Cash games of MTT

• LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Ik ben sinds een paar dagen begonnen met kleine MTT's.
      Alleen Freezout toernooien met een buy-in van maximaal $5

Mijn BR is op het moment $150. Is dit genoeg om aan dit soort toernooien mee te doen? 30 buyins lijkt me voldoende. Maar ik hoor het liever van de meer ervaren spelers.

De reden waarom ik me afvraag of ik me beter op MTT kan richten dan op cashgames is omdat ik de laatste paar dagen in de MTT die ik heb gespeeld iedere keer net wel, of net niet ITM kom. 1x 9e, paar keer tussen 30-50, paar keer rond de 100. met zon 600 spelers gemiddeld.

Ik begin heel rustig en probeer wat kleine potjes mee te pikken met alleen heel sterke handen. Dit gaat meestal goed, maar als de blinds over de 400 gaan dan loop ik meestal vast, ik krijg niet de handen die ik nodig heb om echt een goede slag te slaan.

Ik moet nog in een toernooi komen waar ik echt een paar keer monsters krijg afbetaald, maar goed. Tot zover ben ik met redelijk slechte kaarten toch iedere keer best ver gekomen. Ik vind het veel leuker om MTT te spelen dan cashgames om eerlijk te zijn. Omdat het toch een stuk complexer is dan cashgames.

Werkt SSS ook goed in toernooien? Voor mij gevoel werkt dat goed als de blinds nog laag zijn, maar wanneer moet ik m'n speelstijl veranderen?
      Zover ik heb gezien loop je vast als je alleen op SSS verder speelt. Het kan wel zo zijn dat je ook echt de goede handen krijgt en dan zit je goed. Maar de kans is ook groot dat ze niet vallen en op een gegeven moment wordt je gedwongen actie te ondernemen, anders bloed je uit het toernooi.

Cashgames gaan ook vrij goed, de laatste week heb ik weinig fouten gemaakt en me gewoon 100% aan de SSS en BRM gehouden, met als resultaat kleine wintsjes die wel constant blijven. Ik heb me nog wel een paar keer in de vingers gesneden op te hoge limieten, maar daar heb ik nu wel m'n lesje geleerd.

Dus tot kort waar kan ik me het beste op richten, en graag wat advies over MTT's zodat ik nog net ietsjes verder kan komen.
  • 3 antwoorden
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Mijn BR is op het moment $150. Is dit genoeg om aan dit soort toernooien mee te doen? 30 buyins lijkt me voldoende. Maar ik hoor het liever van de meer ervaren spelers.

30 buy ins is veeeeeeeeeeeeel te weinig. Voor mtt heb je op zn minst 100 BI nodig, en als het ff kan meer, want de swings zijn verschrikkelijk lomp op mtt. Als je 5$ mtt wil spelen, dan moet je toch wel een 600$ bankroll hebben. Zelfs voor s&g heb je 50 buy ins nodig, en ik heb ook gehoord van mensen die daar een 50 buy in downswing hebben gehad. Ik gebruik zelfs 100 BI voor s&g.

omdat ik de laatste paar dagen in de MTT die ik heb gespeeld iedere keer net wel, of net niet ITM kom.

Om de swings door te kunnen komen heb je overwinningen nodig. Het idee van mtt is, je wint, of je wint niet. Vaak ITM komen is genoeg om je bankroll levend te houden, maar niet genoeg om het spelen van mtt lucratief te maken. Als je 30 keer niet ITM komt, dan ben je de sjaak, en je moet dus genoeg bankroll hebben om langer dan 30 buy ins op een overwinning te kunnen wachten. Stoppen dus!

Nog een tip voor mtt: het is een totaal ander spel als cash. Lees je in! Lees eerst over wat goede tactieken zijn, hoe je kan spelen, hoe de dynamiek werkt, en wat een goede starting hand chart is voor alle 4 de fasen van een mtt voordat je begint. Ik kan je Harrington on Holdem aanraden.

Viele spass (hopelijk met cashgames).
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Hmm, ok, ik wist niet dat je zoveel buy-ins nodig had.

Dan blijf ik voorlopig nog even grinden op 5/10c cashgames :)
      en af en toe een $1 of $2 dollar tourney te spelen om te oefenen.

bedankt
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Keurig geantwoord Helemaalnicks! ;)