FR 10NL SSS, niet leuk

• WPTRay
      WPTRay
      Bronze
      $0.05/$0.1 No Limit Holdem
      10 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG wahnia ($3.60)
      UTG+1 carrmo ($3.06)
      UTG+2 agydaganat1 ($4.94)
      MP1 KL AA ($3.04)
      MP2 ZupeMate ($11.67)
      MP3 Lisa_K38 ($1.85)
      CO chcekdav66 ($10.00)
      BTN hazzelz ($8.54)
      SB Hero ($1.90)
      BB ShereKhan. ($12.51)
      [chcekdav66 posted $0.1]

Pre-flop: ($0.25, 10 players) Hero is SB Q:diamond: K:heart:
      wahnia calls $0.10, carrmo calls $0.10, 4 folds, chcekdav66 checks, 1 fold, Hero bets $0.70, 1 fold, wahnia calls $0.65, carrmo folds, chcekdav66 calls $0.65

Flop: 6:diamond: 5:heart: T:heart: ($2.45, 3 players)
      Hero bets $1.15, wahnia goes all-in $2.85, 1 fold

Turn: 8:diamond: ($6.45, 2 players)

River: Q:spade: ($6.45, 2 players)

Dit lijkt mij volgens de SSS goed gespeeld toch, ondanks de trash-hand?
      Deze meneer donk had natuurlijk nooit 65ct mogen callen met de kaarten die hij had..

Er waren hier wel 2 tegenstanders waardoor ik had moeten c/f, maar de pot was minimaal 2x zo groot als mijn overgebleven stack..
  • 19 antwoorden
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Beste is om KQ/77/88 niet te raisen uit de blinds (tenzij je first in bent op de SB)
      als je er toch voor kiest om te doen en je hit niet met 2 man adchter je speel je best check/fold
      Hier kan je echter op de flop niet meer wegleggen omdat de pot zelfs 2x je stack is in dit geval zou je er nog voor kunnen kiezen om preflop te pushen omdat je op de flop sowieso commited bent, dan heb je iig meer fold equity

groeten
    • WPTRay
      WPTRay
      Bronze
      Hoe bedoel je "first in op de SB"?

Volgens de Hand chart moet KQ ook uit de blinds geraised worden?
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      ja dat klopt, het staat idd in de starthanden chart maar het is een beetje een ongeschreven regel geworden in de verschillende community's :)
      KQ is nu eenmaal niet zo'n super hand (je ligt achter op elke A) en uit positie spelen voor stacks is ook niet zo'n pretje :)
      first in op de SB: als iedereen naar jou toe fold als jij in de SB zit, dan kan het wel omdat je dan voor een relatief kleine pot speelt en BB vaak fold

groeten
    • WPTRay
      WPTRay
      Bronze
      Oke dat is goed om te weten, is dat met meer handen dan KQ-88-77 beter om niet te raisen vanuit de Blinds als er meerdere callers zijn?

Misschien ook met TT-99 misschien? Of AJ? Die staat namelijk in hetzelfde rijtje van KQ-88-77.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      enkel KQ/77/88 in principe

groeten
    • WPTRay
      WPTRay
      Bronze
      Oke thx voor de info.

En wat als je deze handen dan krijgt in de SB/BB met al een aantal limpers, kan er dan gewoon gecalled (SB), gecheckt(BB) worden pre-flop en dan kijken wat de flop brengt?

Of moeten deze handen ook maar meteen preflop gefold worden?
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      uiteraard kan je in de SB mee completen, speel ze dan echter wel ietsje voorzichtiger postflop aangezien je multiway zit en niet het initiatief hebt
      wees bereid om TP weg te leggen bij veel actie e.d.
      Over het algemeen kan je elk PP uit de SB completen vanaf 1 limper en kijken of je een set hit

groeten
    • WPTRay
      WPTRay
      Bronze
      Oke duidelijk.

Als ik nu weer in zo'n situatie verzeild raak dat ik met 2 overcards op de flop tegen 2 of meer mensen aan zit te kijken.

Is het dan verstandig om volgens de SSS allin te gaan wanneer de pot 2 keer zo groot is als mijn overgebleven stack, of is het slimmer om te check/folden omdat er meerdere tegenstanders aanwezig zijn?
      Wat is meer +EV? :D
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Preflop raise met KQo is niet fout. Je kan hem alleen limpen om goedkoop een flop te zien, zoals Timothy al zei, maar raisen is ook goed.

