Beginnersquiz 6 - Sit and Go

• 8 antwoorden
    • Kookie
      Kookie
      Bronze
      Meeste spots zijn vrij standard, maar ben toch niet 100% akkoord met 1 situatie

(toevallig ook de vraag waar ik verdamt 0 punten op behaald heb :D )

callen met 9's op de button? 9's zijn imo iets te sterk om er alleen set value mee te halen in zo'n situatie. Raisen voor initiatief tegen een 22/22 speler lijkt me echt niet zo riskant. Het is mss wel wat vroeg voor al zo'n plays te maken, maar ik had verstaan dat 'ie turbo's speelde en ik vind dat het tight early principe hier iets losser genomen mag worden.

Voor de rest goeie quiz en voor beginners zeker leerzaam.
    • solartje
      solartje
      Bronze
      slechts 18 op 30. Had er toch meer van verwacht, gezien het mijn maingame is.

Telkens zelfde dingen. Keuze tussen push/raise altijd verkeerd. vind dat er enorm veel geraised idpv gepushed word.

vb: JJ raise op de BU om shortie te isoleren en anderen in de hand te laten. Why zou je met JJ imo multiway pot willen aangaan? fold je als iemand na je pushed? nee, dan kan je evengoed zelf FI pushen.

de KQs hand, was enige waar ik kompleet mis was. zie ECHT niet welke hand hij heeft die u hier zo kloppen. AA,KK, AK en 5x zijn de enige handen. AK in mp, not FI, zou hij preflop raisen, om callers na hem en MW pot te voorkomen, daar AK OOP en MW nooit erg leuk is. AA/KK limpen zou pas echt spewy zijn, 5x speelt hij niet gezien zijn tighte stats... als dit een reeele hand is, wil ik echt wel zien wat zijn hand was... en als hij AA/KK/AK heeft dan krijgt hij meteen een note van slowplaying monsters fish.
    • Toxicgod
      Toxicgod
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door solartje

Telkens zelfde dingen. Keuze tussen push/raise altijd verkeerd. vind dat er enorm veel geraised idpv gepushed word.

vb: JJ raise op de BU om shortie te isoleren en anderen in de hand te laten. Why zou je met JJ imo multiway pot willen aangaan? fold je als iemand na je pushed? nee, dan kan je evengoed zelf FI pushen.

de KQs hand, was enige waar ik kompleet mis was. zie ECHT niet welke hand hij heeft die u hier zo kloppen. AA,KK, AK en 5x zijn de enige handen. AK in mp, not FI, zou hij preflop raisen, om callers na hem en MW pot te voorkomen. AA/KK limpen zou pas echt spewy zijn, 5x speelt hij niet gezien zijn tighte stats... als dit een reeele hand is, wil ik echt wel zien wat zijn hand was... en als hij AA/KK/AK heeft dan krijgt hij meteen een note van slowplaying monsters fish.
      +1

Ik had die KQ en JJ ook fout.
      JJ zeggen ze raisen. Als je zijn 120 bet raist krijg je: 360. terwjil hij nog maar 435 heeft. Dus ik zie het verschil niet voor die 75 chips....

En met die KQ zou ik inderdaad ook willen weten waar hij ons mee beat heeft als hij preflop limpt.... Enige hand die ik kan bedenken is: 55 (waar hij mee limpt met die stats)

AK / KK / AA zou hij preflop raisen. (enige handen die ons ook beat hebben)
      22-33-44-66-77-88-99-TT-JJ-QQ liggen we op voor.
    • johninho123
      johninho123
      Bronze
      12 punten
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      20/30 Ni goed genoeg. Teveel call ipv raise of push.

Bij de kq heb ik ook gepast. Met welke hand, buiten AK,AA,KK of KQ zou hij reraisen. 55 lijkt mij onlogisch. Dan zou hij de raise callen imo.
      En pre-flop limpen met AA of KK in vroege positie gebeurd wel vaker.
      En blinds zijn nog klein, nog kansen genoeg.
    • Kookie
      Kookie
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door toxicgod
      Oorspronkelijk gepost door solartje

de KQs hand, was enige waar ik kompleet mis was. zie ECHT niet welke hand hij heeft die u hier zo kloppen. AA,KK, AK en 5x zijn de enige handen. AK in mp, not FI, zou hij preflop raisen, om callers na hem en MW pot te voorkomen. AA/KK limpen zou pas echt spewy zijn, 5x speelt hij niet gezien zijn tighte stats... als dit een reeele hand is, wil ik echt wel zien wat zijn hand was... en als hij AA/KK/AK heeft dan krijgt hij meteen een note van slowplaying monsters fish.
      +1

Ik had die KQ en JJ ook fout.
      JJ zeggen ze raisen. Als je zijn 120 bet raist krijg je: 360. terwjil hij nog maar 435 heeft. Dus ik zie het verschil niet voor die 75 chips....

En met die KQ zou ik inderdaad ook willen weten waar hij ons mee beat heeft als hij preflop limpt.... Enige hand die ik kan bedenken is: 55 (waar hij mee limpt met die stats)

AK / KK / AA zou hij preflop raisen. (enige handen die ons ook beat hebben)
      22-33-44-66-77-88-99-TT-JJ-QQ liggen we op voor.
      Die KQ was idd ook een beetje raar.

Ik denk dat we dit soort kwisjes uiteindelijk niet zo letterlijk moeten nemen, het is eerder de situatie interpreteren en afgaan op wat we geleerd hebben in de strategie-artikelen van pokerstrategy (of wat we geleerd hebben in general). Met die KQ kon ik bv afleiden dat je met een raise en reraise je je top pair best kan folden (volgens de artikelen)

Het is uiteindelijk bedoeld voor beginners die de juiste gewoontes onder de knie moeten krijgen en in dat opzicht is het een heel goeie kwis.

Daarom dacht ik dat die 9's hand wat raar was, want callen op de button is niet direct iets dat aangeleerd moet worden, maar ja, speel tegenwoordig vooral cash dus ben niet direct de beste voor het aan te vragen.
    • kennethjeu
      kennethjeu
      Bronze
      Ik heb een vraag bij Opgave 10:

15/30

Stacks & Stats
      UTG (t1470)
      UTG+1 (t1365)
      MP1 (t1485)
      MP2 (t1990)
      MP3 (t2035)
      CO (t435)
      Hero (t1450)
      SB (t1870)
      BB (t1400)

Preflop: Hero is Button with J:heart: J:spade:
      5 folds, CO raises to t120, Hero...

Mijn eerste gedachte was dus om hier te shoven om vrij duidelijke reden dat je voor ligt op de range waarmee een shorty hier gaat stealen, maar je wilt de blinds niet mee in de hand want dan wordt je hand in een multiway veel zwakker.

Nu geeft de oplossing aan dat je hier moet raisen. Ik vraag me af waarom een raise dan beter zou zijn dan een push? En in de veronderstelling dat je raiset omdat er achter je nog kan ge-3-bet worden, zou je dan moeten folden op zo een 3-bet of niet?
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Vraag 2,4,10vind zou ik pushen/raisen toch echt omwisselen en met vraag 8zie ik ook niet echt reden om niet te gaan pushen. Een push staat hier echt niet overdreven sterk en je wilt niet in 4way met A op de flop terrecht komen, lijkt mij...