Total winnings vs. showdown winnings

• TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Dus, mijn poker-EV grafiek over 8000handjes ofzo loopt men groene lijn (total winnings) een stuk onder de blauwe lijn (showdown winnings)
      de grafiek:

Mijn vraag is dus aan wat dit ligt.
      Zijn dit de blinds?

heb het is bekeken en het verschil is ongeveer 39$ over 8000 handjes
      Dit komt neer op 0.4875$/100hands. (we nemen 0.5$/100 voor de gemakkelijkheid.)
      Dan de blinds.
      Ik schat dat ik om de 7 handjes 1,5big blinds betaal.
      Waarom 7? Tafel zit niet altijd vol en sit-outs en dergelijke.
      1,5big blinds/7hands komt neer op 2$/100hands wat dus meer is dan 0.5$/100hands.

Dus ik beat al 1/4 van de blinds.

Wat kan ik hier aan doen?
      Strikt aan tafels zitten waar 9 man zit helpt volgens mij al een hoop.
      Maar los daarvan, is dit eigen aan de shortstack strategy?
      want het is wel een heel groot verschil als je het zo bekijkt...

groeten
  • 14 antwoorden
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Dit had ik om eerlijk te zijn ook toen ik gister voor 't eerst een graph van mezelf zag.
      Maar ik twijfel aan de correctheid van die graph, want er staan wat dingen in die totaal niet kloppen...
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      trouwens ook op het engelse forum gepost: http://www.pokerstrategy.com/forum/thread.php?threadid=20737
      wat bedoel je met dingen die niet kloppen?
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TimothyVdp1
      trouwens ook op het engelse forum gepost: http://www.pokerstrategy.com/forum/thread.php?threadid=20737
      wat bedoel je met dingen die niet kloppen?
      Hij importeerde maar 18000 handjes, terwijl ik toch echt denk er onderhand meer te hebben gespeeld.
      Daarnaast geeft hij me zo'n -$37 als verlies, terwijl ik toch echt met $150 ben overgestapt naar NL25 en ik nu op $250 sta.

Maar dat kan ook aan mij liggen, heb totaal geen idee hoe dat PT3 precies werkt allemaal...
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      ah ok, dacht dat je't over mij had :D
      denk dat alle handjes geimport zijn, verlies klopt ook dus...
      staan je filters correct?

groeten
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TimothyVdp1
      ah ok, dacht dat je't over mij had :D
      denk dat alle handjes geimport zijn, verlies klopt ook dus...
      staan je filters correct?

groeten
      Oh, ik wilde net gaan kijken..
      Maar gisteravond met Elephant aan het klooien geweest en volgens mij is er een database gesneuveld, hahaha.

Dat moet ff opnieuw aangemaakt worden allemaal, dus kan er nu vrij weinig mee..
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      ik snap dit niet.

Je total winnings is -32 ongeveer. Je speelt dus verliezend over 8000 handjes.

Je showdown winnings is hoeveel je hebt verdiend als t kwam tot aan een showdown, dat is winstgevend. Is het dan niet gewoon dat je handen die je tot showdown speelt winstgevend zijn, maar dat je veel verliest in de handen die je voortijdig weggooid? En dat je overall winstgevend had moeten spelen, statistisch gezien maar dat je dit niet hebt gedaan en dus in een downswing zit??

Ik heb geen verstand van poker ev want dat gebruik ik niet, ik gebruik gewoon pt3 maar zo zie ik het. Wat klopt er niet aan mijn idee??
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Ja dat is idd het verschil tussen total en showdown
      maar ik vraag me af hoe dit verschil er komt, naast de blinds die volgens mij hier een groot deel van uitmaken

groeten
    • Alecos89
      Alecos89
      Bronze
      Misschien te vaak met handen geld in een pot stoppen en hier uiteindelijk wel folden en dus niet bij de showdown komen?
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      ja maar ik speel praktisch standaar SSS dus ga eigenlijk bijna bij alle handen naar de showdown...
      Enige dat ik kan bedenken is een gemiste AK ofzo
      ik kan de niet std. handen op 2handen tellen
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      ik ga ervanuit dat de blinds vast wel een deel uitmaken. Maar als je zo veel verlies zou draaien met SSS dan zou ik stoppen met poker. SSS zou een winstgevende strategie moeten zijn, maar als jij over 8000 handen verliesgevend speelt via de SSS dan doe OF jij iets verkeerd, OF klopt de SSS niet OF zit je in een vreselijke downswing.

Je betaalt blinds, maar als andere spelers jouw constant afbetalen en jij dus dubbelt met elke hand tot aan showdown (bedoeling van SSS) dan zou je winstgevend moeten kunnen spelen. Ik weet niet waar dit aan ligt
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Check engelse forum topic, het schijnt dat op FT niet te shortstacken valt op 10NL vanwege de 10% rake...
      als je de rake halveert zou ik maar -13$ staan aangezien ik al 40$ rake heb betaald op die 8000handjes
      combineer dit met een beetje downswing en je hebt zon grafiek imo.

heb trouwens een filmpje gemaakt gisteren, is wel 12 tafels, mss dat dat iets te ingewikkeld is maar anders maak ik er vrijdag eentje met 6 tafels of mss dat iemand me is wil railen via skype ofzo

groeten
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      Over 8k handjes kun je met de sss makkelijk verlies draaien terwijl je een winnende speler bent. Je winrate is sowieso erg laag. Een paar keer extra je stack verliezen in 8k handjes heeft al een enorme impact.
    • zazizo
      zazizo
      Bronze
      Ik heb wel eens gelezen dat bij goeie winnende spelers de showdownwinnings zelfs negatief kan zijn.
      Ik denk dat je te passief speelt, niet genoeg (semi-)bluft, waardoor je bij showdown goed scoort, maar verder veel value laat liggen.
      Heb je rocky stats ?
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      SSS gaat niet over passief spelen, teveel of te weinig bluffen.
      Je speelt volgens de strategie of je doet dat niet.
      Timothy is voor zover ik weet een behoorlijke kenner op dat gebied, dus ik twijfel geen moment of hij mega-grote leaks erin heeft zitten of niet.

Ik heb vaker gehoord dat je op FT geen NL10 moet spelen, vandaar dat hij ook naar PokerStars is verhuisd. Ik ga er van uit dat het nu ook gewoon beter gaat, tenzij het een downswing is.

Met SSS hoef je niet te kiezen tussen actief/passief of wel/niet bluffen. De strategie is zoals het is en als Timothy op NL10 niet winstgevend kan spelen ben ik er heilig van overtuigd dat dat niet komt omdat hij de strategie niet goed genoeg kent, dus zal 't een downswing zijn of ligt 't aan de rake in dit geval.

Hmm... ik val in herhaling :D