verkeerde calls met pairs

• Jackcheck69
      Jackcheck69
      Bronze
      Hey daar, dit is Jackcheck69 met een herhaalde fout en wie kan mij daarvan afhelpen of verklaren waarom dit mij gebeurd ?(

Ik speel low limit tournaments en houd het vaak lang uit. In de breaks probeer ik mij te relaxen en de laatste twee toernooien ging dat goed; ik bedacht zelfs een strategie omdat ik de tafel als loose typeren kon en zelf tight zou spelen.

Maar hoe goed ik ook voorbereid na de pauzes terug aan de tafel kwam, met een pair QQ of 10/10 met een A of K op het board en een flinke raise van high stakes spelers, ga ik all inn...en verlies al mijn chips. :(

Ik vraag mij af of ik verlamd raakte, want ik weet dat als ik call, ik geheid verliezen ga. Maar ik kan mij niet losmaken uit de hand. Mijn vraag is deze: hoe omzeil ik mijn impulsiviteit zodat ik emotieloos kan folden?

afz: Jackcheck69
  • 5 antwoorden
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      om te beginnen posten in het juiste forum ;)
      dit forum is voor cashgames en de short stack strategy, in sit en go /MTT forum gaat het over toernooitjes en sit en go's :)
      verder moet je gewoon je handen leren wegleggen, hoe moeilijk het ook is, als je QQ hebt en er ligt een A en ze betten tegen jou in, hebben ze sowieso een A en heb je 2 outs en dus 10% kans om te winnen en dat is je toernooileven niet waard
      9/10 heb je nog een gezonde stack en kan je gewoon voortspelen tot je QQ krijgt en geen A of K op de flop komt ;)

groeten
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Hoi Jackcheck69,

Welkom op het forum en goed dat je vragen stelt. Het is alleen in het verkeerde gedeelte, ik zal hem zo verplaatsen naar het SNG/MTT gedeelte.

Mss is het handig voor je om het artikel "winning by folding" te lezen.

Ik denk dat het naarmate je meer speelt, steeds makkelijker wordt om weg te leggen in die situaties.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Je moet onthouden dat een goede hand preflop niet perse een goedehand postflop is. Een goede hand preflop heeft veel potentie om een goede hand postflop te worden, maar als hij dat niet word moet je gewoon folden.
    • Jackcheck69
      Jackcheck69
      Bronze
      Bedankt voor de verwijzing: Ik heb het artikel doorgenomen en hopelijk sterkt het mijn spel.

Groetjes
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      mmh. Weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Link naar een artikel is al gegeven. Ik zou goed nadenken. Vaak bij mtt's krijg je genoeg tijd. Ook wil ik wel zeggen dat 1 overcard niet altijd je pair kapot maakt. Het gaat er ook om dat je zo nadenkt "als hij hier deze overcard gehit heeft, zou hij dan dit doen?". Als hij bijvoorbeeld c/r-ed op een a-hoog flop, dan zal hij ofwel de aas, ofwel een set/2 pair hebben. Tenzij hij dit natuurlijk elke keer doet. Het is een kwestie van reads, logica, en dan kom je er wel denk ik. Keep it up. Als je een fout als deze nog eens maakt, dan kun je in dit forum ook die hand posten, en kunnen we kijken of het goed gespeeld is of niet.