TURBO vs normaal

• TAFKANDB
      TAFKANDB
      Bronze
      Ik heb al enkele turbo's gespeeld maar meestal speel ik de regular sng's.

Mijn vraag is nu of het eigenlijk wel aan te raden valt die turbo's te spelen? En of je daar dan een andere strategy moet voor toepassen. En ook of je daar bankroll gewijs goed aan doet als je 50 dollar hebt?
  • 6 antwoorden
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      Bankroll zal voornamelijk afhangen van de buyin maar vermoed dat sit and go's zoiezo niet echt zijn aan te raden voor lage br, omdat de variance in die dingen ziekelijk groot is.

Verder, turbo's dien je anders te spelen dan normale sit and go's. De blinds gaan minimaal 2x zo snel, soms wel 3 of 4x zelfs, en dat betekend dat je aggressief moet spelen, je blinds moet verdedigen en zelf proberen te stelen. Het is bijna niet mogelijk om te wachten op goede handen, want als die 20min op zich laten wachten met blinds van 5 minuten, dan zit je al in lvl 4 (BB al over de 100) en ben je dus al minimaal 500 punten van je 1500 punten beginstack kwijt. Grote kans dat je dan eruit ligt. Je zult dus gemiddeld 1.5x de BB moeten stelen of behouden om niets te verliezen per handje. Aggressief spel loont dus.
    • iamthedanger
      iamthedanger
      Black
      Als je denkt dat je een edge hebt over je tegenstanders en geduldig bent dan kan je beter standaard SNG's spelen, gewoon handjes afwachten dan kom je er wel.

Turbo zal altijd iets meer gamble zijn aangezien je veel minder handen krijgt en de blinds veel meer in je stack hakken, en hierbij zit dus ook een hogere variance, bijna bij elke al in zul je met een coinflip zitten bij een turbo ( voor mijn gevoel ) of net iets beter 60/40. Vaak is dit ook preflop push/fold dus dan komen deze situaties veel vaker voor, itt tot regular waarbij je ook echt poker kan spelen na de flop in veel situaties.
    • TAFKANDB
      TAFKANDB
      Bronze
      Ik had het al begrepen dat ik met turbo's niet meteen de win ratio haalde als bij regular dus daarom dat ik mij afvroeg of ik een andere tacktiek nodig had.

Maar bij turbo is het inderdaad soms wat meer gokken (coinflip) en dus ook niet altijd garantie voor winst. Vandaar dat ik ze al even niet meer speel.

Het valt me trouwens ook op dat de sng's op titan en op everest vaak heel wat verschillen. Die op everest zijn gemakkelijker te winnen dan die op titan. Het verschil zit hem volgens mij ook in de blinds. Die gaan bij everest trager omhoog dan bij Titan. Dus je kunt langer wachten op de nuts.

Conclusie ik ga mij enkel nog wagen aan regular sng's voor nu.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      turbo's zijn swingier. Dus je krijgt meer variance, en dus ook lompere downswings. Daar staat tegenover, dat je winst/uur tot 2x zo hoog wordt. Dus maak je keuze. Kun je downswings aan? Hou je van korte spelletjes, en ben je graag na een uurtje 10% van je BI rijker? Of wil je zoveel mogelijk winst per spel maken, en rustig winst maken, met minder variance?
    • dustje
      dustje
      Bronze
      die SNG op everest gaaan echt megatraag idd

je kunt daar wel hoge winratio halen

duuurt alleen zo langggg :D
    • Tjoez
      Tjoez
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door dustje
      die SNG op everest gaaan echt megatraag idd

je kunt daar wel hoge winratio halen