Switch naar 2dollar sng's

• TAFKANDB
      TAFKANDB
      Bronze
      Is het een goed idee dat ik nu al wissel naar de 2dollar sng's?

Ik ben slecht begonnen en ben tot 30 dollar teruggegaan door cash game's te spelen (iets waar ik niet goed in ben) en niet helemaal de strategie te volgen.

Dan ben ik overgeschakeld naar sng's en heb er nu al een stuk of 10 gespeeld van 1 dollar en er 5 van gewonnen en 1 2de plaats.

Zodoende ben ik teruggekeerd tot de 50 dollar startgeld.

Ik heb ondertussen eens 2 2dollar sng's gespeeld en daarvan heb ik er 1 gewonnen en 1 geëindigd op de vierde plaats (net geen geld dus)

Ik merkte dat ik niet echt anders moest spelen op die 2 dollar sng's.

Vandaar dus mijn vraag of het eigenlijk zo'n kwaad kan om nu al naar die 2 dollar sng's te gaan (voor de 72 dollar mark)?

PS: Ik had al heel wat ervaring met sng's en grotere tournaments voor ik met pokerstrategy begon, ik kon echter mijn winsten niet houden en verspeelde het dan allemaal weer (voornamelijk aan cash games)
  • 7 antwoorden
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Het beste is gewoon te wachten tot je BR groot genoeg is,je hebt nu enkele SnG's goed gespeeld maar je kan net zo goed 10keer bubbelen en dan sta je zo op -20$ wat bijna de helft van je BR is
      als je wacht tot je 100$ hebt heb je meer ruimte om zo'n swings op te vangen
      lees best even de artikelen over bankrollmanagement!

groeten

edit: als je niet goed bent in cashgames raad ik je aan om te beginnen met de short stack strategy, zo leer je de basics van het cashgamen en kan je eigenlijk niet verliezen als je perfect de strategie volgt
      welke site speel je? want op full tilt moet je niet shortstacken op 10NL :)
    • Tjoez
      Tjoez
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TimothyVdp1
      Het beste is gewoon te wachten tot je BR groot genoeg is,je hebt nu enkele SnG's goed gespeeld maar je kan net zo goed 10keer bubbelen en dan sta je zo op -20$ wat bijna de helft van je BR is
      als je wacht tot je 100$ hebt heb je meer ruimte om zo'n swings op te vangen
      lees best even de artikelen over bankrollmanagement!

groeten

edit: als je niet goed bent in cashgames raad ik je aan om te beginnen met de short stack strategy, zo leer je de basics van het cashgamen en kan je eigenlijk niet verliezen als je perfect de strategie volgt
      welke site speel je? want op full tilt moet je niet shortstacken op 10NL :)
      hoezo? :D
    • TAFKANDB
      TAFKANDB
      Bronze
      Ik speel op titan met pokerstrategy en op everest met mijn eigen geld.

Ooit nog gespeeld op full tilt in het begin van mijn pokercarrière en het gebrek aan een 2NL kamer heeft me daar redelijk snel gebust.

Dan wat met een bigstack gespeeld op pacific poker maar dat ging niet al te goed en dan naar everest gegaan waar ik al dikwijls heel goed gespeeld heb tijdens cashgames maar ook al dikwijls nen suck-out gehad. Nu ik heb hier al gelezen dat die verliezen vaak niet echt te wijten zijn aan mijn spel (soms natuurlijk wel hoor) maar vooral dat ik daar met een big stack speelde op te hoge limieten zodanig dat verlies mij een grotere setback opleverde.

Nu ik heb de SSS al eventjes gevolgd en die werkt inderdaad maar die is zo ongelooflijk saai naar mijn mening. De sng's doe ik dan heel wat liever vooral wanneer je in de laatste fase geraakt. Ik was vroeger ook altijd heel wat sterker in tournaments dan in cashgames.

Je opmerking over bankrollmanagement is eigenlijk wel terecht want dat is nu net hetgene waar ik niet echt goed in ben. Dus zou ik misschien beter toch maar de juiste limieten spelen enzo. (trying not to fall in old habits ;) )
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Hoi TAFKANB,

Ik zou me aan bankrollmanagement houden als ik jou was. Is toch veiliger, en het is natuurlijk het leukste om met die 50$ gratis je kapitaal op te bouwen, en nooit zelf te storten (vind ik dan).

Nick
    • TAFKANDB
      TAFKANDB
      Bronze
      Jullie bleken gelijk te hebben

Gisteren een minor setback gehad van 5 dollar

Paar keer heel ongelukkig te vroeg uit de sng gebonjourd geweest.
      De ergsten vond ik AK suited tegen KK. De flop helpt niemand van ons twee dus verlies ik. Ik was natuurlijk al een gigantische underdog met de gegeven situatie.

Nu hopen op beter vandaag
    • Alecos89
      Alecos89
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Tjoez

Die vragen op de NL10 tafels 10% rake ipv 5
    • Tjoez
      Tjoez
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Alecos89
      Oorspronkelijk gepost door Tjoez

Die vragen op de NL10 tafels 10% rake ipv 5
      i know, twas voor hem te plagen aangezien hij dit niet wist en zo 30$ heeft verloren :tongue: