full house gebust

• blackrider2
      blackrider2
      Bronze
      Hey,

ik zou graag eens jullie mening willen horen over volgende hand.
      Het is NL 0.05/0.10 (laagste tafel), 6-handed.
      Ik speel normaalgezien tight aggressive, en tegenspeler in dit geval ook (statistieken heb ik niet, heb geen pokertracker).

** Hand # 2060300470 starting - 2008-06-19 04:26:10
      ** Abderus [Hold 'em] (0.05|0.10 NL - Cash Game) Real Money

rastapopul0s sitting in seat 1 with $9.33
      TomN sitting in seat 2 with $0.75[Dealer]
      cmis sitting in seat 4 with $2.34
      PacoRauncho sitting in seat 5 with $10.41
      unclejed sitting in seat 6 with $5.80
      cmis posted the small blind - $0.05
      PacoRauncho posted the big blind - $0.10

** Dealing cards to rastapopul0s: Jh, Jc
      unclejed folded
      rastapopul0s raised to $0.40
      TomN folded
      cmis folded
      PacoRauncho called - $0.40

** Dealing the flop: Js, 7h, Qs Pot: $0.85
      PacoRauncho bet - $0.50
      rastapopul0s called - $0.50

** Dealing the turn: Qh Pot: $1.85
      PacoRauncho bet - $2.90
      rastapopul0s called - $2.90

** Dealing the river: 10s Pot: $7.65
      PacoRauncho went all-in - $6.71
      rastapopul0s went all-in - $5.53
      PacoRauncho shows: Ks, As
      rastapopul0s mucks: Jh, Jc
      PacoRauncho wins $17.78 from the main pot

Mijn review van deze hand:
      - preflop raise in cut-off naar 4 keer big blinds... normaal en als hij callt zet ik hem op TT+ tot AQ (ik verwachtte een raise met AK, KK, AA)
      (hier is dit volgens mij correcte speelwijze)

- flop hit ik mijn set, maar hij kan QQ hebben. Flush/straightdraw ligt er ook. Hij zit in BB en bet 2/3 van de pot. Ik zet hem op AQ. Ik beslis om mijn JJ gewoon te callen, om nog niet duidelijk aan te geven dat ik een monster heb.
      Enigste dat me hier verslaat is QQ
      (hier had ik misschien beter geraised om mijn hand te beschermen tegen draws, maar zou hij AsKs folden bij een potraise? ik wou er ook geld uit halen, dus hield hem liever in de hand)

- turn is één van mijn droomkaarten: ik maak fullhouse en moet niet meer bang zijn van flush of straight. Hij overbet de pot en ik denk dat hij wil doen alsof hij de pot wil kopen (terwijl ik hem dus op AQ zette) en ik beslis om gewoon te callen.
      Enigste dat me hier verslaat is QQ en QJ en Q7 (laatste is uitgesloten dat hij daarmee preflop zou callen)
      (hier volgens mij correct gespeeld: overbet callen, heb immers niet de nuts)

- river is weer een droomkaart voor mij. Als hij flushdraw had, dan zal hij die hier gemaakt hebben en zal ik ervoor uitbetaald worden. Zoals verwacht gaat hij all-in en ga ik natuurlijk graag mee.
      Handen die me hier beat hebben: QQ, QJ, AsKs, 8s9s, Q7, QT (laatste drie zijn uitgesloten, merkbaar door speelstijl preflop en flop)
      (hier ook correct gespeeld: er is niet veel dat mij verslaat)

Nu eens mijn tegenstander analyseren.
      - preflop callen met AKs in BB: is aanvaardbaar (zou ook een raise mogen zijn, alhoewel hij BB is en mij waarschijnlijk al als tight aggressive ziet)
      - flop: informatie te weten komen hoe je ervoor staat: aanvaardbaar (ik zou in dit geval maar 1/2 pot gedaan hebben, maar dan zou een persoon met JJ natuurlijk raisen, maar weet je wel waar je staat)
      - turn: hij representeert een Q, maar bied volgens mij veel te veel (1.5 keer de pot??). Zou ook gewoon een 2nd barrel kunnen geweest zijn, omdat ik gewoon callde op de flop (met een eventuele draw), maar dan nog is deze bet veel te hoog.
      - river: logisch om op zo'n pot all-in te gaan.

Wat denken jullie? Waar ging ik in de fout? Of is dit een hand waar iedereen broke op zou gaan? En wat denken jullie van de tegenstanders betpatroon?

Ik wil geen medelijden of zo, ik wil gewoon constructieve opmerkingen :-)
  • 13 antwoorden
    • blackrider2
      blackrider2
      Bronze
      sorry, blijkbaar in verkeerde forum gepost... mag verplaatst worden
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Je kunt beter een handconverter gebruiken :)
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Flop raisen, het bord is te drawy naar mijn goesting.

