aanpassing sss strategie

• sechef
      sechef
      Gold
      Ik ben nu een aantal dagen bezig met de SSS strategie, en ik moet zeggen dat die goed werkt, ik sta nu ongeveer op 160$. Ik heb wel wat aanpassingen gemaakt ten opzichte van de strategie en ik vraag me af wat jullie hier van vinden.

1. Ik speel vaker lagere pocket pairs. Ik call dan alleen de big blind (als er nog geen raises zijn) in de hoop een set te hitten op de flop. Als ik niks hit check/fold ik hem.
      2. Verder raise ik af en toe kq/qj vanuit latere posities. Dit vooral omdat ik merk dat als ik alleen de selectie van de SSS strategie speel, ik heel voorspelbaar word, en mijn goede handen geen payoff krijgen. Ik speel deze dan wel heel voorzichtig, als ik actie krijg.

wat vinden jullie hiervan?
  • 8 antwoorden
    • Hanske333
      Hanske333
      Bronze
      het 2e idee vind ik zeer goed, dat doe ik ook, alleen suckt QJ wel, dus dat fold ik sowieso ;)

die small pairs limpen suckt gewoon omdat je in 80 percent van de gevallen pre flop geraist gaat worden en dan gaat moet folden. verloren geld dus. mss occasioneel eens raisen met 99 ofzo ?
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      1. slecht idee, krijg je de implied odds niet voor, dus gewoon wegleggen of bss gaan spelen.
      2. blindsteals wordt door meerdere mensen geimplementeerd in sss, en is op hogere limieten toch wel onmisbaar volgens mij. Voorzichtig spelen met een ss snap ik alleen niet goed... ik bedoel, als je een made hand flopt dan kun je moeilijk nog wegleggen als je zo'n kleine stack hebt. Ik vind dit wel een redelijk goed idee.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Hey Helemaalnicks.

Dat er niks gebeurt past wel bij je nick :D

Maar ik ben net terug van een zeer lange treinreis en zal straks even kijken wat er fout is. Heb je wel alle andere velden (eronder) leeg gelaten tot ze aan de beurt zijn?

Het kan ook zijn dat je iets vergeten betn in te vullen.

Het is ook zeker zinvol om dit soort dingen te melden, want waarschijnlijk kan er best nog wat verbeterd worden.

Straks kijk ik er even naar.

Groetjes,

Z.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Ik denk niet dat het slecht is om pocket pairs te limpen.

Het hangt alleen van de situatie af. Positie is heel belangrijk. Ik zou alleen in late position mee limpen. Dit omdat je als je positie hebt op veel mensen je vaker afbetaald krijgt. De kans op een raise is heel klein.

Je hebt wel implied odds. Een stack van 20BB is prima om 10 cent mee te limpen voor setvalue.

Late position is de Dealer button en de plaats ernaast.

Een minraise kun je helaas niet meer callen...

QJ KQ KJ KT QTs JTs etc zijn allemaal prima handjes om mee te stealen. Maar.. er moet een ding duidelijk zijn. Dit kun je alleen profitabel doen als de blinds tight zijn.
      Tegen alle actie die je krijgt moet je dan wel folden.
      Bij een call en je hit top pair ofzo gaat het geld er wel in.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Hee, deze reactie van me stond bij de verkeerde threat, sorry

Ging over dat 'wachten' bij het SSS.

Ik post er daar wel over.

Gr.

Z.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Interessante post! Ik ben zelf een tijdje geleden ook begonnen met expirementeren met de Shortstackstrategie.

Raisen vanuit Late Position met handen als KJ etc beviel goed en zoals Helemaalnicks al aangaf, op de hogere limieten zul je wel moeten improviseren.
      Wel wil ik hierbij nog aangeven dat het erg belangrijk is dat je een goede read hebt op de blinds.

Small pocket pairs limpen ben ik niet zo favoriet van. Je speelt dan voor setvalue, maar bij een raise dien je al op te geven. Liever raise ik dan vanuit late position om de blinds op te pikken, maar hiervoor heb je erg tighte blinds nodig. Ik moet hier echter nog meer mee experimenteren.
    • Yoghurt1973
      Yoghurt1973
      Bronze
      Limpen met lage pockets in late postities is geen nieuw idee. Net zoals het stelen van de blinden in late posties. Er zijn hier videos van btw ;D
      Je kan best stelen met een veel ruime hand range tegen tighte blinds natuurlijk. En als ze naar je toe checken bet je gewoon weer die halve pot. Word je dan gecallt dan probeer je hem uit te checken.
    • sechef
      sechef
      Gold
      Oorspronkelijk gepost door Sharp80
      Small pocket pairs limpen ben ik niet zo favoriet van. Je speelt dan voor setvalue, maar bij een raise dien je al op te geven. Liever raise ik dan vanuit late position om de blinds op te pikken, maar hiervoor heb je erg tighte blinds nodig. Ik moet hier echter nog meer mee experimenteren.
      Ik ben er ondertussen in de sss strategie ook van afgestapt om te limpen met small pocket pairs. Je stack is toch te klein om lange termijn er echt wat mee te verdienen, heb ik het idee. Raise wel nog af en toe 77/99 vanuit late position.