Werkt de SSS (NL) nu echt?

• WPTRay
      WPTRay
      Bronze
      Hallo beste mensen,

ik zou graag willen weten van mensen die ook volgens de SSS spelen of dit nu echt werkt in de praktijk of niet :)

Ik heb nu zo'n paar uur gepokerd op Mansion op 10NL, maar ik ben inmiddels 3 Dollar lichter :P

Ik hou mij strikt aan de SSS, ik fold dus preflop ook handen als AQ & AJ als ik niet op de juiste positie zit volgens de SSS.
      Verder zit ik iedere keer ruim een half uur te wachten op een speelbare hand en dan is het geluk even aan de verkeerde kant en verlies ik de hand.

Ik ben dus benieuwd of dit op de lange termijn goed uitpakt dat niet binnen die tijd mijn 50 Dollar op is ;)

Of is het handig om een niveau hoger te spelen, bijv 20NL aangezien er erg veel donkey calls worden gemaakt aan de tafels?

Dank voor de reacties die mij weer moed geven verder te spelen, zodat ik ook kan gaan multi-tablen (heb tot nu toe op 1 tafel gespeeld om een beetje in te komen).
  • 25 antwoorden
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Allemaal dikke bullshit wat ze in de artikels zeggen, statistisch gezien kan SSS gewoon niet werken....

... natuurlijk werkt dit wel, op lange termijn is SSS altijd winstgevend.

Op 1 tafel shortstacken is inderdaad zeer saai, omdat je meestal 15 minuten moet wachten voor een speelbare hand. Ik zou zeggen, open er twee en als dit wat vlotter gaat, schakel dan over op 4. Met de SSS-tool kan dit geen probleem zijn.
    • WPTRay
      WPTRay
      Bronze
      Thx voor de reply, ik hoop dat binnen die lange termijn mijn 50 dollar niet naar 0 is ;)
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      SSS werkt zeer goed, en voor beginnende spelers is het aan te raden om je eraan te houden, niet zozeer omdat je dan meteen een hoop gaat verdienen.
      Maar het is wel een zekerheid dat je ook niet veel kunt verliezen, en je krijgt een betere feeling van poker in het algemeen.

SSS zal uiteindelijk resultaten gaan leveren, en ik durf je te garanderen dat je winst zult maken. Maar vooral dat je een goede basis krijgt om je spel te ontwikkelen. Dus houd vooral de SSS aan als je een beginnende speler bent. Je komt zelden voor moeilijke beslissingen te staan en dat is al een groot voordeel.

Je zult met SSS regelmatig tegen suckouts aan lopen maar over het algemeen zul je er meer mee winnen dan je zult verliezen omdat SSS de optimale +EV strategie is. Je speelt vrijwel alleen maar handen die (veel) meer kans hebben om te winnen dan te verliezen. Dus op lange termijn zul je heel zeker winst mee maken.

Hopelijk overtuigd je dit :) en succes gewenst!
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      In het verleden heb ik veel SSS gespeeld en sinds kort terug
      alles valt te lezen in men topic bij leden nieuws
      Ik begin er mijn twijfels bij te krijgen :D

samengevat: op mansion met de 50$ naar 1500$ via SSS
      voorbije dagen op full tilt 33,3$ verlies over 8013 handen SSS (=downswing)

volgens mij is echter de rake dodelijk op full tilt+daarbij komt nog is dat de tafels 9handed zijn en op mansion 10handed wat er dus voor zorgt dat je minder blinds betaalt

Wat leer je van de SSS??
      Tight spelen en tiltcontrol (ik tilt niet, maar dan ook niet)
      + je verdient er in principe nog wat mee ;)

groeten
    • WPTRay
      WPTRay
      Bronze
      Kijk dit zijn nog eens reacties.
      We gaan het merken, ik ga het iig volledig uitproberen :)
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TimothyVdp1

Ik begin er mijn twijfels bij te krijgen :D

samengevat: op mansion met de 50$ naar 1500$ via SSS
      voorbije dagen op full tilt 33,3$ verlies over 8013 handen SSS (=downswing)

groeten

En je hebt twijfels? lol van $50 naar $1500 met SSS....

