Multitablen, hoe doen wij dat?

• WPTRay
      WPTRay
      Bronze
      Multitablen, iets wat bijna iedereen doet geloof ik.
      Ik speel nu 2 tafels tegelijk op Mansion maar dit is te weinig om mijn bonuspunten los te weken.
      Ik wil dus naar 3 en daarna naar 4 tafels.

Nu heb ik alleen nog maar met de normale grootte tafels gespeeld en nog niet met de mini-tables, maar ik merkte dat ik het bij 3 tafels niet meer kon volgens om tussen de verschillende vensters heen en weer te klikken.

Ik zal vanaf morgen eens multi mini-tables openen, ben benieuwd of het overzichtelijk is en of ik de actie op de kleine tafel kan volgen.

Dan nu mijn vraag, hoe spelen jullie het makkelijkste met meerdere tafels?
      Ik neem aan dat jullie allemaal de mini tafels gebruiken?

Ik heb een vrij kleine monitor (15 inch effectief 3:4) en met de software tool er naast kan ik de vensters niet naast elkaar neerleggen, wel boven elkaar.
      Hebben jullie alles naast en boven elkaar of stapelen jullie alles of als een trap?
      En hebben jullie hier allemaal een grote breedbeeld monitor bij?

Verder vraag ik mij af hoe jullie met zoveel tafels kunnen multi-tablen.
      Kunnen jullie de actie aan de tafels dan nog wel in de gaten houden?
      Hoeveel jullie moeten betten, berekeningen maken of je all-in moet gaan of niet?

Dit terwijl tegelijkertijd op een andere tafel ook alweer gevraagd wordt om een muisklik..
      Ik had het met 3 tafels iig erg moeilijk.

Brand maar los! :)
  • 25 antwoorden
    • HoofdVogel
      HoofdVogel
      Bronze
      zo Timothy's blog :P

of gewoon 4 minitafels openen zoals ik, dan kan je alles zien zonder overlappingen ;)
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Ik kan inderdaad 4 tafels zonder overlap openen.
      Bij 5 is er al sprake van overlap.

Speel normaliter dus met 9 en de reden dat dat kan is omdat ik al redelijk wat handen SSS heb gespeeld nu. De meeste dingen zijn routine acties geworden, wanneer pushen, hoeveel betten etc.

Zodra jij de starthandenkaart uit je hoofd kent, zal het al een stuk makkelijker gaan.
      Bij mij is 't gewoon kijken en binnen een paar seconden zie je wat er moet gebeuren. Daarnaast heb ik met 9 tafels nog wel prima overzicht en alle tijd om te rebuyen, notes te maken, handen te kopiëren en op 't internet te hangen en m'n handen te posten of andere handen beoordelen :D

Het is een kwestie van routine.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Ik speel nu 16 tafels op stars... op 2NL spelen mensen nog wat langzamer dus met 50 handen per uur is dat voor mij goed te doen. Ik denk zelfs dat 20 nog ok is helaas kan ik dat niet op mijn beeldscherm.

Het gaat om oefening.

Je moet multitasken en alle tafels als gelijkwaardig beschouwen. Daarmee bedoel ik dat je niet moet blijven kijken op eentje en de anderen verwaarlozen. Klik een tafel naar voren doe je actie en ga naar de volgende. Als je nog teveel moet nadenken over poker moet je minder tafels spelen.

4 tafels is echter heel goed te doen. Daar heb je gewoon voldoende tijd.
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Op onze computer speelde ik met 6 minitables op titan SSS. Eer was redelijk veel overlapping. Maar nu met mijn laptop kan ik 9 tafels spelen en de overlapping valt nog mee. Al heb ik het nog niet gedaan :D
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Zie ook dit en dit artikel.

Zou het gewoon langzaam uitbouwen en wanneer je het overzicht verliest, minder tafels openen. Wanneer je de SSS goed door hebt, dan kan je redelijk snel meerdere tafels spelen. Hoewel een 15" wel heel klein is. Zou dan gaan stapelen denk ik.

Ik kan persoonlijk tot 12 tafels nog alles goed bijhouden. Dus ook notities maken en dergelijke. Met meer kan ik notities eigenlijk al niet meer goed doen. Maar dat bouw je langzaam uit. Ik had dat eerst met 6 tafels, dus dat went allemaal vanzelf. Heb overigens wel 2x20" widescreen, dus dat scheelt wel dat ik alle tafels kan zien.
    • eruk
      eruk
      Bronze
      Ik speel gewoon lekker 1 tafel BSS. Ik begin ook net, en omdat ik maar 1 tafel speel, heb ik alle tijd de handen die ik heb gespeeld nog eens na te kijken op wat er beter kon tijdens het spelen. En hierdoor kan ik ALLES aan tafel volgen voor de beste reads die zich gewoon uitbetalen.
      Meerdere tafels vind ik erg vermoeiend werk, en ik wil poker als een relaxte hobby hebben, niet als werkmachine met zoveel mogelijk tafels.
      Ik kijk ook wel eens een film tijdens het pokeren ofzo.

