2,25 SnG set tweeën

• Tjoez
      Tjoez
      Bronze
      Jullie gedachten?
      Ik wist dat hij zou gaan betten op de flop aangezien hij dit hele tijd deed. Moest mijn raise groter zijn daar?

No Limit Holdem Tournament
      $2 $0.25 Sit & Go
      4 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      CO whitesox24 (1615)
      BTN Have2Call (1480)
      SB Hero (2310)
      BB illeana34 (8095)

Blinds: 50/100

Pre-flop: (150, 4 players) Hero is SB :2d: :2h:
      2 folds, Hero calls 50, illeana34 checks

Flop: T: K: :2c: (200, 2 players)
      Hero checks, illeana34 bets 100, Hero raises to 400, illeana34 calls 300

Turn: :3h: (1000, 2 players)
      Hero bets 700, 1 fold

Final Pot: 1000

Hero wins 1700 ( won 500 )
      illeana34 lost -500
  • 9 antwoorden
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      nh
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Omdat hij hier in de BB zit en dus een freeplay krijgt zou ik deze flop gewoon betten omdat je niet zeker bent dat hij gaat betten omdat hij vaak niets hit. Hier heb je het geluk dat hij waarschijnlijk wel hit en je deels afbetaald.

elrio
    • Tjoez
      Tjoez
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door elrio
      Omdat hij hier in de BB zit en dus een freeplay krijgt zou ik deze flop gewoon betten omdat je niet zeker bent dat hij gaat betten omdat hij vaak niets hit. Hier heb je het geluk dat hij waarschijnlijk wel hit en je deels afbetaald.

elrio
      hier hou ik normaal rekening mee, maar deze persoon bette élke keer hij op de flop kwam gedurende heel de sit en go, en blufte graag (heb dit dan ook genoteerd bij hem)
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Ik bet deze flop ook uit. Unraised pot, en je wil je tegenstanders ook niet van zijn hand afhelpen met een c/r. Als je de flop bet, heb je grote kans dat hij called, om te kunnen floaten, deze turn check-raisen lijkt me dan ook een betere optie.
    • Tjoez
      Tjoez
      Bronze
      Hoe weet ik wanneer ik het best kan check raisen?
      Met deze hand begrijp ik het door je uitleg, maar als ik in een volgende situatie kom die mss net iets anders is, hoe moet ik dan redeneren voor te bepalen of ik de flop of turn zal checkraisen?
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      met een bet wil je:
      1. geld in de pot krijgen
      2. mensen uit de pot krijgen

Je moet bedenken of het vervelend is om
      1. een gratis kaart weg te geven, of
      2. gecalled te worden

Echter, in deze situatie geldt ook, dat als jij openlimped, dat je dan eigelijk altijd op de flop moet stelen. Anders slaat je limp nergens op. Ik bedoel, je limped in principe niet om je set te raken (hoop ik?), maar om de pot op de flop met een kleine bet te stelen. Checken is dus hier exploitable. Daarbij, als jij c/r-ed, dan geef je hier de kracht van je hand weg. C/r is een move waarbij je vaak betere handen kunt laten folden, omdat het zo sterk is. Dat is volgens mij niet wat je hier wilt bereiken. Hier wil je gecalled worden, en zoveel mogelijk geld in de pot krijgen. Door uit te betten maximalizeer je volgens mij dus value, en minimalizeer je FE. Als je dan de turn checked, zal hij vaak denken dat jij op de flop aan het stelen was en kun je checken, dan zal hij vaak betten. Als je DAN c/r-ed, zal hij zich vaak op een K committed voelen. Maar op een drawy board lijkt mij een bet op de turn ook weer niet verkeerd. Hangt ook van de tegenstander af.

C/r:
      1. kans op gratis kaart (wil je hier niet)
      2. meer FE (wil je hier niet)

Bet:
      1. protection (wil je hier)
      2. Pot spekken met minimale FE (wil je hier)
    • Tjoez
      Tjoez
      Bronze
      Bedankt voor de duidelijke uitleg!
      Nog een vraagje: waarom mag je niet limpen om je set te hitten? Of was dat in de context dat de blinds hier te hoog zijn om zomaar te limpen en dat ik hier eigenlijk moet raisen met pp?
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Tjoez
      Nog een vraagje: waarom mag je niet limpen om je set te hitten? Of was dat in de context dat de blinds hier te hoog zijn om zomaar te limpen en dat ik hier eigenlijk moet raisen met pp?
      Het is niet verkeerd om te limpen. Het is alleen verkeerd om te limpen, en als je de flop niet hit, te c/f-en. Als ik hier limp, dan bet ik any flop ~2/3 pot, in de hoop de pot op te pakken.
    • Tjoez
      Tjoez
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks
      Oorspronkelijk gepost door Tjoez
      Het is niet verkeerd om te limpen. Het is alleen verkeerd om te limpen, en als je de flop niet hit, te c/f-en. Als ik hier limp, dan bet ik any flop ~2/3 pot, in de hoop de pot op te pakken.
      bedankt, hier was ik blijkbaar niet van op de hoogte :)

straks maar eens gaan testen :P