Feedback: Maandelijkse Gold coaching van Envyjosh

• 26 antwoorden
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Geef je ook private coaching?
    • PtiiiPtaaa
      PtiiiPtaaa
      Bronze
      Oeh snel even gold worden, zodat ik mee kan kijken!
    • Nivlem
      Nivlem
      Bronze
      Coaching begint in iets meer dan 10 minuten :) .
    • iamthedanger
      iamthedanger
      Black
      Bump, graag feedback van diegene die hebben bijgewoond :)
    • Schelles
      Schelles
      Bronze
      I luv what I saw :heart:

Maar is het eventueel mogelijk het de volgende keer een uurtje later te doen?
    • iamthedanger
      iamthedanger
      Black
      Volgende keer zal wss sowieso niet dezelfde tijd zijn en mss niet dezelfde dag, wordt gewoon maandelijks ingeplanned dus moet nog even kijken, is iig wel mogelijk.
    • 09024875
      09024875
      Bronze
      Epic coaching was epic.

Maargoed, voor mij komt een uur later over het algemeen ook wat beter uit. Daarnaast vind ik het concept van een theorie coaching erg goed. Je wist erg veel te vertellen over dit onderwerp en je antwoorden op de vragen waren ook erg uitgebreid en duidelijk. Ik denk dat ik hier meer van leer dan naar je spel te kijken. Wel vraag ik me af of het haalbaar is om 1,5 uur theorie te behandelen? Ik denk dat het in de eerste plaats erg veel werk gaat zijn om 1,5 uur met theorie te vullen. Daarnaast vraag ik me af of 1,5 uur theorie niet saai gaat worden. Misschien is 45 minuten theorie en dan nog 45 minuten voorbeelden geven of zelf spelen wat makkelijker haalbaar.
    • iamthedanger
      iamthedanger
      Black
      Denk dat je gelijk hebt, 1,5u theorie wordt saai en het is wel leuk om theory in actie te zien daarna ook lijkt me, goed plan :)
    • iamthedanger
      iamthedanger
      Black
      BUMP, feedback + onderwerp voor volgende maand hier!
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Nogmaals bedankt Envyjosh, zeer leerzame coaching.

Feedback "theoriegedeelte":

Het is natuurlijk heel fijn om een +EV spot op een dienblad aangeboden te krijgen. Je bewijsmateriaal was solid en ik vond het nice dat je meerdere samples had om je stelling te onderbouwen. Daarnaast was het showen van de filters voor HEM ook relaxt, ik heb ze nog nooit gebruikt dus het was leuk om te zien wat je er allemaal mee kon. Met dit concept van stabben viel er ook weinig extra te zeggen dan "het is gewoon profitabel". In het vervolg als je een ander voorbeeld uit je HEM haalt zou het wel een aanrader zijn om een paar handjes daarbij als voorbeeld te nemen en uit te leggen waarom het concept van de week op board X tegen zijn range wel/niet van toepassing is. Dan gaat het meer om het "waarom". Vandaag dus niet nodig, maar voor een volgend concept misschien wel, handhistories zijn vaak erg duidelijk.

Feedback "praktijkgedeelte":

Rush is sowieso relaxt bij een public coaching omdat je spots makkelijker op kan zoeken, veel actie, weinig wachten op kaarten en dergelijke, dus dat vond ik echt een pluspunt. Bovendien was het stopzetten van de coaching voor extra uitleg / om vragen te beantwoorden heel erg fijn, zo zijn er weinig momenten waarop je terug moest gaan in handhistories omdat de actie doorgaat en je dus continu over het verleden zou praten. Je uitleg bij de handen was erg duidelijk, het is obvious dat je weet waar je over praat en je gedachtengang is zo opgebouwd dat het ook voor een buitenstaander goed te volgen is waarom je iets doet.

