veel risico is is ook vreemd wanneer je postflop ook als bluff wilt shoven.
      Oorspronkelijk gepost door RobbieV
      Je zegt dat een play op de flop riskant is, maar insta shoven is niet riskant?;o

dus hij ontkent niet dat postflop ook riskant is

en wat zijn jullie snel vandaag
    • Gangstahhh
      Gangstahhh
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door caroline29632

OOP flatten is echt een slecht plan imo.
      Maar als dit een slecht plan is en shoven vind ik ook niet echt lekker als je nadenkt dat ik een vrij grote edge denk te hebben 26$ rush, en het niet echt profitabel is, kunnen we dan zeggen dat een fold minst risky is? en dan miss de beste play, klinkt miss nitty, maar ben liever hier nitty en doe wel een risky play als ik denk dat het een goeie spot is
    • caroline29632
      caroline29632
      Black
      LOL @ berekening. Je vergeet de keren dat je dubbelt ;) .
      Range vind ik ook echt niet goed, maar ok.
    • caroline29632
      caroline29632
      Black
      Shove is + EV!!!!!
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Sowieso zijn 16/4 spelers niet rationeel en gaan ze dus niet de top x% openen normaal gezien, maar een paar tophanden en een paar mindere handen. Daarnaast heb je waarschijnlijk nauwelijks een sample en zal gemiddeld gezien een 16/4 speler meer openen dan 9%.

Als je denkt dat een shove fout is, hoe verwacht je dan postflop geld te winnen door OOP te callen met 3x pot behind?
    • 1
    • 2