Timor83: 2011 ftw ;-)

• Timor83
      Timor83
      Bronze
      Aangezien het blijkbaar populair is rond het nieuwe jaar, en ik nu eenmaal niet beter ben dan een kudde vee, zal ik ook maar eens een nieuw blogje beginnen.

Ik ben een pak minder actief geweest op dit forum en in de community het laatste anderhalf jaar, en dat had zijn redenen. Misschien herinneren sommigen onder jullie m'n oude blog nog, en dan weet je dat het niet zo goed ging met m'n pokercarriere. Meer nog, in januari van dit jaar was ik zo goed als busto gegaan (had nog een dikke 1k bankroll). Ik was dan ook niet echt happig om dat hier allemaal te gaan bloggen ;) .

Oorzaken? Slecht runnen, veel uitgeven, moeten downmoven in stakes waardoor ik nog minder ging verdienen, waardoor mijn motivatie weer daalde, met als gevolg ik geen lekker volume meer draaide. Een vicieuze cirkel zeg maar.

In januari 2010 had ik dus de keuze: werk zoeken of proberen met m'n laatste geld op NL50 6max een decent roll opbouwen. Ik dacht: waarom niet het laatste, als die laatste k erdoor is kan ik nog steeds werk gaan zoeken dus dat maakt het verschil ook niet. Ik ben als een gek beginnen spelen: in januari 87k handen, in februari 77k. Telkens rond de 2k profit (met rakeback), alsook ging ik een pak meer op m'n uitgaven letten waardoor ik toch een beetje m'n roll kon opbouwen. De maanden daarop speelde ik iets minder maar nog altijd vrij veel, telkens tussen de 60 en de 70k handen, met wisselend maar vooral positief succes, maar het grootste probleem bleef: genoeg verdienen om m'n bankroll terug op te bouwen. In theorie is het perfect mogelijk om op NL50 professioneel te spelen, maar het grote nadeel is dat je nauwelijks iets overhoudt op het einde van de maand en je dus constant tegen busto-gaan moet vechten.

2x, ondermeer door tornooiwinnings, kon ik een shot nemen op NL100, die telkens mislukte. Ik begon een beetje moedeloos te worden, m'n roll zweefde maandenlang tussen de 3 en de 5k€ en dat schoot gewoon niet op. Begin oktober shipte ik opnieuw een tornooi waardoor ik een nieuwe shot kon nemen op NL100. Door een lekkere upswing daar raakte ik eindelijk uit het NL50-moeras en kon ik eindelijk terug een beetje aan geld verdienen denken.

December is voorlopig een heel goeie maand voor mij, ik sta ongeveer een kleine 7k€ up met NL100, rb, rakeraces en tornooien gecombineerd. Vorige week werd ik nog 10e in een miniFTOPS (uit 17k+ spelers) voor 3,3k$, jammer dat ik niet nog een klein beetje verder was geraakt want de echt zieke prijzen begonnen dan pas, maar ok, over mijn rung00t in dat tornooi mag ik niet klagen :D .

Zodoende kan ik nu terug een 5-figure roll claimen, een niveau waarop het 2 jaar ofzo niet meer gestaan heeft. Ik schat dat ik deze week terug een shotje kan gaan nemen op NL200.

Doelen voor het nieuwe jaar zijn:

Poker:
      :spade: Terug een goede NL200 & NL400 reg worden
      om dat te bereiken:
      :spade: Minder tilten/spewen wanneer het slecht gaat
      :spade: Minder op automatische piloot spelen
      :spade: Minimum 140u/maand spelen

Qua poker bestuderen zit ik vrij goed, dus dat niveau moet ik gewoon blijven aanhouden.

:spade: Genoeg gerolld zijn/kwalificeren voor live events (gedeeltelijk gestaked ofzo). Hoewel cash games spelen voor mij zeker profitabel blijft, heb ik het gevoel dat MTT's echt mijn ding zijn. Ik ben al een paar keer (zoals met die FTOPS) net niet diep genoeg gegaan om echt dik te shippen, en heb het gevoel alsof dat maar een kwestie van tijd is. Ook het ooit shippenv an een EPT & WSOP package sterken dat gevoel. Dit jaar heb ik als enige live-event het BOPC gespeeld, en hoewel het niet echt meezat vond ik niet dat ik het slecht heb gedaan.
      :spade: Genoeg verdienen om op het einde van het jaar minimum 45k€ roll te hebben.

Life:
      :spade: 7u/week oefenen op m'n electrische gitaar, een instrument waar ik vorig jaar aan begonnen ben maar nog steeds te weinig vastneem. Zit nu aan ongeveer 3u/week.
      :spade: Meer solo's en arpeggio's oefenen

:spade: Minimum 2x/week gaan powertrainen. Ik ben dit jaar heel lang consistent 2x gegaan maar op het einde van het jaar ben ik een beetje aan het slabakken geweest. Dat moet dus terug.
      :spade: Ook nog 1x per week cardio.

:spade: Een nieuwe vriendin vinden. Ik ben al iets te lang single naar m'n idee (ongeveer anderhalf jaar), en heb een beetje genoeg van meisjes voor 1 avond.
      :spade: Minder sigaretten roken
      :spade: Blijven van wiet afblijven

Bijna wou ik bij deze doelen nog zetten: minder zuipen. Maar mij kennende gaat dat toch niet gebeuren, zeker niet in een stad als Leuven :D .

Ik zal in deze blog regelmatig m'n vooruitgang tot deze doelen neerschrijven.

Postsaver:

Dit was in prime time op TV in Argentinië, het equivalent van "So you think you can dance" hier:

• 245 antwoorden