0.05/0.10 Nl gevaarlijke flop

• hsJ2k7
      hsJ2k7
      Bronze
      Titan Poker SantaComba 0.05/0.10, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | [color:#C00000]saw showdown[/color]

Button [color:#C00000]xXenZoXx ($2)[/color]
      SB TiGreTonBoy ($5.55)
      BB joguillian ($2.15)
      UTG Hauptmann2000 ($9.08)
      UTG+1 alegarx ($11.23)
      MP Boschman ($10.25)
      MP Noobodyy ($9.60)
      CO-1 [color:#C00000]IAMDUTCHY ($4.23)[/color]
      CO Kuznec ($2.41)

Preflop: IAMDUTCHY is in the CO-1 with T :spade: T :heart:
      Hauptmann2000 calls 0.10, 3 folds, IAMDUTCHY raises to 0.60, 1 fold, xXenZoXx calls 0.60, 2 folds, Hauptmann2000 calls 0.50.

Flop (1.95) A :spade: 5 :heart: J :heart:
      Hauptmann2000 checks, IAMDUTCHY bets 0.90, xXenZoXx moves all-in for 1.40, 1 fold, IAMDUTCHY calls 0.50.

Turn (4.75) J :diamond:

River (4.75) 9 :diamond:

IAMDUTCHY shows T :spade: T :heart:
      xXenZoXx shows Q :club: K :diamond:

IAMDUTCHY wins 4.75 with Two pair, Jack's and Ten's with a Ace for a kicker

Weer geluk gehad...
      Maar ik wil weten of ik hem juist gespeeld heb.
      Ik raise voor de flop zoals het moet, ik had mschien naar 0.75 moeten raisen?
      Maarja ik krijg 2 calls. Na de flop maak ik een bet om te kijken waar ik sta, de button gaat all-in. En normaal leg je deze weg met 2 overkaarten en een flushdraw op de flop. Maar omdat ik nog maar 50ct bij hoefde te leggen, callde ik. En achteraf een lucky call.

Hoe hadden jullie dit gespeeld? Had ik die bet van 90ct niet moeten maken?

( en de rede dat ik met 4$ aan tafel zit, is omdat als ik de tafel verlaat. ik lang moet wachten voordat ik aan een andere tafel kan. Vandaar )
  • 15 antwoorden
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      Je doet helaas echt een heleboel fout.
      Allereerst je stack. Of je speelt shortstacked of bigstacked, maar met een stack van $4.23 moet je echt niet aan tafel zitten.

Dan de hand zelf.
      Preflop - Er is 1 limper voor je dus dat zou volgens het boekje een raise van $0,50 inhouden ($0,40 + $0,10 per limper). $0,60 is an sich niet verkeerd, maar je loopt nu gelijk tegen de ellende aan van een te kleine stack. TT speel je voor een groot deel voor setvalue. Deze hit je ongeveer 1 op de 8 keer. dus 7x $0,60 = $4,20 gaat het fout om 1x maximaal $4,23 terug te kunnen winnen (jouw hele stack), je hebt dus eigenlijk al slechte odds om voor een set te gaan.

Flop - Dit is geen lekkere flop voor jou. Twee overcards en een flushdraw. Toch besluit je om te c-betten, maar je bet is minder dan de halve pot. Dit is zwak en je zult hier weinig respect voor krijgen. Het levert je ook weinig info op omdat je, zoals je ziet, door van alles wordt gecalld of geraised. Op 10NL zul je c-bets van ongeveer 2/3e van de pot moeten maken. Maar ik vind dit geen board om op te c-betten. De kans dat je tegenstanders iets hebben gehit is veel te groot. Het loopt echter op het eerste gezicht nog gunstig voor je af. De bigstack fold en shortstacked XxenZoXx vind het om de één of andere reden zinnig om met een straightdraw te reraisen en zijn laatste chips naar voren te schuiven.

