bet-patroon wijzigen bij loose tafel?

• blackrider2
      blackrider2
      Bronze
      Hey,

Stel, ik ga aan een tafel zitten (NL5, maar maakt niet uit eigenlijk) en ik merk al snel dat er aan deze tafel geen standaard-raisen of bets bestaan. Velen raisen al onmiddellijk naar 8BB of zelfs 10BB preflop als ze iets hebben.

Nu is mijn vraag, hoe reageer je hier op?
      - Je speelt je handen nog tot UTG en verlaat dan de tafel, dit is niet je speelstijl
      - Je blijft spelen en behoudt je eigen betpatroon: standaard 4 BB preflop, 3-bet, etc...
      - Je blijft spelen en past je aan: je gaat ook preflop raisen naar 10BB, etc.

Eerste optie lijkt me een goede oplossing, maar zo ga je nooit er leren mee omgaan.
      Tweede oplossing lijkt mij slecht, omdat je waarschijnlijk dan veel te veel zal gecalled worden door marginale handen
      Derde oplossing, gja, als het echt moet zeker?
  • 6 antwoorden
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Nooit donkplay imiteren ! Kbedoel, als alle spelers aan tafel preflop open shove doen met QJo, wil dat niet zeggen da gij da ook moet doen eh ;)

Gewoon uw eigen stijl behouden. 2e oplossing is altijd de beste imo. Je wilt juist gecalled worden door marginale handen, als je dan een sterke hand flopt kan je er veel value uithalen.

Tafel verlaten zou ik ook niet doen, hoe meer donks hoe beter.
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Je moet je eigen betpatroon wel aanpassen, je moet namelijk alleen maar gaan valuebetten.

geen c-bets meer op flop of second barells, altijd fit or fold spelen. En niet bang zijn broke te gaan met top pair.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Wel ja, het spreekt natuurlijk voor zich da ge tegen loose tegenstanders niet te vaak moet (semi)bluffen.
    • blackrider2
      blackrider2
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Neoken
      Je wilt juist gecalled worden door marginale handen, als je dan een sterke hand flopt kan je er veel value uithalen.
      Mja, hun speelstijl postflop wist ik eigenlijk niet...
      Stel dat je KQo, je zit op button. Bijna iedereen called, je beslist om te raisen (weet niet als dit volgens starting hands chart is, maar kom) zoals je standaardraises (4BB+aantal limpers) en dan nog callen er 3 van de 5 andere spelers.
      Dan zit je daar postflop met top pair King kicker. Kan al goed zijn dat één van die drie een two pair gehit heeft of een mooie draw of zo.

Als je daarentegen hun stijl aanneemt en ook zo'n mega raise van 10BB preflop raised, dan beseffen ze dat je een goede hand hebt en gaan ze niet callen met marginale en hoef je postflop toch minder te twijfelen over wat anderen hebben.

Dus volgens mij: als je eigen stijl behoudt, zullen ze vaker callen omdat ze je geen credit geven voor een goede hand en zul je deze 'kleine' raises vaak verliezen op de flop.
      Als je hun stijl aanneemt, ga je credit krijgen voor goede handen, en kun je ook maar enkel goede handen tegen je hebben en weet je waar je staat.

Volgens mij weegt de value dat je uit gemaakte handen haalt, niet op tegen je verlies aan raises preflop.

Niet?
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Die 1 op de 5 keer dat iemand wel 2pair flopt is het jamemr. die andere 4x win j gewoon de pot.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door NLDPeter
      Die 1 op de 5 keer dat iemand wel 2pair flopt is het jamemr. die andere 4x win j gewoon de pot.
      Exact. "Als"-scenario's zijn meestal de minst waarschijnlijke, dus gewoon je standaard speelstijl behouden en solide spelen zijn de beste manieren om op lange termijn met winst naar huis te gaan op dit soort tafels.