AA (live)

• blackrider2
      blackrider2
      Bronze
      Hey,

iets wat ik gisteren live meegemaakt heb.
      Het is een 5-handed tafel met 0.10/0.20Euro.
      Ik ben redelijk tight aggressive (maar aan 5handed ben ik wel wat looser)
      Villain is zeer loose aggressive (zeker naarmate we langer spelen)

Ik zit op button met AsAc in handen. Mijn stack is (voor zover ik nog herinner) ongeveer 21 euro.
      Ik raise naar 0.80 (4 BB) en Villain called in big blind. Hij heeft een stack van ongeveer 30 euro.
      flop: 2s 3d 5c (1.70 in pot)

Villain bet 0.50, Ik raise naar 1.50, hij raised naar 2.50, Ik ga all-in (dus een immense raise van mij van 2.50 naar ongeveer 19), hij called.

Analyse van de hand daarna is ook nog interessant, maar blijkbaar bekijken jullie niet graag de afloop, dus zal ik die misschien later posten.

Is dit goed gespeeld?

edit: stacksizes erbij geschreven
  • 7 antwoorden
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      stack sizes aub?
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Idd, stacksizes?

Anyway, raise naar 2$ op de flop. Daarna is het afhankelijk van reads, zoals hoe speelt hij normaal zijn setjes en overpairs?
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Live is het makkelijker om azen weg te leggen met behulp van reads. Als hij voor de flop zwak oogt en na de flop opeens super-sterk dan kan je er van uitgaan dat ie een setje heeft. Oogt hij voor de flop sterk en na de flop ook, dan heeft hij waarschijnlijk een overpair en kan je pushen. Ook moet je weten hoe tight/loose hij speelt. Als hij supertight is is de kans klein dat hij een setje heeft aangezien hij dan zijn kleine PP weg zou gooien preflop. Ook moet je rekening houden met een eventuele A4. Live zijn reads gewoon belangrijker dan online dus zal je je beslissing gedeeltelijk daarop moeten baseren. Aangezien wij geen reads/tells hebben is het erg moeilijk om te oordelen. maar zo een hand moet je wegleggen tegen een goede speler aangezien die hier meesal een set hebben en een overpair niet zo overplayen.
    • blackrider2
      blackrider2
      Bronze
      stacksizes erbij geschreven...

Anyway: @Neoken: raise naar 2Euro op flop is niet echt veel verschil met 1.5. Ik zou niet zien waarom hij 2 niet zou callen en 1.5 wel raisen (of in andere situaties callen)...

Nog een beetje meer uitleg:
      Zoals ik zei was hij al zeer loose aan het spelen, de hand ervoor was ook een redelijke (zotte) pot geweest: preflop is er een tag (die ook wat looser speelt op 5-handed table) die raised naar 2 euro (i.e. 10 BB!), villain called... Ik weet niet meer exact de posities en wat erna gebeurde... Maar uiteindelijk zagen we dat villain preflop gecalled had met 25o.

Reads kan je op dat moment niet echt hebben van hem, want hij kan met alles spelen. Enigste dat ik wel kon zeggen: hij had geen superhand, anders zou hij me preflop gereraised hebben. Ik zette hem niet op PP (weeral omdat hij op dat moment zou raisen preflop). Enigste handen die ik voor mogelijk achte waren ofwel een gemaakte straight, of een straightdraw open ended. Maar hij weet ook goed genoeg dat hij dat kan representeren met crap kaarten. Daarom dat ik all-in zette.

Dus @NLDPeter: hij oogde zwak preflop, maar ook niet sterk postflop (zijn raise was abnormaal... bij sterke handen bet hij veel meer, dus potbet). En overpair overplayen heb ik misschien wel gedaan (mijn raise all-in is daar duidelijk teken van), maar ik had ook een gutshot en kon hem makkelijk op eenzelfde gutshot zetten met een paarken (A3, A2, etc)

---------------------------------------------

Soit, ik zal het verloop van het spel zeggen, kun je zien hoe villain speelt.
      Hij callde preflop met 42o. Hij had dus OESD en een paarke 2 op flop. Hij ging er van uit dat hij 12 outs had (4 zessen, 4 Azen, 2 viers, 2 twees). Maar: twee azen waren al weg en de vieren vervolledigen mijn gutshot. Dus nog maar 8 outs. Ik stond voor en mocht geen zes, aas of twee zien.

Beslisten om maar eenmaal te runnen. turn: Q river: A
      Indien we tweemaal gingen runnen: turn: 6 river: herinner ik niet meer.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door blackrider2
      Anyway: @Neoken: raise naar 2Euro op flop is niet echt veel verschil met 1.5. Ik zou niet zien waarom hij 2 niet zou callen en 1.5 wel raisen (of in andere situaties callen)...
      Idd, als ie 1.5 gaat callen zal ie 2 ook wel callen en wel juist daarom moet je meer raisen. Kan je de pot makkelijker groter maken op turn en river...
    • blackrider2
      blackrider2
      Bronze
      Je hebt een punt daar :)
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Ik zou zijn 2e raise flatcallen en kijken wat de turn brengt. Zelfs lags gaan hier niet vaak een all in callen met enkel een 5 ofzo. Je zit in positie met het hoogst mogelijke overpair en je hebt bovendien een gutshot. Call en kijk wat Villain doet op de turn.