Concept voor volgende keer:

Zoals ik al zei zou ik graag goede 3-barrel spots willen leren, of geschikte spots om river blufs te maken (bijv. als niet-PFR, etc.). Niets is lelijker dan je bluf opgeven op de river en verliezen van 5th pair. :facepalm: Daarnaast werd donkbets al genoemd, ook een interessant concept, niet alleen op de flop maar ook op de turn en river. Wat me dan ook meteen te binnen schiet is het raisen van donkbets/c-bets en op welke boards / tegen welke tegenstanders je dit goed kan doen (en of je dat alleen IP moet doen enzo). Kan vast nog wel meer dingen verzinnen, maar anderen zullen ook ideeen hebben. ;)

Maar iig, very solid coaching, voor mij was het tot nu toe de beste opzet en uitvoering die ik bij een public coaching heb gezien (theorie + praktijk). Ik hoop er de volgende keer er weer bij te kunnen zijn, al ben ik bang dat ik m'n Gold status mogelijk binnenkort kwijt ben omdat ik nu geen Rush meer speel... :( Misschien toch maar weer gaan doen, of heel erg snel upmoven. :f_biggrin:
    • iamthedanger
      iamthedanger
      Black
      Dankje daar kan ik wat mee :) Voorbeelden waren inderdaad handig geweest, t punt was alleen dat ik heel de middag bezig was geweest met verzamelen van data en dingen maken enzo en filters bekijken wat ik het beste kon gebruiken dus was er niet aan toegekomen :) Volgende keer dus.

Verder vind ik barrelspots en donkbetten voor volgende keer ook wel een leuk onderwerp, doen we dat wel.
    • Nivlem
      Nivlem
      Bronze
      Deze maandelijkse coaching is op het moment weer bezig! Zoals gewoonlijk is deze coaching voor iedereen met de Gold status of hoger.

Vandaag is het onderwerp: Handreading
    • Revenem
      Revenem
      Bronze
      Bij deze wat feedback. Was oorspronkelijk van plan om het gisteren laat nog te doen maar toen waren er andere bepaalde nieuwsberichten die net iets meer in het oog sprongen :D

Algemeen gezien zijn de coachings gewoon erg goed. Het feit dat ik enkel voor deze coaching sucky internet in het buitenland getrotseerd heb zegt denk ik genoeg.

Het is echter wel zonde dat er zo weinig volk aanwezig is. Dit heeft te maken met verschillende factoren volgens mij, voornamelijk een gebrek aan marketing:

-De tijdstippen maandelijkse coachings zijn in tegenstelling tot de wekelijkse coaching geen automatisme in ons brein, het is echt wel nodig dat we hier in het begin van de week aan herinnerd worden in plaats van een paar uur op voorhand plots een bericht te zien verschijnen. De coaching van Twisted begon ook al een half uur later dan de coaching speler aangaf. Dit zijn de zogezegde "special coachings" maar ze worden gepresenteerd als iets dat snel nog even "tussen de soep en de patatten" moet ingepland worden.

Uiteraard is het ideaal om een thema op voorhand vaststaat maar noodzakelijk om een aankondiging te maken is dit niet.

-Het tijdstip (vooral de dag) lijkt voor sommige mensen wat moeilijk te liggen. Ik weet niet wat een "ideaal tijdstip" is, hier kan misschien naar gekeken worden. Wat volgens mij sowieso zou helpen is dat de 3 (binnenkort 4) special coachings op hetzelfde tijdstip plaatsvinden, zorgt sowieso toch al een beetje voor een automatisme.

-Vanaf gold lijkt er een beetje een algemene tendens te zijn dat men het spelletje wel doorheeft en men vooral wil spelen en minder aan het spel wil werken. Hier valt niet zo heel veel aan te doen vrees ik.

Het theorie gedeelte is zeker handig. Het lijkt op het eerste zicht een beetje een ver van mijn bed show. "Je kijkt wat villain's range is, dan kijk je welke range hij daarvan voor value checkraised en hoeveel hij over het algemeen checkraised en dan bereken je even of dat exploitable is en hem van zijn hand zetten met een raise profitabel is of niet door middel van een rekensom."

