66 flop middle set op een droog board

• MiXzZ
      MiXzZ
      Bronze
      $0.25/$0.5 No Limit Holdem
      8 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG nirvanakc ($67.25)
      UTG+1 Hero ($37.70)
      MP1 superralle ($11.25)
      MP2 SicilianTM ($6.00)
      CO steveysee ($50.45)
      BTN Used 2B Jail B8 ($103.40)
      SB themoj777 ($31.65)
      BB Blomquiist ($9.50)

Pre-flop: ($0.75, 8 players) Hero is UTG+1 6:diamond: 6:club:
      1 fold, Hero calls $0.50, 3 folds, Used 2B Jail B8 calls $0.50, themoj777 calls $0.25, Blomquiist checks

Flop: T:club: 4:spade: 6:heart: ($2, 4 players)
      themoj777 checks, Blomquiist checks, Hero bets $1.50, Used 2B Jail B8 calls $1.50, themoj777 folds, Blomquiist folds

Turn: K:heart: ($5, 2 players)
      Hero bets $4, Used 2B Jail B8 raises to $12, Hero calls $8

River: 2:diamond: ($29, 2 players)
      Hero checks, Used 2B Jail B8 bets $14, Hero calls $14

Final Pot: $57

Om de een of andere reden was ik er van overtuigd dat villain hier TT zou hebben zitten te slowplayen. Ik ging hem sowieso callen op de river maar was niet van plan te raisen.

Te passief? En als ik agresiever speel doe ik dat dan het beste door de turn of de river te raisen?
  • 13 antwoorden
    • DenVinny
      DenVinny
      Bronze
      op de river zeker pushen!
      Dit is een ideaal bord voor een set, geen flushes of straights (53 zal wel niet gecalled hebben tot het einde :) )

je mag er niet zo maar vanuit gaan dat je tegestander TT heeft, als je alleen met de nuts wil gaan betten ga je zelden een hand kunnen spelen.
      Gehitte sets zijn over het algemeen een sure thing dat je de pot wint. Zeker op dit bord moet je van weinig schrik hebben.

Ik denk dat je moet reraisen/pushen op de turn.
      maar je moet allesinds zeker betten op de river, je geeft hem de kans een goedkope showdown te krijgen.

anyway, als hij TT/KK had dan heb je pech gehad niets anders :)
    • HoofdVogel
      HoofdVogel
      Bronze
      preflop, flop en turn zou ik op dezelfde manier gespeeld hebben
      alles komt ideaal uit om op de river te pushen

river pushen dus, op zo'n nondraw board moet je met een set broke gaan
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      river is easy push
    • MiXzZ
      MiXzZ
      Bronze
      kzou deze nog graag ge evalueerd zien dus BUMP.
    • MiXzZ
      MiXzZ
      Bronze
      ik wil deze nog steeds erg graag beoordeeld zien
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      timor heeft het druk, maar volgens mij is het niet ongewoon om deze hand op de turn of river te pushe.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Villain toont veel sterkte door te callen op flop en dan te raisen op turn. Eventueel kan je hier al shove doen. Op turn raise callen en dan shove doen op river is ook goe.

Check/call op river is wat zwakjes... Niet bang zijn om met een setje all je chips in het midden te krijgen op zo'n board !
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door MiXzZ

Om de een of andere reden was ik er van overtuigd dat villain hier TT zou hebben zitten te slowplayen.
      LOL. Waar haal je die read vandaan? hoe weet je dat hij niet 33 heeft als je hem op een set zet (hoe je aan die read komt weet ik ook niet)

op zo een board MOET je broke gaan met een set. In online poker kan je mensen op een range zetten, maar zelden op een specifieke hand. zij range is hier nog redelijk groot en je verslaat bijna lle handen in die range, dus moet je hier gewoon broke gaan.

TT zit trouwens niet in zijn range wat mij betreft. met TT had hij preflop geraised. tenzei je een goede sample (300+ handjes) hebt waarmee hij een PFR heeft van minder dan 5% ofzo dan zou hij TT misshcien alleen flatcallen.

even om wat specifiekr te zijn.

Flop goed (bet is een beetje aan de kleine kant maar niet veel te klein.
      Turn: Reraise. Er liggen nu redelijk veel mogelijke draws je wil het liefst hier allin.
      River: Valuebet. Je wil hier niet risceren dat hij checkbehind speelt. Bet 1/2 pot ofzo.

Door zo passief te spelen laat je op de lange termijn veel value liggen. Met een set moet je zo goed als altijd broke gaan (mits er geen gevaarrlijke flush/straights liggen).
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      Maar nu ben ik wel benieuwdgeworden: klopte je read? Had hij TT?

