0.25/0.50 - KK - set tegen mogelijke flush

• Classical
      Classical
      Bronze
      0,25/0,50 Fixed-Limit Hold'em (10 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP3 with K:heart: , K:diamond:
      UTG calls, 3 folds, MP2 calls, Hero raises, 2 folds, SB 3-bets, BB folds, UTG calls, MP2 folds, Hero caps, SB calls, UTG calls.

Flop: (14,00 SB) 3:club: , K:club: , 9:heart: (3 players)
      SB bets, UTG calls, Hero raises, SB 3-bets, UTG folds, Hero caps, SB calls.

Turn: (11,50 BB) T:club: (2 players)
      SB checks, Hero bets, SB raises, Hero calls.

River: (15,50 BB) 4:spade: (2 players)
      SB bets, Hero calls.

Final Pot: 17,50 BB

Ik denk dat dit wel goed gespeeld is. De pot is al groot bij de flop, dus meteen gas geven is daar het beste, ook gezien de 2 klaveren. Maar kan ik nog een keer raisen op turn of river?
  • 2 antwoorden
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi Classical,

Zowel preflop als op de flop keurig gespeeld.

Wel is natuurlijk de vraag wat SB heeft, gezien zijn agressiviteit. Op basis van zijn betpatronen voor en op de flop zet ik hem op AA, AK, 99 en misschien KQ. Natuurlijk kan hij op de flop een flush draw hebben, maar de kans hierop is niet echt groot.

Turn:

Hier raist SB jou, waarbij jij zijn raise alleen callt. Ik zou hier persoonlijk 3-betten. De enige hand die jou nu verslaat is een flush (ben ik niet zo bang voor) en een straight. In het geval van een straight zou je tegenstander QJ moeten hebben, wat ik niet realistisch vind tenzij je tegenstander echt een donk is. (preflop cap en op de flop met QJ :rolleyes: ).) Waarom ik niet heel erg bang ben voor een flush is, omdat er preflop al gecapped is. Ik denk daarom dat hij een goede starthand heeft als AA, AK of 99 en misschien KQ en hij nu denkt dat hij voorligt.

River:

Ook hier zou ik raisen gezien bovenstaande motivatie. Echter betwijfel ik wanneer er gecapped zou zijn op de turn of hij ook nog zou betten op de river.

Ik ben heel benieuwd wat hij heeft. ;)
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Goede analyse Sharp! Hij had 99. Inderdaad was ik (te) bang voor de flush en heb hier dus value weggegeven. Dat gevoel had ik achteraf al, en daarom heb ik de hand ook gepost.

Het is misschien maar goed dat-ie de flush niet had, want anders had ik gedacht dat ik de hand goed gespeeld had...