De eerste gedachte hierbij is "dat kan ik toch nooit even allemaal uitrekenen tijdens een hand, daar kruipt toch veel tijd in". Maar de werkelijkheid is dat jij dat over het algemeen ook niet doet. Je analyseert de theorie, analyseert bepaalde handen die op het onderwerp betrekking hebben, komt tot conclusies en uiteindelijk kun je door middel van die conclusies en ervaring tot een soort van semi-automatische mix van berekeningen en gevoel om tot +EV plays te komen. De theorie kan dus erg abstract lijken op het eerste zicht maar kan zeker je spel vooruithelpen als je er wat over nadenkt.

Ik vind het dus zeker een pluspunt maar het hoeft niet perse elke maand. Waarmee ik wil zeggen dat het niet "geforceerd" moet zijn. Het onderwerp moet nuttig zijn, niet gewoon aanwezig omdat er een theoriegedeelte verwacht wordt. Ik vond het bijvoorbeeld enorm leuk om de theorie "bewezen" te zien in de vorm van graphs van leden. Dit kan natuurlijk niet bij elk onderwerp maar ik wil gewoon zeggen dat als er onvoldoende tijd is om een onderwerp te vinden/voor te bereiden 100% praktijk misschien beter is, maar anders is het theoriegedeelte voor mij het leerrijkste deel van de coaching (maar veel langer dan een half uur zou ik het ook niet volhouden, we zijn dan ook allemaal actiejunkies :P )

Het praktijkgedeelte is heel helder. Het enige dat misschien wat opvalt is dat je een beetje op zoek bent je theoriedeel extra te duiden. Uiteraard is dit een meerwaarde maar het is nu eenmaal een feit dat situaties niet afdwingbaar zijn. Er zijn een gaziljoen andere vormen van wijsheden die we maar al te graag horen wanneer de situatie zich voordoet.

Je kan dan nog altijd eventueel interessante voorbeelden bewaren om kort in de volgende coaching te laten zien. Op dat moment is het ook allemaal al wat ingezonken.

Verder wil ik nog even ingaan op je opmerking dat je misschien wat te loose speelt in de coaching. De vorige maand was ik diegene die een opmerking maakte over je call met KJo tegen een non-maniac UTG opener. Je hebt toen mijn vermoeden bevestigd dat dit wegens je postflop edge was, en dit was echt wel een eyeopener en eigenlijk het interessantste aspect aan het praktijkdeel voor mij.

De nodige "don't try this at home (until you're ready)" is natuurlijk aan te raden, maar dit is een gold+ coaching. We zijn zeker geen pros maar we hoeven niet meer bij het handje met een starting hand chart gehouden te worden en we zijn groot genoeg om niet zomaar de hele stijl te beginnen kopiëren zonder daar over na te denken. Als daar dan af en toe een opmerking over komt is dit geen kritiek maar gewoon de wens het waarom te achterhalen :P Jouw loosere stijl en Twisted's alternatieve stijl hebben mij allesinds aan het denken gebracht om mijn eigen stijl te beginnen ontwikkelen. Edit: maar zoals gezegd is dit waarschijnlijk niet echt aan te raden als je op een limiet speelt waar je geen sample hebt.

Wist overigens na die coaching meteen dat je een topplaats zou halen in de challenge durrr challenge met die stijl, waarom heb je de tweede ronde niet gespeeld? :P (ikzelf heb nipt de FTP points bonus gehaald maar was ver verwijderd van een klassering in de toplijsten)

Had nog wat andere kleinere dingen, maar dan wordt de post te huge. Ben benieuwd of de volgende coaching op FTP zal plaatsvinden :P
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      hey Revenem,

Heel erg bedankt voor de uitgebreide feedback.
      We zullen dit sowieso met de coaches bespreken en we zullen deze punten zeker gaan meenenem in de evaluatie van de coachings

Maar om alvast even kort op een paar punten in te gaan: Het eerder aankondigen van deze coachings is zeker iets wat we moeten verbeteren. Daardoor kunnen ook meer mensen er al rekening mee houden en eventueel zelfs hun plannen hierop aanpassen.

Het thema hoeft inderdaad niet direct bij een eerste aankondiging meegenomen te worden, maar het is wel beter voor de kwaliteit/leereffect van de coaching wanneer dit ruim voor de coaching bekend is. Zo kun je je als bezoeker van de coaching ook goed voorbereiden op dit onderwerp en dus veel gerichter je vragen stellen -> Beter leereffect.