Kzal je eens vertellen dat ik de second nutstraight had gefold uit freeplay op de river - BB 95 678 op het board en nog wat. Ik wist 100% zeker dat hij een betere straat had. de andere persoon had ook een straat met 45. Klinkt belachelijk maar ik had hem gefold door de manier waarop die gespeeld werd en het erge is hij had ook precies 9T. t klopte precies. Ik doe dit soort folds ondanks de goede read nooit meer, want het is gewoon niet goed om dat soort tough laydowns te maken en als je hem hier allin raised op de river is dat waarschijnlijk beter op de lange termijn. Je hand is gewoon te sterk.
      Tis niet helemaal vergelijkbaar met mijn voorbeeld, maar met een set moet je broke willen gaan! als de hele boel erin kan... doen! Push turn en voor mij: met een sec nuts eig, ook, die fold je niet. Met KK ga je ook allin preflop als het kan. Want anders levert je pokerwerk op de lange termijn te weinig op. 1 x heb je het goed en 3x laat je een grote pot lopen. en dat is wel waar bij mij. Heb me inmiddels erop aangepast.
      GL
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Hij had geen TT ;)
    • MiXzZ
      MiXzZ
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door martyk32
      Maar nu ben ik wel benieuwdgeworden: klopte je read? Had hij TT?

Kzal je eens vertellen dat ik de second nutstraight had gefold uit freeplay op de river - BB 95 678 op het board en nog wat. Ik wist 100% zeker dat hij een betere straat had. de andere persoon had ook een straat met 45. Klinkt belachelijk maar ik had hem gefold door de manier waarop die gespeeld werd en het erge is hij had ook precies 9T. t klopte precies. Ik doe dit soort folds ondanks de goede read nooit meer, want het is gewoon niet goed om dat soort tough laydowns te maken en als je hem hier allin raised op de river is dat waarschijnlijk beter op de lange termijn. Je hand is gewoon te sterk.
      Tis niet helemaal vergelijkbaar met mijn voorbeeld, maar met een set moet je broke willen gaan! als de hele boel erin kan... doen! Push turn en voor mij: met een sec nuts eig, ook, die fold je niet. Met KK ga je ook allin preflop als het kan. Want anders levert je pokerwerk op de lange termijn te weinig op. 1 x heb je het goed en 3x laat je een grote pot lopen. en dat is wel waar bij mij. Heb me inmiddels erop aangepast.
      GL
      Bedankt voor je reply. Ik vond hem erg nuttig! Andere replies in deze thread waren ook nuttig voor me hoor maar dit is meer positieve feedback. NLDPeter je post is ook best nuttig maar begin in het vervolg aub niet meer met LOL dat is gewoon niet echt tof.

Mijn read was gebasseerd op zijn eerdere spel, niet op stats ik zette hem niet precies op TT maar wel op een hoge range (top 2p+) ik kon hem eigelijk met 100% zekerheid op die range zetten. Ik ben het er wel mee eens dat ik de hand te passief speelde ik ken dit probleem van mezelf. Ik doe dit vaker met sterke handen omdat ik de showdown wil zien. Ik doe dit als ik denk een read te hebben, ik wil zien wat hij heeft zodat ik zie of ik hem op een van die handen heb gezet. Eigelijk is dat dom in dit geval, ik zet hem op 2p+ en hij gaat daarmee ook zeker wel een all-in op de river callen.

Hij had 44, dus de bottom set op de flop
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      thnx, goed te horen :)

moet je wel zeggen tblijft lastig en gister deed ik het dus weer maar weer met goed gevolg.

flop T76 en ik had 95os - 4 handed - de flop werd gechecked. Nu turn ik mijn 8 en ik kwam uit betten. 3 BB in de 4BB pot. Ik wordt geraised naar 6BB en ik kan niet anders dan hem op 9J zetten en anders een mislukte setplay Dat wil nog weleens gebeuren op die tafels. Ik dacht ik kan nu reraisen, maar hij was niet achtelijk genoeg dat hij die called als hij me niet beat. Plus het feit 9J / TQ / 89 dat soort middelmatige handen zijn wel hun soort handjes
      Twas sowieso niet echt de speler die dat soort belachelijke plays doet. River paart de 7. Ik ging voor check call wat me 6 BB kostte. had hij zijn mislukte setplay gedaan had hij me, met 9j had hij me.
      Die had hij ook. Ik maak alleen met flushes uitzonderingen. Wordt de flop gechecked met een twoflush en ik heb een slechte flush gemaakt op de turn of river vanuit de BB of SB (ik compleet praktisch altijd als de BB geen frequente raiser is.)valt ie en ik wordt geraised ga ik er niet nog eens over. En soms speel ik ook nog weleens checkcall of checkraise als er heel weinig geraised wordt. klinkt stom, maar als ze betten donkbetten ze vaak en ik heb het gevoel dat ze mijn bets (2/3 3/4 pot) vaak wat aan de kleine kant vinden. K heb het vaak gehad tot de river gechecked pot 0.12 ik bet .10 89s hun raisen naar .90.... en dan? de flush is niet verborgen en dit bluffen ze meestal niet call ik verlies ik de boel. niet callen is slecht gespeeld imo. check call ik hem heb ik hem onder controle plus een goede bluf induce.

Maar goed, vind met straten en flushes, soms aangepast aan de situatie beter, maar met sets, go for it! zeker een goede. TT wordt ook niet altijd preflop geraised dat is wel waar, maar te vaak wel, kzou hem afstrepen als mogelijkheid. De sets imo betalen het allerbeste af!
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Gewoon failliet gaan op de river door te pushen, sets worden niet zovaak geflopt (set over set komt maar een 2% van de tijd voor) en sowieso kan hij hier 2 paar of zelfs een raar gespeeld overhebben. Met sets moet je altijd all the way op dit soort droge flops. Verder goed gespeeld.