Suggestie ICM trainer

• Frenk360
      Frenk360
      Bronze
      Ik gebruik ICM trainer om mijn push/fold spel te verbeteren. Nu vind ik redelijk wat handjes op een dag die ik graag wil analyseren. Deze mark in ik HM zodat ik ze later terug kan kijken. Aan het eind van de dag heb ik wel 10-20 handen waar ik niet goed uit kom (of waar het close is). Nu heb ik weinig zin om steeds 10-20 handen in ICM te gooien (kost gewoon veel tijd) en voor SnG wizard moet je betalen. Dus als suggestie:

Misschien dat er in de toekomst gezocht kan worden naar een import systeem voor hand histories.
  • 3 antwoorden
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      Hey Frenk,

Dat zou inderdaad een goede optie zijn die ik een tijd geleden ook al intern voorgesteld heb. Op die manier kun je veel eenvoudiger je handen analyseren.

Ik durf echter nu niet te zeggen wanneer en óf die ingevoerd wordt in de ICM trainer zelf. Momenteel ligt de main focus namelijk op het verbeteren en uitbreiden van de SnG-functionaliteit van de Elephant. Ik zou me dan kunnen voorstellen dat er eerder een dergelijke functie in de Elephant ingebouwd gaat worden. (let op: Ik hoop dit, maar dit kan nog even duren omdat eerst de basis zoals de HUD en de functie voor meerdere partners ingebouwd moeten worden)

Het is echter een zeer goed voorstel, bedankt voor deze feedback.

Wanneer je toch wilt blijven oefenen zou je wel bijvoorbeeld de SnG wizard kunnen downloaden en gebruikmaken van de trial periode, maar daarna heb je natuurlijk weer hetzelfde probleem.

Daarom zou ik je vooral willen aanraden om de handen waarover je twijfelt ook te posten op ons handbeoordelingsforum voor SnG's.

Zo kun je met de judges en andere leden de situatie bespreken, iets wat zeer leerzaam is omdat je de situatie dan nog beter kunt bekijken dan met een vaste tool (en rekening kunt houden met verschillende typen tegenstanders)

Bedankt voor de feedback!
    • SUKIT
      SUKIT
      Bronze
      BUMP +1 en hijack : Wat ik naast dit voorstel ook nog mis is een grafische voorstelling van de ranges in het antwoord. Wat ik hiermee bedoel is het scherm van pokerstove of equilabtor waarmee je een preflop range kiest. Mijn geheugen werkt namelijk veel beter visueel en het verduidelijkt enorm het verschil tussen suited en offsuit. (ik doe het nu manueel)
      Je zou hier ook een extra test mee kunnen maken waar je moet antwoorden met welke range jij in opgegeven situatie zou pushen. Nu ik erover denk maak er twee extra testen van, 1 numeriek dus gewoon intypen, en 1 visueel waarin je het antwoord moet aanklikken in het rangevenster.
      Als 'minder is beter'-score krijg je dan per hand je afwijking te zien en als score over heel de test de gemiddelde afwijking over alle vragen. Bijkomend voordeel hiervan is dat er zo een patroon te herkennen valt van je sterke en zwakke push fold situaties. Misschien valt dit ook te coden en kan het programma zelf adviseren op welke instellingen je het beste extra zou oefenen.

[IMGm]https://byfiles.storage.live.com/y1pVwYgvW8IBP3Yz8ZDrSdHSuacYkBXaGEGpsPKT5QGyQ7H4xbqcKoqK514eRxB-x-VhM3s_qCHNy4/Untitled.jpg?psid=1[/IMGm]
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      Hey Sukit,

De twee testen vind ik zelf wel een leuk idee, omdat je daarmee je range inschattingen kunt testen.

Voor het gebruiksgemak is het zeker handig wanneer je de range ook direct visueel kunt zien. Denk dat dat voor veel spelers eenvoudiger leest dan de uitgeschreven range.

Wel denk ik dat je met jou methode veel sneller leert, omdat je er nu verplicht mee bezig bent en steeds "netjes de range opzoekt". Hierdoor zul je denk ik redelijk snel een goed gevoel gaan opbouwen voor deze ranges, waardoor je na een tijdje niet meer bij elke range de handeling hoeft te gaan doen, omdat je direct al een inschatting kunt maken van hoe deze eruit ziet. Voor het leer-effect is het ontbreken van deze functie denk ik zelfs wel goed. (voor het gebruikersgemak echter niet.... :s_frown: )

Ik zal je suggestie in ieder geval gaan doorgeven. Ik durf echter niet te beloven dat hier op hele korte termijn ook direct iets mee gedaan kan worden, omdat momenteel de IT-focus op een nieuw project ligt.