zon straightflush draw

• martyk32
      martyk32
      Bronze
      hey ik zat net in de small blind met 2c5c en ik complete dat ding valt er 3c4c9h dus ik had die dubbele draw dus
      nu check ik hem zet die persoon links 1BB in de ander called ik raise hem naar 4bb hij reraised naar 20 BB ofzo

al met al was ik wel bereid allin te gaan dus daar gingen we.
      was wel grappig wat hij had JhKs en al met al lig ik dus 70% voor gaf die machine aan.

die hele klaver/ A of 6 of 2 of 5 is niet gevallen dus ik was de boel kwijt.

Maar nu zat ik daar eens over na te denken en vulde wat in
      tegen bv AA is het coinflip
      en tegen een set is het zelfs 60/40 voor hem/haar

Is het dan wel zon feest om hem zo aggressief te spelen?
      omdat je gewoon meestal gewoon zit te coinflippen?
      meestal door de extra fold equity lig je voor maar op NL2 gaat dat niet zo op. hij had hier natuurlijk makkelijk een setje kunnen hebben.
      Als het meestal 50/50 is wat valt er dan te winnen? de 3BB in de pot?
      Kan iem. mij dat uitleggen?

tegen jk doe ik dit natuurlijk iedere keer maar meestal heeft hij dan wat anders....

Plus ook nog eens het feit dat sommigen heel blij zijn met hun flush draw en dat hij bv KcTc heeft dan ziet het er helemaal niet mooi uit 30/70 voor hem....

ben benieuwd naar de reacties!
      gr marty
  • 11 antwoorden
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      52s niet completen, das garbage :P
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      tja... puur gekeken naar odds/outs lig je hier volgens jouw redenering voor. je vergeet echter dat de tegenstander ook A9c oid kan hebben. en tegen een set heb je ook minder outs.

Raisen op een grote draw heet een semi-bluf en is een erg nuttige tactiek. Je zal hier ook veel winst op maken als je hem goed gebruikt. Ik zou wel twijfelen over de call.

Hier wat uitleg over een semi-bluf.
      "Wat je met een semi-bluf wilt bereiken is dat alle spelers (zelfs met betere kaarten dan jij) folden, net zoals bij een gewone bluf, zodat jij de pot krijgt. Lukt dit echter niet dan kan de volgende kaart je nog redden. Hiervoor is het dus wel nodig dat je een hand hebt die goede kansen op verbetering heeft. Je doet dus een semibluf als je denkt dat een andere speler op een bepaald moment een sterkere hand heeft dan jij, maar de kans redelijk is dat jij met de komende kaart(en) zijn hand kan verslaan (je hebt bijvoorbeeld 4 kaarten van een flush en je tegenstander heeft een pair). Maar als je tegenstanders sowieso niet zullen folden is de semi-bluff zinloos, dus kies de juiste situatie. De semi-bluf is een erg effectieve tactiek, ook bij spellen met een vaste inzet limiet."
    • MiXzZ
      MiXzZ
      Bronze
      Volgens mij kan je best all-in gaan met zon draw op de flop. Je hebt ook wel wat fold equity en als ze niet folden heb je meestal de equity voor je move met wat er al in de pot zat.

Je zit er misschien wel op de verkeerde limieten voor maar ik had hier zeker ook gepushed.
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      ja ik was dik favoriet, maar de kracht van een straightflush draw is wel sterk, maar je eindigd toch vaak in een coinflip qua odds gezien.
      Vond die JhKc van hem dan wel weer grappig. Maar op de microlimieten is het eig, niet zon hele aanrader lijkt me. meestal lig je te coinflippen en dat probeer ik altijd te vermijden met poker. Elke keer als je coinflipt heb je eigenlijk gewoon tijd verspilt. Daarvoor zit ik er niet.

Had hem moeten callen achteraf gezien want dan bleef de 3e persoon erin.
      Maar ik dacht voor de verandering laat ik het eens zo doenik moet die straat nog maken en dat kan je beter tegen 2 anderen doen en niet HU. Tegen JKos ben je dik favoriet 70/30 tegen A9 lig je dik achter en tegen een set ook 60/40.

Nee kben er wel uit eigenlijk. Multiway proberen te houden.

