Net 60 dollar verloren aan een superster

• nonnemingere
      nonnemingere
      Bronze
      gewoon even venten; blinds 0.5 1 op partypoker

zit voor LAG in cutoff.
      Eerste in de pot met AA, ik call BB, kerel raised naar 4 zoals ik hoopte, blinds folden.
      Ik reraise naar 12. Kerel called.
      Flop A K J met 2 schoppen. Ik bet pot, hij all-in, insta-call van mij natuurlijk.

Rarara wat heeft hij: Q 10 offsuit voor de straat.

Op zo'n momenten heb je toch wel het gevoel dat de pokergoden tegen je zijn.
      Waar komen deze mensen toch vandaan? En waarom zit deze held niet op de microstakes zijn geld uit te delen?

Direct gestopt met pokeren voor die dag.
  • 15 antwoorden
    • Foxie21
      Foxie21
      Bronze
      Zien dat je AA op zo 'n manier gekraakt wordt is echt lullig.

Preflop had hij idd nooit mogen callen, maar op de flop heeft ie natuurlijk wel de nuts.

Ik ging er laatst in de 100K gtd uit met KK na een pre flop reraise all-in van mij tegen een kerel die de blinds probeerde te stelen.

Hij toonde 6 8 s ...

... het bord bracht een 6 op de flop en een 8 op de turn.

:(

Maar iedereen kan hier tientallen van die handen posten ...

Soms is poker een echt klotespel, maar het blijft verdomd leuk om te spelen.
    • Alecos89
      Alecos89
      Bronze
      Als je nou niet slowplayed maar gewoon raised dan had hij waarschijnlijk niet gecalled, op dit soort manieren roep je het over jezelf af...
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      AA slowplayen kan wel, maar dan moet je ook het risico aanvaarden dat een ander iets hit. Op de lange duur zul je er wel aan winnen, maar ik raise AA standaard, er zijn er genoeg die evengoed callen.

:tongue:
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      slowplaye suckt
    • Foxie21
      Foxie21
      Bronze
      Hij slowplayed toch niet?!

Hij reraised met een 3-bet!
      Zijn jullie niet wakker of snappen jullie 't gewoon niet?
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Foxie21

LOL

Of snap jij het niet?
      Hij limpt raised?
    • Mystique4All
      Mystique4All
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Foxie21

Toont sterk na de reraise, maar toen zat die ander er al in met 4bb en AK is dan moeilijker wegleggen dan wanneer er meteen was geraised.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Limp/raisen is echt de zwaktste play die je met AA kan maken imo... Je verraadt je hand al preflop. Dus ofwel raise je AA gelijk altijd, ofwel slowplay je hem goed. (Ik raise altijd)

Anyway, pech voor je dat villain hier een straat flopt, kan gebeuren.
    • Alecos89
      Alecos89
      Bronze
      Foxie heeft een vermoeiende dag gehad denk ik :D
    • nonnemingere
      nonnemingere
      Bronze
      Eventjes vermelden dat limpen met AA in late positie ook niet tot mijn vaste repertoire behoort, maar deze jongen had daarvoor bijna steeds geraised
      in unraised pots met limpers, er was dan ook een goede kans dat hij dit opnieuw zou pogen.
      Had hij hier dan gecalled en had ik dit voorgehad was het natuurlijk mijn eigen stomme schuld maar nu vind ik niet dat je kunt zeggen dat mijn initiele check hem in de pot laat, ik induceer hier eerder een bluf waar hij daarna jammerlijk genoeg verliefd op wordt. Hij callt immers 8bb met q10o ipv 4bb raise.Daarbij, maar dit is misschien enkel mijn mening, vind ik een check raise sterker ogen dan een raise.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Tuurlijk oogt een limp/raise sterker dan een gewone raise. Daarom dat je het niet moet doen. Als ge limp/raised kunt ge evengoed uw aces al tonen :P
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      q-10 = nuts, snap dat dan

Nee, je hebt gewoon pech, maar je mag nooit limpen met a-a preflop, dat is vragen om problemen, op de turn en river op ongevaarlijk board wel, dan kun je checkraisen. Preflop is niet handig
    • nonnemingere
      nonnemingere
      Bronze
      ik zal het nooit meer doen ;)
      bedankt voor de input
    • Foxie21
      Foxie21
      Bronze
      Nog niemand Super System 2 gelezen? Neem daar anders eens het hoofdstukje over "Hoe AA spelen?". Je zal verbaasd zijn!

Of kennen jullie Doyle Brunson niet? En dat is imo niet de eerste de beste!

Slowplayen heeft ook een heel andere betekenis dan de door jullie voorgestelde!
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      weet jij hoe doyle brunson speelt? Hij doet die move met zowat elk paar en ak als hij daar zin in heeft. Waarom hij dat doet is om niet readable te zijn.

Wanneer je dit op internet doet, moet je het met meerdere handen doen dan alleen aa.

Toch prefereer ik gewoon raisen preflop first in