Turn is een droomkaart natuurlijk, en hij maakt een zware overbet, dus is hij duidelijk bang van de draws (of maakt een zware semi-bluff met een sterke draw). Je zegt dat hij TAG is, dus zal hij hier duidelijk wel een sterke hand hebben, dan kan je gewoon pushen, moet je gewoon pushen eigenlijk.

Anyway, heeft hij u gerivered met een royal flush mss? :P

edit: lol, khad nog niet naar de uitslag gekeken :) Laat de uitslagen in het vervolg maar weg, het kan het beoordelingsproces beinvloeden...
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Flop potbetten, met zijn range zijn hier redelijk wat draws mogelijk.

Turn callen is goed omdat je positie hebt, kan je op river gewoon pushen.
    • blackrider2
      blackrider2
      Bronze
      mja, ik zou inderdaad een potbet doen, maar soms hou ik ze liever in de hand om me dan te laten afbetalen...
      Eigenlijk een totaal verkeerde redenering waarschijnlijk.

Maar volgens mij ging een potbet hetzelfde resultaat hebben:
      hij had een straight én een flush draw op de flop, zelfs dan krijg je de odds om een potbet te callen...

Maar het gaat inderdaad gewoon om principes... Op die kleinere tafels is het waarschijnlijk gewoon beter om nooit te slowplayen, zeker niet met zo'n board.

@Neoken: Vind je dat ik op de turn al moest all-in gaan? Dan heb je toch het nadeel dat je toont hoe sterk je staat, en aan het beperkt aantal handen dat mij maar verslaat, zou ik toch denken dat passief callen de beste oplossing is, niet? Leg eens uit.

Bedankt voor de replies trouwens
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door blackrider2
      @Neoken: Vind je dat ik op de turn al moest all-in gaan? Dan heb je toch het nadeel dat je toont hoe sterk je staat, en aan het beperkt aantal handen dat mij maar verslaat, zou ik toch denken dat passief callen de beste oplossing is, niet? Leg eens uit.

Bedankt voor de replies trouwens
      Na zo'n bet op de turn vindt ik het onwaarschijnlijk dat villain hier nog zal folden op een raise. Tenzij het een volledige bluff was, maar dan zou je zijn geld er nadien zowiezo niet meer inkrijgen.

Ik heb al meermaals dezelfde line aangenomen als de uwe met een monsterhand en mijn ervaring is dat als je 2 maal gewoon called wanneer er een draw ligt, villain ook zal denken dat jij op die draw zit. Wanneer dan de riverkaart die draw vervolledigd heb ik in sommige gevallen villains alsnog zien check/folden met sterke handen omdat ze denken dat ik die draw gehit heb.

Het hangt dus wat af van de soort tegenstander, maar als je ziet dat villain veel sterke toont is het vaak best om dan all in te gaan, voordat er nog een scarecard komt.

Imo...
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Op lange termijn zal je winst voor een groot deel bepaald worden door de odds die je de tegenstander geeft, dus die kan je best zo slecht mogelijk maken :)

Deze villain zou ongetwijfeld ook een potbet gecalld hebben, maar bv. AK offsuit ligt ook in zijn range en daarmee heeft hij enkel een 4out straightdraw. Je moet niet zozeer in handen, eerder in ranges denken.

Door die turnkaart krijg je een monster, daar kan je mee pushen zonder jezelf iets kwalijk te nemen. Zijn overbet doet vermoeden dat hij ook iets gehit heeft, waarschijnlijk 3ofakind. Wanneer je pushed zal hij je waarschijnlijk callen (alweer... je moet in ranges denken. Met zijn AKs moet hij oddsgewijs folden als je pushed, maar zijn line suggereert een made hand).

Wanneer je pushed ga je dus je hand beschermen en er waarschijnlijk ook de volle value uithalen. Wanneer je gewoon called ga je de hand niet beschermen, maar haal je er zeker de maximum value uit.

Hier zou ik gewoon callen omdat je een echt monster hebt EN omdat hij groot genoeg bet om op elke river te kunnen pushen zonder een overbet te moeten maken. Wanneer je OOP speelt kan je hier wel best pushen.
    • blackrider2
      blackrider2
      Bronze
      Ok, bedankt voor jullie reacties.

Conclusies:
      - op zo'n drawy flop zeker een potbet plaatsen (ook al fold hij daardoor)
      - bij turn beter pushen, alhoewel callen met deze hand ook een optie is.

Was mijn eerste royal dat ik eigenlijk gezien heb. Nog pech dan dat het tegen mijn full house was.

Tot de volgende keer ;-)
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      hoi. Ik zou hier een raise doen, gewoon 3 keer zijn bet. op de turn zou ik ook raisen omdat er nog meer draws liggen. en je kan je tegenstander niet op 1 hand zetten, zoals AQ, je kan hem alleen een range geven, zoals A met hoge kicker, of hoog pair, anders ben je gewoon aan het gokken.

