FR 10NL SSS , fout gespeeld?

• WPTRay
      WPTRay
      Bronze
      $0.05/$0.1 No Limit Holdem
      8 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG allinking104 ($1.90)
      UTG+1 bluffy_79 ($10.00)
      MP1 Karlson777x ($26.69)
      MP2 Anotimp ($9.57)
      CO LuckyRicardo ($6.85)
      BTN Hero ($1.85)
      SB krisz911 ($1.90)
      BB pooooons ($17.11)

Pre-flop: ($0.15, 8 players) Hero is BTN 9:club: 9:diamond:
      5 folds, Hero bets $0.40, 1 fold, pooooons raises to $2.10, Hero calls $1.45

Flop: 7:club: 8:club: 5:heart: ($4, 2 players)

Turn: T:spade: ($4, 2 players)

River: Q:diamond: ($4, 2 players)
      pooooons shows: 3:heart: A:spade:
      Hero shows: 9:club: 9:diamond:

pooooons wins $0.25 ( lost -$1.85 )
      Hero wins $3.57 ( won +$1.72 )

Ik wist niet zoveel van deze speler behalve dat ik af en toe de meest slechte handen van hem zag op een showdown.
      Volgens de "Stack Size :: Raise size" tabel had ik hier niet mogen callen maar moeten folden met een paartje 99'ens.

Ik neem dus aan dat ik deze hand verkeerd gespeeld heb of zijn er nog verklaringen dat ie wel goed gespeeld is?
      Hij is namelijk niet volgens de SSS gespeeld.
  • 6 antwoorden
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Dit is volgens SSS inderdaad een fold.
      Je reads ogen een beetje vaag en op NL10 weet ik niet of ze super-betrouwbaar zijn dan.

Het lijkt een beetje op wat ik nog wel regelmatig doe, namelijk achteraf je acties proberen "goed te praten".
      Ik weet niet of dit bij jou ook van toepassing is, maar ik moest meteen aan mezelf denken :)
    • WPTRay
      WPTRay
      Bronze
      Haha het klinkt erg bekend.
      Ik had het via de SSS ook nog niet goed berekend of het kon of niet (achteraf had ik 45cent teveel nog).
      Maar dit was ook meer zoiets van: "wat is dat nu voor idioot hoge raise opeens naar 2 dollar (mensen met zo'n grote stack spelen ook vaak heel loose) en had zoiets van, alles of niks.

Nu ik het zo lees, niet de goede manier dus en gewoon de SSS blijven volgen dus?
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      jep :)
      is verleidelijk om hier te callen maar vaak lig je hier toch achter, wacht op een betere moment!

groeten
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Hoi WPTRay,

S.v.p. geen resultaten posten, dat beinvloed de reacties die je krijgt.

Zou hier, zonder sterke stats/reads, de reraise ook niet gecallt hebben. Zou op 10NL gewoon strak de SSS volgen, wanneer je wat hoger gaat spelen, dan kan je overwegen te callen met de reads die je had. Maar op 10NL zou ik dat nog niet doen.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Probleem met een paar negens is dat je bijna altijd óf 50-50 bent tegen twee overkaarten, óf ver achterlicht tegen een hoger paar. Je kan beter op een sterke hand wachtten en daarmee allin gaan. Ongeduldigheid is een van de grootste zwakke plekken in de meeste spelers (inclusief ikzelf) en ik denk dat deze call ook voornamlijk voortkomt uit ongeduldigheid. Gewoon rustig blijven afwachtten.
    • WPTRay
      WPTRay
      Bronze
      Dank voor de toegevoegde replies, ik zal er aan denken de resultaten niet meer te posten :)