Je pocketpaartje blijft nu staan, maar dit is op termijn echt verliesgevend gespeeld.
      Hou je dus of aan de SSS of de BSS. Ik denk dat jij je het beste eerst met de SSS kunt bezighouden. Lees de betreffende strategy artikelen nog eens goed door en succes verder :)
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      hoi hsJ2K7,
      ze zeggen wel eens , geluk in het spel , is ongeluk in de liefde. ik vraag me dan af wanneer het de laatste keer is geweest dat je gezoend hebt. :D
      alles heeft je meegezeten deze hand.

preflop: je vraagt je af of je beter naar 75cent had moeten raisen. ik wil het zelfs omdraaien. je had minder moeten raisen. first-in raise je 4x de BB. als er al gelimpt is voor je doe je nog een BB per limper erbij. in dit geval was een raise van 50 cent beter geweest. 4xBB+1 limper. TT is idd wel een raising hand voor mij in deze positie met alleen 1 limper. maar niet met jouw stack. je kan niet echt voor setvalue spelen. kies duidelijk voor SSS of BSS.

op de flop: das een enge flop. 2 overs en een flushdraw. een bet om te kijken waar je staat is idd niet slecht. met zo'n eng board doe ik meestal een halve tot 2/3 potbet. maar je moet je hand ook beschermen tegen een flushdraw als je een betere hand had gehad dan TT met 2 overs. om me te beschermen tegen een draw bet ik altijd 2/3 tot 1 pot.
      als ik dan zie dat ik tegen 2 overs en een flushdraw zit en ook nog eens 2 spelers, dan geef ik meestal een hand als deze op.
      reken je hand eens uit met de equilator , zelfs als hij een callingrange heeft van 10% (en das veel) dan lig je al ver achter.

als je dan toch besluit te betten en je krijgt zo'n kleine raise dan kan je die imo callen. 50 cent op zo'n pot is te doen. je hoeft hem dan niet eens zo vaak te winnen om die call te rechtvaardigen.

lol terwijl ik dit stukje schreef heeft qastorimon ook al hetzelfde gezegd.
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      Even nog over je reden waarom je met $4,- aan tafel zat. Je hoeft m.i. helemaal niet zo lang te wachten op een seat op Titan.
      Wat ik altijd doe is continu kijken of er andere gunstige tafels zijn adhv flop%, stacksizes en avg pot, en mezelf daar op de waitinglist zetten. Ook al zit ik al te spelen aan een aantal andere tafels. Als ik dan de melding krijg dat er een plaats vrij is aan een andere tafel, check ik even of ik een gunstige positie krijg aan die tafel en of er nog interessante spelers zitten.
      Is dit allemaal in orde en ben ik niet zo tevreden over één van mijn huidige tafels dan switch ik gewoon. Zo hoef je nooit te wachten en heb je de beste kans om een gunstige tafel te vinden.
    • hsJ2k7
      hsJ2k7
      Bronze
      Ok dat is duidelijk allemaal.
      Het was vanmorgen die hand, en er waren maar een paar volle tafels met een waiting list van ongv 6 per tafel. Normaal 's avonds en 's middags kun je zo weer een andere tafel joinen. Heb je gelijk in.

Het is de bedoeling dat ik voorlopig volgens sss speel. Dus de volgende keer zal ik daar meer op letten. En jullie hebben idd allemaal helemaal gelijk :p Gewoon slecht gespeeld. En vanaf nu zal ik dus ook echt met 2$ aan tafel zitten, wat ik eigelijk altijd doe. Maar vanmorgen toevallig niet.

Weer wat geleerd.
    • hsJ2k7
      hsJ2k7
      Bronze
      Ik heb geprobeerd equilator te downlaaien. Maar ik krijg een bericht dat ik het .NET framework moet installeren. En daar moet ik voor betalen. Kan ik het ergens anders downloaden, en wat ist dat .NEt ding dan?
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      Betalen? Dat kun je gewoon gratis downloaden van de Microsoft site hoor. Ik weet niet precies welke versie je nodig hebt maar ik vermoed 2.0. Linkie: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=0856eacb-4362-4b0d-8edd-aab15c5e04f5&displaylang=nl
    • hsJ2k7
      hsJ2k7
      Bronze
      Ow, bedankt
      nog eens proberen dan :)
    • hsJ2k7
      hsJ2k7
      Bronze
      pff laat maar
      Het gaat niet lukken.
      Om .NET framework te installeren heb ik windows installer 3.0 nodig. En die krijg ik niet geinstalleerd omdat ik geen geldige windows heb. ( ik heb pas mn pc geformatteerd ).

