10 NL, AK, tegen maniac

• Hanske333
      Hanske333
      Bronze
      hey,

ik zet mij SSS aan een 10 NLtafel. De eerste twee handen die ik zie gaan als volgt: SB, BB, all in voor 5 euro. Twee keer na elkaar door dezelfde persoon. Hij doet dit ook de derde keer, ik raap AKo op en besluit hem te callen, achtermij callt er nog iemand. Was dit een foute play ?

( afloop: idioot had AA ( voor de derde keer?), man achter mij KK )

had deze gek nu al drie keer na elkaar een tophand ? ik weet het niet. iemand tips hoe te spelen tegen dit type maniaken ?
  • 2 antwoorden
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi,

Dit is pech dat je tegen AA zit, kan gebeuren en verder niet te veel bij stilstaan.

Wanneer je de shortstackstrategie speelt heb je, wanneer je een hand speelt, vaak een grote voorsprong op de hand range van de maniac. Dit komt doordat jij alleen de beste starthanden speelt.
      Natuurlijk kan het een keer gebeuren dat je tegen een monster zit, maar het overgrote deel heb je gewoon een betere hand.

Het advies: Blijf gewoon de shortstackstrategie uitvoeren en juist de maniacs zullen jou uitbetalen.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      boeie het waren maar 2 dollar....

Als ik 200 bigblinds had en mijn tegenstander ook en hij constant all in gaan zou ik hem ook callen met AK...