Jouw 'primal' recepten

• calimero1981
      calimero1981
      Bronze
      'Going Primal' is momenteel helemaal hot!

Onder leiding van onder andere RobbieV, Timothy 'The Tank' vdP en EliasVeritas zijn vele PokerStrategen geïnteresserd in deze manier van gezond leven.

Primal is een vorm van gezond leven, in RobbieV's blog kun je er vanalles over vinden.

Wellicht is het leuk om daarom hier alle recepten te delen, zodat mensen ideeen van elkaar opdoen om niet telkens hetzelfde te hoeven eten.

Ik kijk uit naar enkele recepten en zal zelf beginnen met mijn middag-eten van zojuist:

Steak met (onbespoten) salade, aangemaakt met tomaat, gekookt ei, komkommer en wat olijfolie.

Eet smakelijk alvast!
  • 131 antwoorden
    • Thormtos91
      Thormtos91
      Bronze
      mmm, ziet er lekker uit :P
    • Sander92
      Sander92
      Bronze
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Ik zie rijst en ketchup (?)? Da's niet echt primal :P
    • raymond20001
      raymond20001
      Bronze
      ziet er goed uit, lijk mij wel wat, het primal dieet :P
    • TikkesBE
      TikkesBE
      Bronze

Vlees in stukjes snijden, bakken in (olijf)olie, wokgroentjes erbij gooien, beetje sojasaus erbij en klaar :D ...
      Eet ik zeker 2 keer per week op kot omdat het zo gemakkelijk en snel te maken is :D
    • samni
      samni
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Twisted1984
      Wel een aardige poging om de rijst te bedekken imo.
    • Tibovw
      Tibovw
      Bronze
      Ontbijten aub! Ik wil echt wel eens wat anders eten dan brood maar ik heb niet veel inspiratie :D
    • Alecos89
      Alecos89
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Tibovw
      Ontbijten aub! Ik wil echt wel eens wat anders eten dan brood maar ik heb niet veel inspiratie :D
      Robbie zegt:

Ontbijt tips

Bij mij komt er inderdaad geen meneer Kelloggs naar binnen. Cereals hebben een hogere glycemic index dan tafel suiker en dat is best extreem als je erover nadenkt. Ik ben ook jarenlang getrickt door te denken dat dit een gezond ontbijtje is.

Mijn top 5 ontbijt keuzes zijn in random order:
      Berrie&whey proteine shake
      Steak&Egg met tomaten salsa
      De Bacon Explosie
      Primal Pancakes
      Of gewoon niets! Je hoeft niet te eten, tenzij je honger hebt.
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze

een echt Prima! recept
      Hierin zit:
      Veel vlees,
      Veel sla en andere verse groenten.
      Zetmeel
      Heel veel verzadigd vet

helemaal Prima! dus
    • RobbieV
      RobbieV
      Bronze
      Super nice idee Calimerno. Het zou mooi zijn als iedereen er bijzet wat het is en een korte beschrijving hoe het te maken erbij geeft.

De bacon bom. Maak een mat van bacon. Gebruik hiervoor pure bacon, die geen conserveringsmiddelen bevat en zeer weinig zout. De mat zelf doe je door te weven. Over, onder.

Vervolgens gooi je er 200-300gr ground of minced beef in. Biologisch natuurlijk. Samen met 1-3 knoflook teentjes, 1 paprika, 3-4 grote shallotjes en 100-200gram tomaten salsa, ik heb die gemaakt van jalapeno en tomaten puree.

Vouw hem dicht 35-45 minuten in de oven at 160C en opeten maar.
    • TikkesBE
      TikkesBE
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sjors777

een echt Prima! recept
      Hierin zit:
      Veel vlees,
      Zetmeel
      Heel veel verzadigd vet

helemaal Prima! dus
      Zetmeel is toch niet echt bepaald primal?? Dus schrap die frieten en broodjes... :D
    • calimero1981
      calimero1981
      Bronze
      No pic available helaas, maar mijn girlfriend heeft vandaag soep gemaakt voor me.

Nodig: Bacon, broccoli, ui, paprika, tomaat, wortel, rode peper, zout en peper. (olijfolie)

Bak wat bacon uit in een hapjespan. Water toevoegen.

Bacon eruit halen en in een koekenpan opbakken. In het water de broccoli en wortelen koken (met wat oliefolie toegevoegd), terwijl je in de koekenpan de parika, ui, tomaat en rode peper roerbakt.

Vervolgens doe je de gebakken groenten en bacon bij de pan met water, broccoli en wortel.

Nadat je het geheel even hebt laten doorkoken kun je het pureren en op smaak brengen met zout en peper.

Eet smakelijk!
    • iamthedanger
      iamthedanger
      Black
      Ook al haat ik primal-sektes, ik hou van lekker eten dus goed topic :)
    • RobbieV
      RobbieV
      Bronze
      Dat klinkt wel erg lekker Arnold en primal approved;) Volgende keer even een foto erbij imo ;)
    • EmmaDauwe
      EmmaDauwe
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door RobbieV
      Super nice idee Calimerno. Het zou mooi zijn als iedereen er bijzet wat het is en een korte beschrijving hoe het te maken erbij geeft.

De bacon bom. Maak een mat van bacon. Gebruik hiervoor pure bacon, die geen conserveringsmiddelen bevat en zeer weinig zout. De mat zelf doe je door te weven. Over, onder.

Vervolgens gooi je er 200-300gr ground of minced beef in. Biologisch natuurlijk. Samen met 1-3 knoflook teentjes, 1 paprika, 3-4 grote shallotjes en 100-200gram tomaten salsa, ik heb die gemaakt van jalapeno en tomaten puree.
      Blikvoeding? What about it?
      Wat bedoel je met pure bacon?
      Is vlees halen in slagerij beter dan delhaize/colruyt/aldi?
    • Alecos89
      Alecos89
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door EmmaDauwe
      Oorspronkelijk gepost door RobbieV

Blikvoeding? What about it?
      Wat bedoel je met pure bacon?
      Is vlees halen in slagerij beter dan delhaize/colruyt/aldi?

Ligt eraan welke slager, maar als jij voorverpakte bacon hebt van de supermarkt moet je maar eens bij de ingrediënten kijken, daar staat naast bacon ook altijd zout en zuurteregelaars en wellicht nog andere e-stoffen bij.

En puree maak je door te pureren, dit heeft niks met wel of geen blik te maken.
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TikkesBE
      Oorspronkelijk gepost door Sjors777

een echt Prima! recept
      Hierin zit:
      Veel vlees,
      Zetmeel
      Heel veel verzadigd vet

helemaal Prima! dus
      Zetmeel is toch niet echt bepaald primal?? Dus schrap die frieten en broodjes... :D
      ooowwhh ik dacht dat het: Jouw 'prima' recepten waren
    • Sander92
      Sander92
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Twisted1984
      Pic is niet van mij en ik volg het primal dieet ook niet. Als je de ketchup en rijst wegdenkt, blijft er echter een heerlijke primal maaltijd over. Ik vond de maaltijd van calimero wat karig en saai, wilde even laten zien dat het ook wat meer fancy kan. ;)
    • Threeloves
      Threeloves
      Bronze