NL25: AA flop set, turn full house

• DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      $0.1/$0.25 No Limit Holdem
      9 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG double_e5 ($40.55)
      UTG+1 YonTimo ($30.60)
      MP1 triplej74 ($25.50)
      MP2 DR.EEE ($1.55)
      MP3 uscredoctobe ($24.65)
      CO yogeesun ($24.65)
      BTN masami21 ($7.75)
      SB MR_Rafita ($33.90)
      BB Hero ($4.65)

Pre-flop: ($0.35, 9 players) Hero is BB A:spade: A:club:
      6 folds, masami21 raises to $0.75, 1 fold, Hero raises to $2.25, masami21 calls $1.50

Flop: 7:spade: 3:diamond: A:diamond: ($4.60, 2 players)
      Hero checks, masami21 checks

Turn: 3:club: ($4.60, 2 players)
      Hero checks, masami21 bets $2.50, Hero goes all-in $2.40

River: 4:diamond: ($9.50, 2 players)

Final Pot: $9.40
  • 11 antwoorden
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Waarom check je de flop als je een made hand hebt? Je wilt je hand protecten tegen flush-draws dus een c-bet of een shove zou beter zijn geweest.

Overigens, jouw stack is op de flop maar $2.45 met een $4.60 Pot. According to the SSS Strategy moet je alles meteen erin shoven ongeacht wat op de flop komt met jouw stack (& kaarten!).

Nonetheless die 3 Spade op de Turn geeft jouw de checkmark tegen alles behalve Pocket3.

nice hand :)
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Wat zijn je reads op villain. Zou tegen een unknown niet de flop checken. Tegen een agro speler kan je het wel proberen, maar dan moet je wel bijna zeker weten dat hij gaat betten.

Wat je tegen bepaalde tegenstanders ook kan proberen, is een zwakke cbet maken van 1$ oid.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sreteb
      Wat zijn je reads op villain. Zou tegen een unknown niet de flop checken. Tegen een agro speler kan je het wel proberen, maar dan moet je wel bijna zeker weten dat hij gaat betten.

Wat je tegen bepaalde tegenstanders ook kan proberen, is een zwakke cbet maken van 1$ oid.
      Ik had geen reads op Villain. Maar ik ging even andersom redeneren, wat als ik de flop wel zou pushen hier, dan is er natuurlijk niemand die daar callt.

En in een ander topic heb ik wel zo'n soort laag bet gemaakt, maar ook daar was Sharkking niet zo heel erg over te spreken.

Ik blijf 't nog steeds lastig vinden hoe je nou het beste kan slowplayen in zulk soort situaties..
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Hoe kom je nou ineens bij sharkking? Hij zegt z'n mening wel (op zich ook niets mis mee), maar dat wil niet zeggen dat er geen andere lijnen mogelijk zijn...

Een lage cbet kan tegen de juiste villains goed werken. Ze zien een lage cbet als zwakte en gaan eroverheen met handen die je verslaat. Dat je jezelf commit hebben ze dan niet eens door.

Tegen een unknown zou ik dat hier niet doen en gewoon pushen op de flop. Met de FD kan je hier imo niet gaan slowplayen. De pot is bijna 2x zo groot als je stack, denk dat veel mensen je hier nog steeds callen. Zou persoonlijk ook blij zijn als ik meteen de pot zou oppikken.

Als het een rainbow flop was, dan zou je het nog kunnen doen. Maar zou dan liever een zwakke cbet maken en pushen op de turn.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Ja, die flush draw besefte ik me later pas echt goed wat voor gevaar dat had kunnen zijn.
      Ik was denk ik lichtelijk aan het tilten op dat moment en wilde alles uit m'n tegenstanders trekken.
      Voortaan moet ik dit inderdaad gewoon pushen.

Hoe ik bij Sharkking kom is redelijk simpel.
      In een ander topic staat ook zo'n dergelijke hand waarin ik een te lage bet maak zoals jij nu voorstelde. Hij zei dat hij dat nou juist niet gedaan had. Het is geen aanval naar iemand toe, ik probeer alleen voor mezelf duidelijk te krijgen wanneer ik nu wat kan doen.

Wanneer kan ik check/raisen, wanneer kan ik een lage bet plaatsen, wanneer moet ik meteen pushen, wanneer kan ik check/callen etc.

Dat zijn gewoon telkens weer de vragen waar ik tegen aan loop in die handen. Ik weet dat er geen strakke richtlijnen voor zijn, maar ik probeer het voor mezelf helder te krijgen welke move in welke situatie bijvoorbeeld al afvalt, of juist wel de beste is.
    • Herseel
      Herseel
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door DeKuip
      Wanneer kan ik check/raisen, wanneer kan ik een lage bet plaatsen, wanneer moet ik meteen pushen, wanneer kan ik check/callen etc.
      Hang volledig af van tegenstander/situatie...
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Zag de thread mbt sharkking net nadat ik hier gepost had. Ik vatte die post ook niet op als aanval op iemand. Kwam gewoon beetje vreemd op me over omdat ik die andere (nog) niet gelezen had. Ben ook met 20 verschillende dingen bezig momenteel.