de rest wat je zegt ben ik het wel mee eens.
    • HoofdVogel
      HoofdVogel
      Bronze
      tuurlijk werkt het,
      je moet gewoon blijven doorzetten,
      ook al ga je het minder leuk vinden na een tijd,
      gewoon niet opgeven ;)

(sss is volgens mij de beste manier om geld te verdienen op de lage limieten)
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      SSS werkt inderdaad prima, zolang je je maar keurig aan de regels houdt.
      Ik zou zeggen, lees de artikelen, volg de coachings en post vooral je handen!!!!!
      Succes.
    • calimero1981
      calimero1981
      Bronze
      sss werkt echt, maar zou idd wel op meer als een tafel spelen.....
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Ik speel op 5 a 6 tafels tegelijk met SSS op Party.
      Wat ook leuk is dat je gewoon je handen kan folden en ook nog PartyPoints genereert om je bonus vrij te spelen. :)
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Hey Gerv, leuk dat je ook hier bent... welkom ;)
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Ik wist niet dat Gerv ook Nederlands was :D
    • WPTRay
      WPTRay
      Bronze
      Dank voor de overtuigende reacties, we gaan het vanaf nu gewoon doorzetten op minimaal 2 tafels tegelijk, ik ben benieuwd.
    • SeaJaws
      SeaJaws
      Bronze
      http://www.pokerstrategy.com/forum/thread.php?threadid=18069

Het bewijs dat SSS werkt ;) .

Je moet je wel strikt aan de strategie houden en ik zou zeker ook eens een coaching volgen of video's bekijken.

Ik raad multitablen ook zeker aan btw! En selecteer je tafels ook goed, je moet goed zien naar de P/F (players per flop) en hoe hoger die is hoe beter want dan spelen de mensen op die tafel looser. Je kan er ook meer info over tafelselectie in de artikelen vinden denk ik.
    • WPTRay
      WPTRay
      Bronze
      De tafelselectie vind ik nooit zo makkelijk, omdat er meestal toch al wel 2-3 shortstackers aanzitten.

Ik zal het artikel vanavond eens doornemen!
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Zoek inderdaad een tafel uit met een zo hoog mogelijk percentage spelers per flop.
      Ook is de gemiddelde pot natuurlijk belangrijk, hoe hoger die is, hoe meer jouw goede handen uitbetaald worden.

Daarnaast is Mansion naar mijn idee het SSS-paradijs, zeker op NL10.
      Voor zover ik gezien heb dan :D
    • calimero1981
      calimero1981
      Bronze
      Ja, mansion is inderdaad ideaal voor SSS. Er zitten op de lage liemieten zoveel Fishes dat je bankroll omhoog vliegt.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Bij tafel selectie let ik op 1 ding en dat is de gemiddelde pot. Op de microlimits hoef je niet op te letten of er andere SSSers zitten aangezien 99% van de mensen die met 20BB gaan zitten enrome donks zijn.

SSS is vooral winstgevend op de lagere limieten omdat je daar vaak word afbetaald. Op hogere limieten zal je veel mider worden afbetaald omdat mensen daar een stuk beter opletten. vanaf 100NL word het al iets moeilijk om winst te maken zonder wat kleine aanpassingen zoals het stelen en defenden van je blinds. Maar op 10Nl en 25NL is SSS extreem winstegevend.

Ikzelf speel meestal op 8 tafels tegelijk SSS maar ik denk dat je het beste kan beginnen met 2 of 3. Als je de SHC uit je hooft weet en bij 99% van je beslissingen zo goed als niet hoeft na te denken dan kan je wat meer tafels gaan spelen.
    • WPTRay
      WPTRay
      Bronze
      Kijk dit soort reacties doen mij goed.
      Thx voor de tip om niet echt naar het aantal shortstackers te kijken maar meer naar de gem. pot / aantal mensen per flop.
    • 1
    • 2