presteren onder druk

• TAFKANDB
      TAFKANDB
      Bronze
      Het was me wel het dagje vandaag

Ik speelde eerst een paar sng van 1 dollar en verloor ze telkens. Een paar keer bad beat en ook een paar keer bad judgement.

Daarna besloot ik om de SSS nog eens te proberen. Daarmee verloor ik ook nog eens 5 dollar.

Zo had ik mijn beginbudget van 50 dollar ongeveer teruggebracht naar een historisch laagtetekort van 25 dollar.

Ik had het al bijna opgegeven tot ik in een tilty impuls besloot om een 5 dollar sng te spelen.

Op het moment dat het toernooi begon besefte ik opeens dat ik in een 5 dollar sng niets te zoeken heb met mijn bankroll en dat deze zet wel eens weer een serieuze deuk zou opleveren in mijn bankroll.
      De bijkomende druk heb ik echter gebruikt om te concentreren op elke beweging die mijn tegenstanders maakten.

Ik besloot heel beheersd te werk te gaan en eigenlijk extreem tight te gaan spelen. Mijn eerste hand speelde ik pas toen de blinds mij al redelijk aan het opeten waren en we nog maar met 6 man overbleven. Iedereen folde natuurlijk want het was een stevige compititie die overbleef. Ik kon dit nog een paar keer herhalen en zo wist ik te overleven. Op een bepaald moment had ik even een run of cards na mijn all-in met 7-9 suited uit de SB positie en een call van de big blind. Met die run werd ik opeens in een hand of 3 stack leader. We waren nog met 4.

Dan heb ik gewoon heel georganiseerd gespeeld en uiteindelijk het toernooi gewonnen. 25 dollar.

Ik kan eerlijk waar zeggen dat dit mijn beste spel ooit was. En dat allemaal onder de druk van volledig te tilten en mijn resterende bankroll erdoor te blazen.

Ik weet ook dat ik eigenlijk iets heel stom gedaan heb door die attempt naar een 5 dollar sng maar het heeft gelukkig gewerkt en ik heb nu weer de bankroll waarmee ik begon. Nu kan ik weer spelen op men eigen gevoel zonder al te bang te zijn dat mijn bankroll in het niets verdwijnt.

PS: sorry voor mijn lange geratel maar het moest er eventjes uit. Even ventileren dus :p

O en nog iets: is poker niet het coolste dat er is. ;)
  • 7 antwoorden
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      hehe, poker is inderdaad cool :D

Ik hoop dat je hier een paar dingen hebt geleerd, nooit boven je BR gaan spelen, nu pakt het goed uit, maar het kan ook verkeerd lopen.

Tight is Right. Zeker op de lagere limieten kom je alleen ver als je heel tight speelt. Want hoe goed je ook bent, en welke tactiek je ook toe wilt passen, er is meestal wel een donk die je callt... en dat kan je veel kosten. Geloof me, ik heb het allemaal geprobeerd, de dingen die je leert heb je pas wat aan als je op hogere limieten gaat spelen, daar ben ik vrij zeker van.

Zelfs sterke handen als AK waarmee je preflop raised, en op de flop nog een keer vuurt verliezen makkelijk van een of andere donk met 9Q die zijn 9 hit.... en trust me, die folden niet...

1 advies... Starting Hand Chart. houd je daar aan, en als je een sterke hand hit, spelen, maar anders gewoon folden. Of het nou een cashgame of een SnG/MTT is. Niet moeilijk doen en niet te vaak bluffen. want dat werkt gewoon niet.
    • TAFKANDB
      TAFKANDB
      Bronze
      Dat heb ik ook reeds gemerkt dat je echt wel gigantisch tight moet gaan spelen om op lage limieten geen suck-outs tegen te komen.

Ik schiet vaak pas in actie wanneer de blinds al ongeveer net boven 13 keer mijn stack zijn of er net onder. Tegen dan zijn er vaak al een deel donkies naar huis gespeeld en kan je al iets geruster zijn qua suckouts (al kom je ze natuurlijk nog altijd tegen)

Nu begrijp ik ook waarom phil helmuth vaak gewoon nie komt opdagen in het begin van een tournament. (Zal ook wel image zijn natuurlijk)
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      kerel, ga jezelf nou niet meteen vergelijken met Helmuth:D
    • TAFKANDB
      TAFKANDB
      Bronze
      Doe ik niet hoor.

Als ik kijk naar mijn auto zie ik het al dat ik hem nog net niet ben. ;)

Maar ik begreep het niet dat hij dikwijls het begin van toernooien gewoon overliet. Maar eigenlijk wacht hij gewoon tot dat de grootste donks weg zijn zodanig dat hij minder kans heeft op suckouts.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Van die donks win je nog altijd het meeste hoor :)
    • TAFKANDB
      TAFKANDB
      Bronze
      Maar ik heb liever donks die checken en folden en eventueel eens callen dan van die donks die maniacs zijn.
    • SonataWolf
      SonataWolf
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Yoghi
      Van die donks win je nog altijd het meeste hoor :)
      en Helmuth ook...
      Voornaamste reden waarom hij (en ook bijvoorbeeld Gus Hansen) niet direct komen is dat ze 2 levels ofzo wachten op de ante's.

Helmuth wordt net gezien als (één van) de beste toernooispeler(s) ter wereld omdatn hij steeds de zwakkere spelers weet te spottn en dan tegen hen veel winst gaat maken. Cashgames lukt dat veel minder...