ziek op FL.50/1

• dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      Ik word zo ongelofelijk ziek van die fransen.... X(

ik krijg a-a op de button

4 spelers callen de bb, dus ik raise. alleen utg+1 callt, rest fold.

flop komt: 8-j-10 rainbow

hij bet, ik raise, hij reraised, ik cap.

turn:
      j

Hij bet, ik raise, hij reraised, ik cap

River:
      q

bet, ik flatcall.

Nou weet ik dat ik de fout inga op de turn, met 2 boeren kan ik tegen een trips aanlopen, maar ik vermoedde niet dat hij een boer had, want dan had ie wel geslowplayed, dat deed hij nl al constant. k-k kon, maar dan won ik, maar nee hoor, die volslagen .... speelt met q-9 offsuited. Wat doen jullie tegen dit soort spelers?
  • 8 antwoorden
    • henne007
      henne007
      Bronze
      turn is bet en dan calldown.
      en het is waar dat ze slowplayen, maar dit dan op de flop. want een bet op de turn is evenveel waard als een bet op de river.

en het is toch leuk dat ze zulke dingen preflop callen. je zult er meer geld van afnemen dat ze je kloppen. en AA gaat niet altijd winnen.

dus er gewoon op concentreren dat jij je beste spel speelt en je BR zal wel naar boven gaan.
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Hier moet jij Call Flop, Raise Turn/Call 3-bet spelen.

Als hij hier alleen met minste top-pair donkt, kan jij die Turn niet raisen, als hij het wel met midpair/anypair kan doen, dan zeker. KK of QQ gaat hij preflop toch wel raisen, of limp-raisen.

Zoals jij gespeld hebt, kan jij deze Turn niet meer raisen, en zeker niet cappen, maar alleen callen.

Hij heeft wel slecht preflop gespeld, maar het bestaat er wel ook nog een postflop-play, en daar heb jij slecht gespeld, misschien ook een beetje Tilt.

Op welke hand heb jij hem gezet, dat jij beat hebt, en met die hij die Flop capt, en die Turn bet/3-betted? T8, en hij ziet niet dat zijn Two-Pair an waarde verliest heeft? (KK,QQ heb ik al gezegd, dat hij niet zou hebben)

Ik zie geen hand.

Alleen een T of 8 gaat hij niet zo agresief spelen.

Jij spelt al .5/1, dus kan jij wel pokeren :) maar niemand hier spelt perfekt, en iedereen maakt fouten, maar jij moet deze wel ook realisieren en eraan werken.

Gewoon verder concentreerd spelen, niet tilten en jouw handen niet overplayen. AA is vaak, maar niet altijd goed. Het maximum winnen, het minimum verliezen. Gewoon verder (of nog een keer) teorie lesen, handen posten, etc.
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      ik geef hier meteen mijn fout toe.

Preflop had ie weg moeten zijn, hij had de eerste .50 niet moeten spelen en toen ik raisde had ie zeker weg moeten zijn, maar goed.

Flop komt, ik zit hier nog goed met mijn raises. Enige hand waar ik vanuit kon gaan dat die mij had kunnen verslaan was een trips die hij toevallig gehit had. Ik vind dat ik niet had kunnen vermoeden dat hij met een q-9 offsuited gespeeld had en dus een straight had op de flop.

Turn met de boer.
      Door zijn geraise had ik hier nattigheid moeten voelen, dat geef ik toe. Ik kan alleen vreselijk slecht tegen fransen die totaal niet kunnen pokeren (en die zijn er vrij veel...) Dus ik capte omdat ik diep van binnen wist dat ik verslagen was, maar het wilde zien juist omdat het een fransman was die daadwerkelijk alles speelde tot de river zelfs met 1 overcard met lage kicker.

River q.
      Omdat hij bleef raisen heb ik maar gecalld.

Dat hij vanaf de flop speelt zoals hij speelde, dat kan ik best begrijpen.
      Dat hij me versloeg kan ik ook best mee leven, op de lange termijn verdien ik namelijk alleen maar veel geld van zo'n persoon. Waar ik echter van begon te tilten was dat het de zoveelste x gisteren was dat ik door een vreselijk slechte speler genaaid werd door een hand die er nooit had mogen zijn. Dat ik verslagen werd door trips, een full house of 2 pair, prima, maar niet door q-9 offsuit...

Bedankt voor jullie reacties
    • Laurenz1988
      Laurenz1988
      Bronze
      Je had hier veel meer BB's kunnen besparen, je overplayt AA hier echt.
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Laurenz1988
      Je had hier veel meer BB's kunnen besparen, je overplayt AA hier echt.
      dat vind ik wel meevallen. Ik ben op de turn door tilt (ik noem t maar even zo, t blijft even stom) fout gegaan. Mijn call op de river vind ik niet meer dan logisch. Preflop en op de flop vind ik dat mij weinig te verwijten valt, zeker hoe deze fransman speelde.

Maar als jij hier een andere mening over hebt dan zou ik die graag willen horen, ben benieuwd. (graag met onderbouwing enzo :) )
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Als hij Q9 hier niet zou spelen preflop, zal jij alleen zwaar geld verdienen, of wil jij alleen tegen leden spelen, die perfekt spelen? Nee, dus moet jij wel ook leren, daarmee te leven tegen deze handen te verliezen.

Jij moet ook proberen niet te emotioneel te worden ("tegen deze stomme fransmannen ga ik nu cappen"), maar perfekt en "cool" poker te spelen. Ook slechte spelers gaan handen winnen, en jij wint, omdat jij ook folden kan.

Als jij merkt, dat jij begint te tilten, zal het natuurlijk het beste zijn, gewoon te stoppen. Is wel moeilijk, maar als je ziet, dat het heele geld an die valse kant wandert, helpt dat misschien.

Jij hebt wel zelfs realisert, dat je hier getiltet hebt, dus moeten wij er ook niet meer erover praaten ;)
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      ach uiteindelijk heb ik de dag toch nog met +70 dollar afgesloten, zelfs na mijn getilt en tegen die gokkers, dus k mag niet klagen. Beschouw dit dan maar even als een frustratie post :P
    • Laurenz1988
      Laurenz1988
      Bronze
      Bestel:

A poker mindset.

Super goed anti tilt boek, ik raad het iedereen aan!