Ik geloof dat het populair is om te zeggen dat je op veel tafels speelt, maar trek je daar maar niks van aan ;)
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door eruk
      Ik geloof dat het populair is om te zeggen dat je op veel tafels speelt, maar trek je daar maar niks van aan ;)
      Er is weinig populairs aan...
      Het is gewoon zo dat bij mij de verveling gauw toeslaat.
      En nu is BSS ook wel een ander verhaal dan SSS, want daarmee speel je veel meer handen.

Met één tafel SSS ga ik waarschijnlijk helemaal stuk, je zit waarschijnlijk elke keer 20 minuten te wachten op een hand, dus dat schiet naar mijn idee dan niet op.

Je moet doen waar je je zelf prettig bij voelt, voor de één is dat 1 tafel, voor de ander zijn dat er 20.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      naart schijnt is het dat hoe meer tafels je speelt hoe groter je piemel is
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Geldt alleen voor je e-penis Timothy :(

Hoe meer je in real life roept dat je iedereen ownt met poker hoe groter je piemel is.
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      volgens mij bepaalt de lineaal hoe groot een penis is
    • WPTRay
      WPTRay
      Bronze
      Dank voor de reacties!
      Helaas kan ik de links niet zien omdat ik geen silver status heb.

Maar zoals gezegd is het dus gewoon een hoop oefenen, dat zal dan wel goed moeten komen ;)

Het vervelende vond ik dus dat wanneer ik op 1 tafel een actie moet maken, hoeveel betten enzo, dat dan opeens de andere tafel er voor springt.
      Dan doe je daar snel je actie (hopelijk zijn het slechte kaarten dus folden) en dan weer terug naar het andere scherm waar intussen bijna de tijd verstreken is.

Het intypen van een bet duurt ook erg lang, eerst je muiscursor erop dan klikken en achter de punt een bedrag invullen...
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ik weet niet waar je speelt, maar op Stars, party, full tilt en misschien nog wel meer kun je op tile tables klikken, waardoor ze kleiner worden en naast elkaar gaan.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Ik heb nog nooit op mansion gespeeld, maar ik heb ook een 15" scherm en ik kan zonder veel probelmeen 8 of 9 tafels spelen op pokerstars en 7 op fulltilt. (Je moet e-mail sturen naar de support om meer dan 7 tafels tegelijk te kunnen spelen.) Ze overlappen wel maar op stars en fulltilt komt een tafel waar een actie nodig is autmatisch naar voren dus van de overlap heb ik weinig last.
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door WPTRay
      Maar zoals gezegd is het dus gewoon een hoop oefenen, dat zal dan wel goed moeten komen ;)

Het vervelende vond ik dus dat wanneer ik op 1 tafel een actie moet maken, hoeveel betten enzo, dat dan opeens de andere tafel er voor springt.
      Dan doe je daar snel je actie (hopelijk zijn het slechte kaarten dus folden) en dan weer terug naar het andere scherm waar intussen bijna de tijd verstreken is.
      Het intypen van een bet duurt ook erg lang, eerst je muiscursor erop dan klikken en achter de punt een bedrag invullen...
      Je moet het aantal tafels rustig uitbouwen, wanneer je het gevoel hebt dat je niet meer goed kan volgen gewoon een tafeltje sluiten.

Je kan pas echt multitablen wanneer je een "grind" hebt, een vaste speelwijze waarbij je in 99% van de gevallen direct weet wat je moet doen. Die twijfelgevallen post je op het forum :)

Speel trouwens minstens op 2 tafels, anders verveel je jezelf echt dood :)
      BSS schrijft voor dat je zo'n 15% van je handen speelt ofzo.. word rap saai op1 tafel.
    • Tjoez
      Tjoez
      Bronze
      Bij het SnG spelen heb ik geprobeerd om uit te vinden wat mijn beste aantal is (voor nu, zal in de toekomst wel anders zijn) door meerdere 'goedkope' sit en go's te openen en die te spelen en dan zien of het mis gaat of niet. Hangt er natuurlijk ook wel van af hoe goed je runt, aangezien je bij 2 tafels HU perfect kan spelen, maar om er 6 of 8 tegelijk te doen doordat je er nergens uitligt wordt het nogal snel :P
    • eruk
      eruk
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Yoghi
      Ik weet niet waar je speelt, maar op Stars, party, full tilt en misschien nog wel meer kun je op tile tables klikken, waardoor ze kleiner worden en naast elkaar gaan.
      Waar staat die optie op Party als ik vragen mag?
    • skimon
      skimon
      Bronze
      Indien je meer dan 1 tafel geopend hebt komt er vanzelf een icoontje te voorschijn ongeveer rechts boven.

2 icoontjes eigelijk, 1tje tilen, 1tje aut schikken en resizen dat ze op je scherm kunnen.
    • WPTRay
      WPTRay
      Bronze
      Dank voor de tips, ik hou het wel voorlopig bij 2 en probeer soms 3.
      Op Mansion zijn de opties erg beperkt met de vensters helaas.

Toch maar een keer een groter scherm aanschaffen ook.
    • elrio
      elrio
      Bronze
      9 tables op 17" laptop elrio :D

• 1
    • 2