@neoken: Maar hij was sooooooooooooted ;) :D :D :D :D :D
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      in een standaard situatie moet je vaak semi-bluffen imo.
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      tis een optie, ik doe het soms, niet altijd.
      Ah neoken maar met die garbage als 52 maak ik menig keer mn straatje als het kan en die betalen echt supergoed af. Dat soort straatjes zijn mooie dingen flop bv 43J turn A <- die A is het meest ideale want die geeft de fish veel zelfvertrouwen mocht hij een A hebben, met two pair is hij zker owned.
      Vergeet niet, een kans hierop kost 1/2 blinde!!!
      De flushes ben ik niet zo weg van -> 52 kicker. Meestal win je hem wel, maar tis moeilijk te plaatsen wat die ander heeft sinds je hem wel behouden moet spelen meestal.
      Je kent het wel 1 bet 3 of 4 callers en met zn vieren is het lastig zeggen of jij wel de enige bent met een flushdraw. Dan fold ik hem nog weleens tenzij mijn pottodds heel goed zijn en dan flatcall ik m gewoon aan het eind, sinds het zo twijfelachtig is.
      Duss
      Next hand
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Jah, als je altijd 52s complete vanuit SB zal je wel vroeg of laat es een straat of flush halen. Maar 52s is gewoon een veel te zwakke drawing hand om vanuit SB mee te gaan imo. Je hebt maar 2 mogelijkheden om een straat te vormen, via A34 en 346. En een flush 5 high is ook al zo zwak...
    • MiXzZ
      MiXzZ
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door martyk32
      ja ik was dik favoriet, maar de kracht van een straightflush draw is wel sterk, maar je eindigd toch vaak in een coinflip qua odds gezien.
      Vond die JhKc van hem dan wel weer grappig. Maar op de microlimieten is het eig, niet zon hele aanrader lijkt me. meestal lig je te coinflippen en dat probeer ik altijd te vermijden met poker. Elke keer als je coinflipt heb je eigenlijk gewoon tijd verspilt. Daarvoor zit ik er niet.

Had hem moeten callen achteraf gezien want dan bleef de 3e persoon erin.
      Maar ik dacht voor de verandering laat ik het eens zo doenik moet die straat nog maken en dat kan je beter tegen 2 anderen doen en niet HU. Tegen JKos ben je dik favoriet 70/30 tegen A9 lig je dik achter en tegen een set ook 60/40.

Nee kben er wel uit eigenlijk. Multiway proberen te houden.

@neoken: Maar hij was sooooooooooooted ;) :D :D :D :D :D
      Je moet coinflip handen niet onderschatten. AK is juist zon goede hand vanwege het feit dat je bijna altijd een coinflip hebt als mensen je callen. Een coinflip = +ev als er al chips in de pot zitten. Omdat je met een straight flush draw je coinflip op de flop krijgt liggen de preflop bets + de eventuele flop bet van je tegenstander al in het midden. Je pot odds zijn dan dus ALTIJD beter dan een coinflip dus all in gaan is zeker met de fold equity +ev.

Coinflips vermijden is een slecht idee, als je weet dat je een coinflip hebt tegen villain is het beste wat je kunt doen imo all-in moven omdat je daar namelijk gewoon value uit gaat halen op de lange termijn. Het is dan eigelijk gewoon een wedstrijd, degene die zijn chips het eerst all-in schuift heeft de beste value want hij heeft extra fold equity!
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Ik doe het niet hoor... en wel om de volgende redenen:

je gaat vaak tegen pocket pairtjes aanzitten, en daartegen loop je licht achter (tegen KK en AA loop je zelfs ver achter). Verder heb je heel weinig foldequity. Combineer die percentjes met de rake op al je "coinflip" potjes, zou me verbazen moest je winstgevend uitkomen.

Shorthanded of tegen LAG spelers kan je soms preflop wel pushen met AK lijkt me :)
    • MiXzZ
      MiXzZ
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door viewer88
      Ik doe het niet hoor... en wel om de volgende redenen:

je gaat vaak tegen pocket pairtjes aanzitten, en daartegen loop je licht achter (tegen KK en AA loop je zelfs ver achter). Verder heb je heel weinig foldequity. Combineer die percentjes met de rake op al je "coinflip" potjes, zou me verbazen moest je winstgevend uitkomen.

Shorthanded of tegen LAG spelers kan je soms preflop wel pushen met AK lijkt me :)
      Achterstaan hoeft niet meteen te betekenen dat je verliesgevend speelt. Als de pot het toe laat MOET je callen. Een voorbeeld is een draw, je telt je outs kijkt hoeveel er in de pot zit en bepaald dan je equity, aan de hand van die equity call je.

Een coinflip is een apart geval. Omdat er altijd minstens net zo veel in de pot zit en meestal meer als wat je moet callen(/pushen) heb je altijd de juiste equity. Ik zeg hier niet dat je AK gewoon blind all in moet zetten want dat geld voor geen een hand. Zit er echter al voldoende in de pot dan is het nooit een domme beslissing.

Wat stel je zelf trouwens voor? AK callen? of AK folden omdat je tegen AA of KK kan zitten?
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Het is inderdaad zo dat je tegen sommige handcombinaties verder achterstaat, maar het punt is dat je veel vaker tegen zwakke handen (geen paar, 1 paar zit). Combineer dat met de fold equity die je creëert wanneer je dit soort draws agressief bet, en dat maakt dat deze draws agressief spelen +EV is.