Call of Fold?

• Pinowww
      Pinowww
      Bronze
      Jammer dat ik de hand niet meer heb, maar ik kan hem nog precies beschrijven. Het ging als volgend:

Ik open in MP1 met AhQh naar 4BB

Er wordt gefold naar de BB en die callt.

De flop komt:
      AsKcQd

Nu komt de BB opeens bettend uit met een bet van 5BB
      Ik reraise naar 16BB.
      Hij pusht zijn stack erin, 70BB totaal

Ik kon hem dit moment gewoon niet op een hand zetten.
      AA KK QQ; zou hij die niet preflop hebben gereraist hebben uit positie?
      JT; wrom direct uitkomen met een bet terwijl ik kan continuation betten?
      Andere hand; Wat is dan een mogelijkheid???????

Ik wist niet wat ik ermee aan moest, call of fold?
      En de belangrijkste vraag, welke hand zou je hem op kunnen zetten? (Ik zette hem zelf op dit moment ook op 2 paar.)
  • 10 antwoorden
    • dustje
      dustje
      Bronze
      foold
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Zijn flopline is echt heel sterk, we kunnen er dus vanuit gaand at hij een goede hand heeft, of in iedergeval denkt dat hij een goede hand heeft. Dan moet je je afvragen met welke handen hij zal denken dat hj de beste hand heeft. Dit is afhankelijk van stats/reads, en ook van de limieten waarop je speelt aangezien je op 10NL veel mensen tegenkomt die Ax zo spelen Ook kan hij hier heel goed KQ hebben. Ik zou hier meestal wel callen. Ik zou zijn range hier op AT, JJ, AQ KQ en JT zetten. Ook kan hij nog AK hebben maar meestal word die preflop gereraised. Op de lage limieten is dit een instacall, op de hogere limieten zou ik hem waarschijnlijk toch fodlen tegen unknown.
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      tegen unknown is dit een call voor mij, een echt sterke hand zou hij waarschijnlijk niet zo agressief spelen.

Ik heb ook al vaak gezien dat ze dan rommel vasthebben, dan betaal ik occasioneel liever een setje af.
    • Pinowww
      Pinowww
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door NLDPeter
      Zijn flopline is echt heel sterk, we kunnen er dus vanuit gaand at hij een goede hand heeft, of in iedergeval denkt dat hij een goede hand heeft. Dan moet je je afvragen met welke handen hij zal denken dat hj de beste hand heeft. Dit is afhankelijk van stats/reads, en ook van de limieten waarop je speelt aangezien je op 10NL veel mensen tegenkomt die Ax zo spelen Ook kan hij hier heel goed KQ hebben. Ik zou hier meestal wel callen. Ik zou zijn range hier op AT, JJ, AQ KQ en JT zetten. Ook kan hij nog AK hebben maar meestal word die preflop gereraised. Op de lage limieten is dit een instacall, op de hogere limieten zou ik hem waarschijnlijk toch fodlen tegen unknown.
      het was 100NL hij was niet geheel unknown, hij leek heel erg loose preflop en postflop, maar ik heb hem nog niet kunnen betrappen op egte hele grote blunders na een showdown. Daarom was ik in de war.
      Zelf dacht ik aan AK, de enige hand die speelbaar was zonder verplichte raise preflop en die wel postflop echt beschermd moest worden.
      Maar dan nog steeds, ik opende uit M1 dus ik had best een hoog PP kunnen hebben, en dan zatie in de problemen.
    • dustje
      dustje
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Pinowww
      Oorspronkelijk gepost door NLDPeter
      het was 100NL hij was niet geheel unknown, hij leek heel erg loose preflop en postflop, maar ik heb hem nog niet kunnen betrappen op egte hele grote blunders na een showdown. Daarom was ik in de war.
      Zelf dacht ik aan AK, de enige hand die speelbaar was zonder verplichte raise preflop en die wel postflop echt beschermd moest worden.
      Maar dan nog steeds, ik opende uit M1 dus ik had best een hoog PP kunnen hebben, en dan zatie in de problemen.
      de enige hand die je na mijn mening beat hebt, wat geen totale donkbet is is KQ naar mijn mening

dus ik zou folden, al vind ik dat hij een rare lijn speelt
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      easy fold. Je bent hier gewoon beat. Op 10NL is t een call, op 100NL niet meer. Dan denkt hij zelf ook na, dus of hij heeft een goede read op je en verwacht dat jij zelfs een 2 pair weglegd of hij beat je. Andere spot afwachten en hier wegleggen, jammer maar helaas. A-A, K-K, Q-Q kan ie allemaal geflatcalld hebben (niet verstandig maar kan). J-10 kan hij ook gecalled hebben (suited)? K-Q kan ook nog, en dat is de enige hand die je beat hebt. Ik zou t er niet op wagen want ik zou m zetten op een straight of a-k.
    • nonnemingere
      nonnemingere
      Bronze
      de posters voor mij hebben het hier bij het rechte eind, een fold is correct op 25+ en incorrect op 10- omdat er op deze niveaus zoveel donkeys zijn.

Ook even opmerken dat je een gevaarlijke redenering maakt met te denken dat j10 onwaarschijnlijk is omdat hij dit zou checken.

Goede spelers betten op zulk een flop meestal recht naar de raiser toe.
      Jouw range bestaat immers uit handen die deze flop dik geraakt hebben en de rest ( kleinere pocketparen enzo) totaal niet. De beste manier om hier afbetaald te worden is dan ook te betten ipv te checken.

Voorts een solide fold, congrats voor de zelfcontrole
    • HoofdVogel
      HoofdVogel
      Bronze
      eerlijk gezegd, ik zou t ook een moeilijke vinden..

hangt er ook vanaf hoe je eigen image aan die tafel is, als je tight bent aan die tafel call, anders fold

edit: nu ik er verder over nadenk, ik call een raise ook met AA als ik:
      - in de blinds zit en
      - de raiser zit in middle of late position en
      - niem. anders callt.

Dus als het een degelijke speler is zou ik meer neigen na folden
    • MiXzZ
      MiXzZ
      Bronze
      Tegen unknown zou ik callen en verwachten tegen AJ of AT ofzo te zitten. Als hij AK heeft kan hij dit ook doen en dat zou jammer zijn maar voor de rest zie ik hem dit niet doen met een hand die jou beat heeft.

Wat heb je zelf uiteindelijk gedaan?
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Moeilijk. Ik denk dat ik call gezien het feit dat zijn preflopline absoluut niet strookt met zn postflop line. QQ+ reraiset hij preflop, AK ook. Ik denk dat ik call, alleen TJ verslaat je en dan heb je nog steeds 4 outs (wat niet veel is, maar toch iets). Op NL100 zitten evengoed donks die deze line nemen met Ax, hij kan KQ hebben, je split met AQ...bovendien ben je slechts 70BB diep.