10Nl 99

• Neoken
      Neoken
      Bronze
      Ik callde preflop voor setvalue en omdat ik ook nog positie had. Zijn check op de flop leek me echter heel zwak, dus dacht ik alsnog een poging te doen de pot binnen te halen. Goed?

[76/109]
      ##########################################
      iPoker (Poker 770, Titan, Noble, ...) Game 1034321718 / Ring Game
      Table Butler -
      Blinds : 0.05/0.1
      ##########################################

10 players
      [SB] summerschool2k8 (2.1)
      [BB] 44suited (11.11)
      [1] Tantal17 (10.37)
      [2] esportsunited (13.19)
      [3] lisen7 (7.22)
      [4] GM2600 (2.45)
      [5] dallievas (1.85)
      [6] skva777 (8.9)
      [7] Neoken (10.52)
      [b][B] [/b]margus (1.75)

Neoken 9 9 Initial Pot: 0.15

Tantal17 folds
      esportsunited folds
      lisen7 folds
      GM2600 folds
      dallievas folds
      skva777 folds
      Neoken raises to 0.4
      margus folds
      summerschool2k8 folds
      44suited raises to 1.2
      Neoken calls 0.8
      ### FLOP ### 6 2 6 Pot: 2.45
      44suited checks
      Neoken bets 1.8
      44suited folds
      Neoken shows 9 9
      Neoken wins 4.25 from the main pot with Two pairs, nines and sixes
  • 13 antwoorden
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Fold preflop. je bent max 50/50 en er is een goede kans dat je gedomineerd bent. Je kan hiet callen voor setvalue dus moet je hier gewoon folden.
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Deze call ik ook preflop.. je krijgt een call 11 ofzo.

Verder nh
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door NLDPeter
      Fold preflop. je bent max 50/50 en er is een goede kans dat je gedomineerd bent. Je kan hiet callen voor setvalue dus moet je hier gewoon folden.
      .... eh lol?? 99 first in op de CO???? FOld?? :P

99 is maar net eentje lager dan TT en jij wil hem folden???

Er zijn misschien wel overcards enzo... maar wie called die raise nou met de meeste crap??? 99 is gewoon een goede hand.. Ik raise hem UTG!
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Ik denk dat Peter wilt zeggen dat ik moest folden op die 3bet van villain.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      oh hahhaa... met mijn scheve kop..

Nee ik heb nog een tijdje 3-bets gecalled met pocketpairs voor setvalue maar na wat artikels daarover gelezen te hebben doe ik het niet meer tenzij ik niet ook wat high potential heb.
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      ik zou hem hier mss callen, je zit IP, kans dat je tegenstander AK/AQ heeft of dat je je setje hit. OOP was dit een fold. hangt natuurlijk ook van zijn stats / reads die je hebt.
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      nh, bet flop voor informatie/value
      na een raise weet je dat je hier beat bent en kun je makkelijk wegleggen
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door markuselitus
      ik zou hem hier mss callen, je zit IP, kans dat je tegenstander AK/AQ heeft of dat je je setje hit. OOP was dit een fold. hangt natuurlijk ook van zijn stats / reads die je hebt.
      Ookal zit je tegen 2 overs, dan zal je naar alle waarschijnlijkheid toch erg vaak verliezen want er komen bijna altijd overkaarten waardoor je c/f moet spelen.
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      nee, want je zit IP, je kan dus kijken wat de line van villain is. anders was dit een easy fold voor mij idd.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Het probleem is deze:

Als je geen reads hebt op villain call je eigenlijk altijd voor setvalue. Dit komt omdat een 3-better nagenoeg elke flop uitbet en je gewoon nooit kan callen behalve met een set. (Hij kan een hogere overpair hebben... er zijn overcards enz..)

Je hit een set niet vaak genoeg om daar nog profitabel te callen. Ik weet de wiskunde ffkes niet meer.. maar AK, AQ die in zijn range zitten betalen je niet af als zij niet gehit hebben ofzo.. En ook nog wel een paar andere handen. die ook door de flop dominated zijn.

Je stacked hem gewoon niet vaak genoeg en met 100BB is het dus geen call.

150bb zou wel weer kunnen (Natuurlijk wel 3-bet size in acht nemend)
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      dat ak en aq niet afbetalen is juist een reden dat ik hier call, om op de flop te reevalueren.
      zoals je ziet hoef je niet je setje te hitten om het geld binnen te halen.
    • nonnemingere
      nonnemingere
      Bronze
      tenzij die vent supertight speelt is dit een call.

Ja er zijn zeker handen die hij kan hebben waartegen je in de problemen bent.

Maar je kan vooraleerst je set hitten. Ik weet dat het onmogelijk lijkt, maar het gebeurt. Daarnaast heb je positie. Als het bord een aas of een koning brengt ben je weg, bij een wat betere textuur kan je overwegen om de hand verder te spelen. Hoeveel handen zijn er immers die hij kan hebben op een jack of een queen high bord. Als hij later dan nog eens bet, kan je hem wegleggen.

Ik geef toe dat dit een moeilijke situatie is en je hem vaak verliest, maar op je moet ook rekening houden met je tafelimago op langere termijn. Als ik in die BB zit, begin ik je na een tijdje met allerlei rommel te reraisen. Als je mij dan nog called, weet ik dat je minstens JJ hebt en kan ik hem laten schieten.

Als je 99 zo makkelijk fold, wordt je door een goede tegenstander gepluimd.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Preflop callen is zeker standaard met deze hand in positie, 99 hier wegleggen is wel heel weak-tight. Villain kan je op een steal zetten en restealen met een wijde range aan handen. Op de flop wordt er naar je toe gecheckt en dat is inderdaad een goede gelegenheid om te betten. Wanneer Villain hier een overpair heeft zal hij vaker betten dan check/raisen dus de kans dat hij niets gehit heeft is reëel. Tegelijkertijd is je hand kwetsbaar voor heel wat overcards op de turn dus wil je niet zomaar behind checken. Nh.