Op de flop niet continuation betten tegen 2 tegenstanders, en al helemaal niet uit positie. Je bent hier maar 70 cent kwijt. als je hier allin gaat ben je 1.90 kwijt, dat is bijna het 3 dubbele! Op 10NL word je veel gecalled met slechte kaarten dus daar moet je rekening mee houden. Je hebt hier weinig kans dat je tegenstanders folden waardoor je op de lange termijn niet veel geld zal winnen door met deze bet de pot op te pakken (weinig fold equity). Op deze lage limieten haal je bijna al je winst uit je sterke handen omdat mensen hier weinig folden. Je kan dus beter wachtten op een sterke hand en dan zo een bet maken.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      hier is de pot imo zodanig groot dat je niet meer kan folden, je hebt nog outs voor je overcards, geen volle 6 maar mss wel 4 of zelfs 5
      dit gecombineerd met een beetje fold equity maakt dat je hier imo moet shoven

groeten
    • WPTRay
      WPTRay
      Bronze
      Ja, ik had er ook al een naar gevoel over om daar all-in te gaan met die kaarten, echter volgens de SSS....

Of moet ik dat regeltje van als de pot 2 x zo groot blabla, maar gewoon vergeten en dus folden die handel bij 2 of meer tegenstanders?

Wat nu als er maar 1 tegenstander in zat, was de bet op de flop dan wel op zijn plaats geweest met deze kaarten? (opnieuw kijkend naar de SSS)
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Hier kijk je ff niet naar aantal tegenstanders maar odds en outs imo.
      je krijgt iets van 3.1 tegen 1 voor je geld als je gecalled wordt
      in combinatie met fold equity/draws die callen is het volgens mij +EV om hier te pushen maar check/folden ga je minder variance hebben dus kan even goed

groeten
    • WPTRay
      WPTRay
      Bronze
      Hmz, zo ver ben ik helaas nog niet dat ik die berekeningen even snel kan maken :P

Ik zal dus volgende keer zelf de afweging gaan maken, check/fold of all-in.

Ondanks dat ik met KQ had geraised, dit had ook bijv. met AA kunnen gebeuren, dat iemand met 6-5 in de hand meteen two pair hit op de flop.
      In zoverre vraag ik mij af of het zo fout is om op de flop te raisen met 2 overcards (behalve dan de KQ en 77-88)..
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Hoi WPTRay,

Op deze flop heb je geen optie tot c/f. Je moet hier gewoon pushen omdat je reststack te klein. De regel dat wanneer de pot 2x zo groot als je reststack, je AI gaat, moet je niet zomaar vergeten. In deze situaties c/f spelen laat je imo geld liggen.
      Je hebt nog zo weinig geld over in verhouding tot de pot, dat je kan pushen met elke SHK en je bent dan nog winstgevend.

Ik zou als beginner je ook aan de SHK houden. Wanneer je wat meer ervaring hebt met SSS, dan kan je wat aanpassingen maken. Zoals niet raisen uit de blinds met limpers wanneer je QK/77/88 hebt.
    • WPTRay
      WPTRay
      Bronze
      Dank voor de reactie en de rest natuurlijk.
      Wordt toch weer een beetje op m'n gemak gesteld haha, ik wist het even niet meer :P
    • WPTRay
      WPTRay
      Bronze
      Ik zou hier graag nog een paar woorden aan vuil willen maken als jullie het niet erg vinden.

In deze thread van ajfonso:
      http://nl.pokerstrategy.com/forum/thread.php?threadid=1834

Lees ik namelijk dat dat raisen vanuit de blinds:

Zonder limpers voor je: 99, 88, 77, KQ, AQ, AJ (hier zijn dus 99, AQ en AJ ook toegevoegd als hand die je alleen raist zonder limpers)

Met limpers voor je: AA, KK, QQ, JJ, TT, AK

Waar het dus om gaat zijn de handen: AQ, AJ en 99.
      Is het verstandig deze handen alleen te raisen vanuit de blinds zonder limpers zoals in het artikel wordt aangegeven?

Over KQ, 88, 77 waren we het al eens dat het niet slim is om deze handen te raisen vanuit de blinds met limpers voor je.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Hoi WPTRay,

Goed dat je alle content aan 't lezen bent en dat je erover aan het nadenkt.

Volgens mij is die chart bedoeld voor BSS spel. Als beginner kan ik je alleen aanraden om bij de PS SHK te blijven en pas aanpassingen te maken wanneer je 10k+ handen gespeelt hebt.
      KJ zou ik bv first in niet gaan raisen als beginner. AQ, AJ, 99 is ook te sterk om niet te raisen met limpers. Je bent imho te passief als je alleen TT+/AK gaat raisen uit de blinds.

Je moet er zelf maar over nadenken wat je doet met KQ/77/88 uit de blinds. Maar zou de SHK nu niet gaan afbreken.
    • WPTRay
      WPTRay
      Bronze
      Oke, mijn bedoeling is ook niet om het af te breken als dit gewoon werkt, vroeg me alleen af hoe het zit.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Het lastige bij dit soort dingen is dat eigenlijk het enige goede antwoord is: "Het hangt ervan af". Of het nou BSS of SSS, als je wat verder ermee komt, zal je zien dat dingen niet geschreven staan in steen.

Blijf vooral ook zelf nadenken waarom iets goed of juist niet goed is. Dat is imo ook de manier om verder te ontwikkelen.