Zomaar paar SH preflop vraagjes

• Yoghi
      Yoghi
      Black
      Met welke handen kun je in de BB raisen? Als er meerdere limpen incl. SB gebruik ik gewoon de SHC voor limper 1,2,3 maar dan -1 voor de SB. Dus met 2 limpers en SB complete gebruik ik de Limper 2 chart, is dit goed of moet ik in dit geval limper 3 gebruiken?

Met welke handen kun je in de BB raisen als alleen de SB complete en de rest fold? Nu gebruik ik de first-in BU chart, omdat Limper 1 chart nogal tight is denk ik.

Kun je nooit een raise coldcallen vanuit de SB? bijvoorbeeld als er 2 limpers zijn, CO raist, BU foldt en jij hebt A5s.

In de 1 raise 1 call chart staat bij Call hands nooit een Suited Ace, maar kun je als er bv 1 raise en 2 calls zijn niet elke suited ace callen vanuit SB/BB?

Er zijn vast nog wel wat meer dingen die niet 100% duidelijk zijn maar kan ik nu niet opkomen.
  • 1 antwoord
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Jij kan hier wel met Pokerstove, Equilator en beetje heerom spelen.

Die SHC is wel heel wat tighter geworden sinds ik begonnen ben/hoe ik spel.

Ik denk, dat zal wel voor goeie reden gebeurt zijn, omdat beginners nog teveel fouten postflop gemaakt hebben/maaken. Dus ga ik hier geen heel loose preflop play uitleggen.

De Limper chart met -1 voor de SB is wel goed.

Je kan een Raise coldcallen van de SB, maar dat zal niet A5s (vanwege domination), maar QJs zijn. Dus suited broadway connectors - handen die van hun multiway sterke leven. Maar dat staat wel in de SHC. Of hier

In de SB ga je met A8s handen meestal raisen of folden (BlindDefense), om dead money in de pot te krijgen en HU te komen. In de BB kan je wel meer callen, omdat jij al 1 BB investierd hebt. Maar deze artikelen zal je dan wel met gold-status kunnen lesen. Op het moment werk maar an jouw postflop spel.

Dat is ook gewoon de idee: jij gaat erst de beginners/silver dingen perfektionieren, en daarna met nieuwe content/teorien bezig worden.

Jij bent wel erg motiveerd en bezig in het forum, dus gaat het denk ik wel goed met jij ;)

Maar daarmee ik een tip geef: Als alleen die SB completet, kan jij alle Ax, K7+ handen, en veele (suited) connectors raisen.