Er is idd geen eenduidig antwoord, wanneer je welke move kan doen. Het is afhankelijk van het board, je tegenstander, je image en je kaarten.

Ik zou het eerst naar het board kijken. Hoe connected is het, welke draws zijn mogelijk, dat soort dingen. Hoe gevaarlijker het board, des te meer moet je betten.

Als 2e naar de tegenstander. Hoe agressief is hij, denkt hij na, is het een calling station of een rock, etc.

Als 3e welke kaarten je hebt en hoe gevaarlijk het evt. is om een freecard te geven.

Als laatste je eigen image aan tafel. Heb je de laatste paar orbits alleen gefold of heb je juist veel speelbare handen gehad.

Dat soort dingen moet je, in het kort, bij stilstaan. De eerste 2 zijn het belangrijkst wat dat betreft.
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sreteb
      Zag de thread mbt sharkking net nadat ik hier gepost had. Ik vatte die post ook niet op als aanval op iemand. Kwam gewoon beetje vreemd op me over omdat ik die andere (nog) niet gelezen had. Ben ook met 20 verschillende dingen bezig momenteel.

Er is idd geen eenduidig antwoord, wanneer je welke move kan doen. Het is afhankelijk van het board, je tegenstander, je image en je kaarten.

Ik zou het eerst naar het board kijken. Hoe connected is het, welke draws zijn mogelijk, dat soort dingen. Hoe gevaarlijker het board, des te meer moet je betten.

Als 2e naar de tegenstander. Hoe agressief is hij, denkt hij na, is het een calling station of een rock, etc.

Als 3e welke kaarten je hebt en hoe gevaarlijk het evt. is om een freecard te geven.

Als laatste je eigen image aan tafel. Heb je de laatste paar orbits alleen gefold of heb je juist veel speelbare handen gehad.

Dat soort dingen moet je, in het kort, bij stilstaan. De eerste 2 zijn het belangrijkst wat dat betreft.
      Hoj Sreteb :D

Ik zeg niet dat mijn line goed is,
      Maar bij die vorige hand was het te obvious dat je een big hand had(voor een reasonable speler, die weet wat sss is).

SSS pusht met atc wanneer de pot groter is dan zijn stack, en hij de aggressor was. SSS bet altijd 1/2 2/3 potsize op de flop als CB.

Daarom was ik geneigd bij die vorige hand(geflopte fh) dat je daar beter voor de checkraise kunt gaan. Omdat je die vrije kaart toch wel kunt weggeven.

Ik kan me ook in jou line vinden van het kleiner betten, maar op de "hogere" limieten waar spelers met stats spelen en enigzins nadenken lijkt het me niet verstandig om dan zo laag te gaan betten.

Over deze hand zie ik niet in waarom je niet pushed op de flop,
      Je hebt 2,40$ over, en de pot is 4,60$. Wanneer je pushed word de pot is 7$. Dan krijg je dus al bijna 1:3 om als tegenstander te callen. En over deze zwakke continuation bet. Je bet al 2,25$ preflop en dan op de flop 1$ gaan betten(zuig zuig).

Het is ook geen aanval op jou :) het is mijn mening over 2 individuele handen.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      gewoon normale size betten IMO je wil geen reads weggeven en je ahnd ebscheremen tegen de FD. turn is natuurlijk ideaal voor een slowplay. als hij een fd heeft wil je hem een freecard geven zodat hij zijn flush kan hitten.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      @ sharkking; volgens mij gaan we nu langs elkaar heen praten. Ik had die thread niet gelezen waar DeKuip heen verwees. Dus begreep niet helemaal waarom je ineens aangehaald werd.
      Wat betreft het woord "aanval" ging het imo ook helemaal niet om jou. Er gingen verschillende threads door elkaar lopen, waardoor het allemaal een beetje vaag werd.

Post vooral je mening over handen. Verschillende visies maakt het alleen maar interessanter wat dat betreft. Over deze hand zijn we het ook eens, dat je moet pushen tegen unknown.

Wat betreft de lage cbet, kan dat een goede move zijn tegen een bepaalde tegenstander. Tegen een unknown moet je dat gewoon niet doen.

Een reasonable speler, die weet wat sss is, is niet de meerderheid op de micros. Ze hebben simpelweg niet altijd door dat je jezelf commit op deze manier. Ze zien alleen een lage bet en gaan dan van zwakte uit.
      Zit dat een beetje uit te proberen nu en krijg echt de meest gekke reraises van mensen. Dus als je je momenten goed uitkiest, zit daar wel waarde in.
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      dan begrijp ik je volkomen :O