Het punt dat gold-leden minder geïnteresseerd zijn: Daar schuilt misschien wel een grond van waarheid in, maar dit is imo vooral een mindset idee. Dit is dan echter wel weer een punt wat wij door verbetering van verschillende zaken zullen moeten proberen te veranderen bij onze leden.

Ik denk echter zelf dat JUIST ook voor gold leden die nu wat meer ervaring hebben en de basis onder de knie hebben de coachings super effectief kunnen zijn om de stap naar de hogere limieten eenvoudiger te maken.

De complete invulling van de coachings zullen we moeten gaan bekijken, omdat we er pas een paar van gedaan hebben, is het voor ons ook zoeken naar de variant die voor jullie het beste is.

Daarom stellen wij feedback als deze dan ook heel erg op prijs. Hopelijk geven nog meer leden hun feedback over deze special coachings, de inhoud, de opzet en eventuele suggesties voor onderwerpen.

Bedankt!
    • Revenem
      Revenem
      Bronze
      Hey,

Enkel de noodzaak van het vroeger aankondigen was rechtstreeks naar PokerStrategy gericht. De andere zaken zijn toegevoegd om het niet te laten lijken alsof dat eenzijdig jullie schuld is. Joshua had gisteren zelf al aangegeven deels schuld te hebben door te laat een onderwerp door te geven. Maar ook dat is te eenzijdig.

Ikzelf ondervind bv. dat het doorlezen van gold artikels moeizaam gaat omdat de hoeveelheid echt bruikbare info geringer is dan dit bij brons en zilver het geval was. Het is allemaal wel meer in detail en uitgebreider maar 80%+ wist ik zelf al door de silver artikels + zelf verder nadenken over die artikels. Die andere 20% is dan wel weer heel +EV, maar dat maakt het proces niet eenvoudiger om zover te geraken :P

Je merkt het op de handbeoordeling forums ook, hoe hoger de status hoe minder vaak er wordt gepost. Dit is volgens mij niet enkel omdat er minder leden op hogere statussen zijn. De fout hier ligt bij mij (ons? ik durf enkel voor mijzelf spelen :P ) en jullie zijn hier reeds van op de hoogte, ik heb hier een grafiek over gezien dat het leereffect/tijd kleiner wordt naarmate je de ladder bestijgt, en dit werd op die grafiek gecompenseerd door bonussen in andere vormen. Het zal mij dan ook benieuwen of/hoe jullie daar iets aan kunnen doen :P

Maar goed, cliffs: mijn post was niet "PS moet X, Y en Z", het is echt een samenhang van verschillende zaken imo, maar de coaching rockt sowieso :)
    • iamthedanger
      iamthedanger
      Black
      Morgenavond is er weer een coaching van mij, zijn er nog onderwerpen die men besproken wil hebben? Zet ze hier neer dan zal ik er naar kijken!

@Revenem, ty voor de feedback, en @durrr challenge heb ik eigenlijk helemaal niet op gelet (of wat het was ;o) dus vandaar :P
    • Nordin
      Nordin
      Bronze
      Vanavond is er een speciale Heads-up coaching van Envyjosh. Mis hem niet!
    • BaggerSmurf
      BaggerSmurf
      Bronze
      Ik heb (een deel van) de coaching bijgewoond. Moet in ieder geval zeggen dat die heel vermakelijk wordt gegeven :P .

Ik heb een veel te kleine bankroll voor NL50 ($200) en speel op het moment op PartyPoker waar $6 SnG's het dichtst in de buurt komen. Ik wilde vragen of iemand mij nog wat video's aan kan raden voor HU SnG's.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      [img]http://grabout.com/ImageHandler.ashx?f=1&s=lVYTt767[/img]

als tribute aan deze coaching wat quotes van onze professionele coaches :

"ik raise hier ,omdat dat grappig is"
      "nee , niet dat internet , dat is het verkeerde internet"
      "als hij jamt , dan moet je ... huilen"
      "dit is echt een bananenbet "
      "we gaan 7 betten . Nee we gaan 8 betten dat is leuker"

ja ja:D
    • 1