NL25: K9s freeplay; flop GSSD+FD

• DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Poker Stars
      No Limit Holdem Ring game
      Blinds: $0.10/$0.25
      8 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: $41.65
      UTG+1: $43.30
      MP1: $23.50
      MP2: $24.35
      CO: $4.30
      Button: $4.50
      SB: $26.45
      Hero: $4.65
      Hero: $5

Pre-flop: (8 players) Hero is BB with Kd 9d
      UTG folds, UTG+1 calls, MP1 folds, MP2 calls, 2 folds, SB calls, Hero checks.

Flop: J Q Q ($1, 4 players)
      SB checks, Hero checks, UTG+1 bets $1, 2 folds, Hero raises all-in $4.75, UTG+1 calls.

Turn: 7 ($10.5, 1 player + 1 all-in - Main pot: $10.5)

River: A ($10.5, 1 player + 1 all-in - Main pot: $10.5)

Results:
      Final pot: $10.5

Flop: fold/call/push ?
  • 14 antwoorden
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      je hebt hier 9+3outs=12 wat een monsterdraw is dus een checkraise voor value is goed imo
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TimothyVdp1
      je hebt hier 9+3outs=12 wat een monsterdraw is dus een checkraise voor value is goed imo
      Maar de board is paired.
      Dat maakt uiteraard verschil, de vraag is alleen hoeveel..
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      als hij een full house flopt is het pech imo :)
      dan discount je 1 out ofzo, heb je nogaltijd genoeg :D
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      ben geen fan van een K high flushdraw en de low end van van een straightdraw chasen op een paired board. probleem is als je heir tegen een ace high FD zit heb je nog maar 6 outs. als je heir tegen een FH zit heb je nog maar 1 out en als je tegen een Q heeft villain op de turn nog 10 outs als jij je draw complete.

denk dat je 2MO moet discounten op een paired board (kan ook 1 zijn weet ik niet zeker en 1 MO omdat je niet de nutflushdraw hebt en 1/2MO omdat je niet de nustraight draw hebt dan hou je nog maar 8 1/2 outs over.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door NLDPeter
      ben geen fan van een K high flushdraw en de low end van van een straightdraw chasen op een paired board. probleem is als je heir tegen een ace high FD zit heb je nog maar 6 outs. als je heir tegen een FH zit heb je nog maar 1 out en als je tegen een Q heeft villain op de turn nog 10 outs als jij je draw complete.
      Dat was inderdaad ook mijn probleem, haha.
      Ik wist dat ik een monsterdraw had, maar ik had geen flauw idee waar Villain op zou kunnen zitten.
      Hij donkt dus hij moest iets gehit hebben, that's for sure!
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      waarom bet je de flop zelf niet? in multiway pots speel ik draws altijd best wel agressief omdat ik nooit word gecaleld als niemand een goede hand heeft. word ik wel egcalled dan weet ik bijna zeker dat al het geld erin gaat als ik hit dus heb ik goede implied odds.

anyway ik ga naar bed. welterusten.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Ik blijf skeptisch over het betten als je op een draw zit.
      Het liefst zie ik gewoon nog een gratis kaart, maar misschien heb je ook wel gelijk.

Ik moet de pot vergroten, maar dat paired board vertrouwde ik natuurlijk ook niet zo.

Voor deze hand had het niet veel uitgemaakt denk ik, maar in het algemeen is dat voor mij wel iets waar ik op moet letten denk ik.

De vraag is dus of ik de flop moet betten hier, maar de vraag is ook of ik überhaupt wel all-in wil met deze draw..
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Je zit in een multiway pot en dan speel ik mijn draws liever passief. Weet niet eens zeker of ik de raise zou callen hier, dat is afhankelijk van de tegenstander.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sreteb
      Je zit in een multiway pot en dan speel ik mijn draws liever passief. Weet niet eens zeker of ik de raise zou callen hier, dat is afhankelijk van de tegenstander.
      Zijn m'n odds juist niet beter in een multiway-pot?
      Of is de kans dat Villain een fullhouse heeft oid dan te groot?
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Wanneer we even hier van 8 outs uitgaan, dan hit je maar in ~1/3 van de gevallen. Met meerdere tegenstanders is de kans op een call groter, dus als je gecallt wordt in 1/2 van de gevallen, is het al verliesgevend om ze agressief te spelen.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sreteb
      Wanneer we even hier van 8 outs uitgaan, dan hit je maar in ~1/3 van de gevallen. Met meerdere tegenstanders is de kans op een call groter, dus als je gecallt wordt in 1/2 van de gevallen, is het al verliesgevend om ze agressief te spelen.
      Sorry, ik volg het niet meer :(
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      waarom maar 8outs?
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TimothyVdp1
      waarom maar 8outs?
      Ik heb er dan 8 voor de FD (niet 9 omdat 1 kaart waarschijnlijk een full house maakt) en 3 voor de GSSD.
      Ik weet niet waarom je er dan nog 3 minder rekent inderdaad...

Maar de rest van het verhaal volgde ik ook niet zo goed meer :(
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      8 outs was alleen een algemene aanname, niet gericht op deze hand. Wat ik probeerde duidelijk te maken is, waarom je draws passief moet spelen met meerdere tegenstanders.

Wanneer je in 33% van de gevallen wint en je krijgt in 50% van de gevallen een call. Is het dus verliesgevend om draws agressief te spelen.