Is er geen ander programme wat ik kan gebruiken? Of moet ik daar eerst een bepaalde hoeveelheid ps-points voor hebben?
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Probeer pokerstove. Dat kan ongeveer hetzelfde, alleen zi de range-fucntie er niet op (geloof ik).
    • hsJ2k7
      hsJ2k7
      Bronze
      Spelen jullie eigelijk allemaal met zon programma aan?
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      de range functie vind je ook in pokerstove. click op een speler en open het preflop tabblad. onderaan zit een slider en daar kan je een range mee instellen.

als ik speel gebruik ik Pokertracker/Acehud. daarmee kan ik direct op de tafel zien welke statistieken mijn tegenspelers hebben. zo zie ik meteen welke range hij heeft. uit ervaring weet ik ondertussen welke handen dat zijn. maar als je zeker wilt weten kan je dat bv met pokerstove narekenen. pokerstove is ook makkelijk als je eens een discussie hebt met iemand of je favoriet was of niet.

ikzelf heb net pas het nieuwere equilator geinstaleerd. moet eerst nog eens kijken hoe het werkt. het schijnt beter en makkelijker te zijn dan pokerstove.

ps. ik heb trouwens net de uitnodiging van Pokertracker binnen om de nieuwe Pokertracker 3 alpha te testen. dat gaat gaat leuk worden. ik houd jullie op de hoogte.
    • hsJ2k7
      hsJ2k7
      Bronze
      Ik heb pokerstove net geinstalleerd maar ik snap er niet veel van. Je moet de dingen zelf invullen? Je hand, tegenstanders handen ( weet je tog nie? ) en board enzo...

Kan iemand mij een beetje uitleggen hoe ik het gebruik tijdens mn spel
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Pokerstove gebruik je niet tijdens het spelen, maar vooraf en achteraf. Je kan ermee kijken wat de theorietische verwachtingswaarde van een hand of een combinatie van handen is. Door er veel mee te spelen krijg je langzamerhand een beter beeld van hoe sterk bepaalde handen zijn.

Je kan ook kijken hoe verschillende community cards invloed hebben op de verwachtingswaarden.
      Simpel voorbeeldje: Twee spelers, eentje met AKo, eentje met 77, wie is er favoriet?

Je kan ook mooi zien dat bv suited connectors beter worden naarmate er meer tegenstanders zijn (is ook logisch).

Er zijn ongetwijfeld nog veel meer voorbeelden te verzinnen. Misschien dat een van de ervarener spelers daar nog iets over kan zeggen?
    • hsJ2k7
      hsJ2k7
      Bronze
      Ok leuk om te weten, ik ga er een beetje mee spelen.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi,

Over de hand zelf is alles al gezegd, goede analyses!

Met betrekking tot de Equilator/PokerStove is het verstandig om hier gewoon mee te gaan spelen. Probeer ook wanneer je een analyse maakt van een hand (zoals Boschman123 bij deze hand ook heeft gedaan) om hierbij de Equilator/PokerStove te gebruiken.

Staar je echter niet alleen blind op de resultaten, er zijn namelijk vele andere factoren die ook zwaar meewegen in een beslissing, maar het geeft je wel een goed beeld of je op basis van de statistieken favoriet bent in een hand of niet.
      Ook is het interessant om te zien wat het effect is van een bepaalde flop. Vaak zul je verrast zijn door de resultaten.
      Al met al is de Equilator/Pokerstove een zeer goede aanvulling om je spel te verbeteren.

Het is normaal gesproken niet te doen om dit tijdens je spel te gebruiken. Wel is het achteraf interessant voor je analyses.
      1 Uitzondering die ik af en toe maak is in toernooien. Wanneer ik een toernooi speel en verder geen andere tafel open heb staan wil ik de Equilator/PokerStove gebruiken om typische pre-flop all-in situaties direct in te voeren om zo een beter beeld te krijgen.

Voor een handleiding van de Equilator kun je HIER terecht.