KQ late

• hsJ2k7
      hsJ2k7
      Bronze
      Hallow,

Ik heb zojuist een hand gespeeld waarvan ik niet weet of ik het goed gedaan heb.

Ik zat late met KQo met een stack van 1.70$
      1 limper in early+2, de rest fold naar mij toe, en omdat ik late zit met KQ raise ik 4x bb + 1bb limper. ( dat is allemaal nog goed denk ik)
      De gast op de button callt en de limper fold.
      flop : 963 rainbow

En toen was ik als 1e aan de beurt. Wat moet ik dan doen?
      Ik ben all-in gegaan, omdat de pot 1.25$ was en mijn overgebleven stack 1.20$ ( minder als 1.5x de pot ). De button fold vervolgens.

Maar wat had ik moeten doen? had ik toch 2/3 pot moeten betten. Of iets anders nog....

En nog iets, ik kreeg een freeplay op de bb met 93o tegen 1 limper op mp1.
      flop : 965 rainbow
      Ik hitte dus top pair maar checkte, mp1 bet de pot en ik fold.
      Had ik hier moeten betten? of moeten callen?
  • 15 antwoorden
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      ga zo door! volgens mij ben je goed bezig.
    • hsJ2k7
      hsJ2k7
      Bronze
      Sommige dingen vindt ik lastig, en weet ik nog niet precies wat ik moet doen. Vandaar ff 2 voorbeelden die ik vaker tegenkom.

Handje geleden :
      KTo op de bb met freeplay. 1 limper mp1
      Flop : 78T rainbow
      Ik bet 2/3 pot met toppair en goeie kicker, mp1 callt.
      Turn : 9
      Ik check, hij bet de pot ( 1$ ) en ik fold.

goed gespeeld? of had ik niet moeten checken....
    • hsJ2k7
      hsJ2k7
      Bronze
      Met KJs weer een freeplay op de bb, 2 pair op flop en full house op de river :) stack verdubbeld en van de tafel af :P moet vaker gebeure :)
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door hsJ2k7
      Sommige dingen vindt ik lastig, en weet ik nog niet precies wat ik moet doen. Vandaar ff 2 voorbeelden die ik vaker tegenkom.

Handje geleden :
      KTo op de bb met freeplay. 1 limper mp1
      Flop : 78T rainbow
      Ik bet 2/3 pot met toppair en goeie kicker, mp1 callt.
      Turn : 9
      Ik check, hij bet de pot ( 1$ ) en ik fold.

goed gespeeld? of had ik niet moeten checken....
      Ik had niet gecheckt, maar ik zet hem na de turn wel op een J dus achteraf toch maar goed :)
    • hsJ2k7
      hsJ2k7
      Bronze
      Ja ik zat dus met precies hetzelfde....
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      jullie gaan er dus vanuit dat hij callde met een gutshot, en zetten hem op 1 hand? Vreemd. Ik zou eerder denken dat ie A9 heeft, maar anyway, je kunt hier denk ik wel folden.
    • hsJ2k7
      hsJ2k7
      Bronze
      Want met een gutshot zou die mijn bet gereraised hebben? vandaar dat je hem op A9 zet?
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ik zou die ene hand ook gebet hebben op de turn, voor de rest goed gespeeld.

Je kan ook eens dat progje van Zeezout gebruiken om te kijken of je het goed deed he :)
    • hsJ2k7
      hsJ2k7
      Bronze
      Ja heb je gelijk in. Niet aan gedacht, ik heb het wel gedownload maar het lukte me niet om tijdens een hand dingen in te vullen :p

Ik zal het eens kijken
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Het is ook makkelijker om het achteraf te gebruiken
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      want dat hij een gutshot fold, en called met een OESD is veel logischer. A9 is ook more likely dan 1 jack, want wie called er nou preflop met een jack en called daarna op de flop. Zijn range is dus volgens mij:

unlikely: J7,J8,AJ,KJ, QJ.

likely: A8,JT,A9,AT,K9, K8, Q9, J9.

btw: beetje off topic: weet een van jullie of supermarkten in de stad open zijn op 2e kerstdag? Ik heb honger.
    • hsJ2k7
      hsJ2k7
      Bronze
      idd, mschien moet ik dat ook eens gaan toepassen. Eerlijk gezegd vindt ik het moeilijk om mn tegenstanders te evalueren, ik weet niet zo goed waar ik op moet letten om ze op een hand te zetten.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door hsJ2k7
      idd, mschien moet ik dat ook eens gaan toepassen. Eerlijk gezegd vindt ik het moeilijk om mn tegenstanders te evalueren, ik weet niet zo goed waar ik op moet letten om ze op een hand te zetten.
      Je moet ze niet op 1 hand zetten, maar heel veel, en dat doe je aan de hand van welke handen je van hem gezien heb, de actie die hij getoond heeft, en de actie die hij overall toont (hoeveel called/raised/fold hij preflop etc.).
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Dat op een hand zetten is ook niet nodig, je kan het bijna nooit helemaal goed hebben. Je kan beter kijken naar hoe ze spelen en ze dan op een handrange zetten. In sss op lagere limieten is dat nog niet zo belangrijk, omdat je vooral je eigen kaarten nog speelt. Op de hogere limieten en bij BSS zul je het wel meer nodig hebben, maar het is iets wat je automatisch leert.

helemaalnicks: http://www.shoppenopzondag.nl/koopzondag/index.php?a=home&sa=winkels (google is your friend)
    • hsJ2k7
      hsJ2k7
      Bronze
      Ok :)
      Ik zal het eens proberen....