Een slowplay moet een uitzondering zijn op de strategie van een pokerspeler, en je moet ervan overtuigd zijn dat je hand onwaarschijnlijk gebeat gaat worden. Als je meer uit de villains wil halen kan je beter check-raisen (OOP dan wel) met een leuke hand dan slowplayen.

groet
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      ben te lui om de HH te ontcijferen dus heb ik hem effe door de converter gehaald. ik post zometeen wel mijn mening nadit ik de hand heb gezien.

$0.05/$0.1 No Limit Holdem
      5 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG unclejed ($5.80)
      CO Hero ($9.33)
      BTN TomN ($0.75)
      SB cmis ($2.34)
      BB PacoRauncho ($10.41)

Pre-flop: ($0.15, 5 players) Hero is CO J:heart: J:club:
      1 fold, Hero raises to $0.40, 2 folds, PacoRauncho calls $0.30

Flop: J:spade: 7:heart: Q:spade: ($0.85, 2 players)
      PacoRauncho bets $0.50, Hero calls $0.50

Turn: Q:heart: ($1.85, 2 players)
      PacoRauncho bets $2.90, Hero calls $2.90

River: T:spade: ($7.65, 2 players)
      PacoRauncho goes all-in $6.71, Hero goes all-in $5.53

Final Pot: $19.89
      Hero shows: J:heart: J:club:
      PacoRauncho shows: K:spade: A:spade:

PacoRauncho wins $17.78 ( won +$7.27 )
      Hero lost -$9.33
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Raise flop. Er liggen super veel draws en je wil hier ABSOLUUT geen freecard weggeven. Als hier een 3de klaver of een straightkaart op de turn komt word het enorm moeilijk om je set te folden. Je brengt jezelf hier enorm in de problemen als je op zo een board slowplayed. Ikzelf zou hier raisen naar $2. standaard raise is $1.50 maar omdat dit board zo gevaarlijk is wil ik eigenlijk heir de pot al oppakken als ik tegen een draw zit.

turncall vind ik wel goed. als hij een draw heeft wil je hem niet wegjagen omdat je wilt dat hij zijn draw complete. De pot is met je call al groter dan je reststack dus kun je op de river pushen als hij naar je toe checkt zonder een overbet te maken. Je hoeft hier dus niet te raisen om de pot op te bouwen.

river is easy call. je hebt een FH op ze een board kan iemand makkelijk een straigh, een flush of trips hebben. zelfs een lagere FH is mogelijk. hier mag je natuurlijk niet folden.
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      lees flop toch maar opnieuw...
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Raise potsize op de flop. Je hebt een sterke hand maar er liggen heel wat draws en als hij een Q heeft zal hij toch minimaal 1 raise callen. Je wil bovendien de pot opbouwen. Hetzelfde geldt op de turn, je hebt zo goed als de nuts en je doel is de stack van je tegenstander in het midden te krijgen.

Even een paar redeneringen van je bespreken:

- preflop raise in cut-off naar 4 keer big blinds... normaal en als hij callt zet ik hem op TT+ tot AQ (ik verwachtte een raise met AK, KK, AA)
      (hier is dit volgens mij correcte speelwijze)

Klopt.

- flop hit ik mijn set, maar hij kan QQ hebben. Flush/straightdraw ligt er ook. Hij zit in BB en bet 2/3 van de pot. Ik zet hem op AQ. Ik beslis om mijn JJ gewoon te callen, om nog niet duidelijk aan te geven dat ik een monster heb.
      Enigste dat me hier verslaat is QQ
      (hier had ik misschien beter geraised om mijn hand te beschermen tegen draws, maar zou hij AsKs folden bij een potraise? ik wou er ook geld uit halen, dus hield hem liever in de hand)

Een fout die veel beginnende spelers maken is dat ze hun tegenstander op 1 bepaalde hand zetten. Zet je tegenstander op een range van handen en weeg af welke handen van die range een raise zullen callen. Het antwoord zal je verbazen: vrij veel op deze limiet. Slowplayen = zo goed als altijd verkeerd op microstakes. Niet elke raise die je maakt is een monster in de ogen van je tegenstander, je zou hier bijvoorbeeld ook raisen met een hand als AQ, KK of AA die wil beschermen, handen die op dit board verre van monsters zijn. Bovendien is het in poker beter om voor "the big score" te gaan ipv je tegenstander uit te melken door te slowplayen. Je zal helemaal niet zo blij zijn wanneer er een straight- of flushkaart op de turn valt, zelfs niet met je set.
      - turn is één van mijn droomkaarten: ik maak fullhouse en moet niet meer bang zijn van flush of straight. Hij overbet de pot en ik denk dat hij wil doen alsof hij de pot wil kopen (terwijl ik hem dus op AQ zette) en ik beslis om gewoon te callen.
      Enigste dat me hier verslaat is QQ en QJ en Q7 (laatste is uitgesloten dat hij daarmee preflop zou callen)
      (hier volgens mij correct gespeeld: overbet callen, heb immers niet de nuts)