BSS NL10: 77, JJ en AK

• RealPecunia
      RealPecunia
      Bronze
      Graag commentaar op de volgende drie handen. Vooral bij de derde had ik het moeilijk, ik foldde maar omdat ik bang was tegen hoge pocket pair of (op de river) AQ aan te lopen. Spuien maar die opbouwende kritiek.

Known players:
      Hero:
      $8,31
      BB:
      $4,40
      BU:
      $1,99
      MP2:
      $1,89
      MP3:
      $9,89
      MP1:
      $1,74
      UTG+2:
      $1,90
      UTG+1:
      $1,85
      SB:
      $2,15
      CO:
      $2,16

0/0,1 No-Limit Hold'em (10 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.52 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is UTG with 7:diamond: , 7:club: . CO posts a blind of $0,10.
      Hero calls $0,10, 5 folds, CO raises to $0,20, 3 folds, Hero calls $0,10.

Flop: ($0,50) A:diamond: , 7:heart: , 3:diamond: (2 players)
      Hero checks, CO checks.

Turn: ($0,50) Q:spade: (2 players)
      Hero bets $0,30, CO calls $0,30.

River: ($1,10) 8:diamond: (2 players)
      Hero bets $0,70, CO raises to $1,66 (All-In), Hero calls $0,96.

Final Pot: $4,42

Results follow (highlight to see):
      Hero shows three of a kind, sevens (7d 7c)
      CO shows three of a kind, aces (Ah Ac)

CO wins with three of a kind, aces (Ah Ac)

- - - - -

Known players:
      Hero:
      $16,02
      UTG:
      $3,41
      MP3:
      $2,00
      UTG+1:
      $4,77
      SB:
      $3,17
      UTG+2:
      $4,72
      BB:
      $11,21
      CO:
      $4,01
      MP1:
      $11,01
      MP2:
      $1,85

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.52 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BU with J:spade: , J:diamond:
      5 folds, CO calls $0,05, Hero raises to $0,50, SB folds, BB calls $0,40, CO folds.

Flop: ($1,10) Q:spade: , 5:club: , 9:club: (2 players)
      BB checks, Hero bets $0,60, BB calls $0,60.

Turn: ($2,30) Q:diamond: (2 players)
      BB checks, Hero checks.

River: ($2,30) 6:diamond: (2 players)
      BB checks, Hero checks.

Final Pot: $2,30

Results follow (highlight to see):
      Hero shows two pairs, queens and jacks (Js Jd)
      BB shows a pair of queens (Ah Ks)

Hero wins with two pairs, queens and jacks (Js Jd)

- - - - -

Known players:
      MP1:
      $7,03
      Hero:
      $12,66
      UTG+2:
      $2,35
      UTG+1:
      $7,88
      MP2:
      $1,85
      BB:
      $11,93
      BU:
      $10,46
      MP3:
      $9,85
      CO:
      $4,37

0/0,1 No-Limit Hold'em (9 handed)

Preflop: Hero is SB with A:spade: , K:club:
      4 folds, MP3 raises to $0,42, 2 folds, Hero calls $0,37, BB folds.

Flop: ($0,89) 2:diamond: , Q:spade: , A:heart: (2 players)
      Hero checks, MP3 bets $0,50, Hero calls $0,50.

Turn: ($1,89) K:heart: (2 players)
      Hero bets $1,00, MP3 raises to $3,00, Hero calls $2,00.

River: ($7,89) Q:club: (2 players)
      Hero checks, MP3 bets $5,93 (All-In), Hero folds.

Final Pot: $13,82
  • 7 antwoorden
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      bij die eerste lijkt t me prima om broke te gaan, omdat je gewoon meestal al dik voorligt. Alleen lijkt het me beter op de flop al te betten gezien de flushdraw... op de river had je misschien check call kunnen doen gaat er niet alles in. sinds die flush best gespeeld had kunnen zijn. dat geld voor hem natuurlijk ook. zeker met die miniraise.

Bij die 2e had ik wel ondanks 1 overkaart een cbet gedaan. doorchecken turn evt call river tenzij je een beste bet voorgeschoteld kwijt. Bij de turn Q zou je zelfs kunnen overwegen een sec. barrel Dat hij een q heeft is de kans kleiner bij een 2e en een overpair had hij wel geraised wrs.
      Ik speelde gister die JJ ook zo 6 handed. Ik wilde hem checkraisen op de flop, maar hij cbette niet toen viel er een koning. Daar maakte ik me zorgen over. Daarna vrouw. Uiteindelijk doorgechecked hij had At gelukkig, maar ik had hem slecht gespeeld. Had hem op de flop al weg moeten betten. Maar ik dacht aan een extra bet erbij.
      Too greedy, can happen.

Laatste lijkt me een goede fold, kun je denk ik niet vaak genoeg profitabel callen. Maar check/call op de flop zou ik niet doen, je moet uit zien te vogelen waar je staat op de flop .60 bet zou goed zijn en dan herevalueren.
      Heb echt geen idee wat hij heeft. KK is wel mogelijk daar beetje kleine flopbet of aq om je erin te loeren. maar dan raise je de turn niet, tenzij hij niet nadenkt en dus tegen een donk speelt is aq nog steeds mogelijk.
      GL
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Zet ze int vervolg in aparte threads aub

Hand 1: Check/raise op flop is mogelijk, maar betten zou ook nie slecht zijn imo, met die flushdraw geef ik nie graag gratis kaarten...

Turn wat zwaarder betten aangezien die redelijk drawy is. River zou ik check/callen.

Hand 2: Flopbet moet hoger imo. Bord is veel te drawy en je bet veel te licht. Turn is eigenlijk geen slechte kaart, kans dat ie Qx heeft is nu kleiner. En je moet je eigenlijk nog beschermen tegen de draw. Check behind voor potcontrol is wel mogelijk, maar ik zou gewoon bet/fold doen op turn...

Hand 3: Reraise preflop. Das gewoon standaard. Zoals gespeeld check/raise ik de flop. Turn moet je je hand meer beschermen en zwaarder betten, 3/4 pot ofzo, op zijn reraise zou ik gewoon pushen. Maar het is moeilijk in te schatten hoe sterk zijn hand is omdat je hem zelf zo zwak speelt preflop en op flop...
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      1e hand: nh

2e hand: had ik zeker nog een valuebet gemaakt op de river.

3e hand: had ik de flop en de turn wat hoger gebet.
    • HoofdVogel
      HoofdVogel
      Bronze
      1ste:
      flop: bet 2/3 pot ofwel check/raise (ik zou hier zeker ook wel een bet van villain verwachten om hier te check/raisen)
      turn & river is goed

2de:
      river een valuebet, had hij een Q gehad, dan had hij zeker gebet

3de:
      preflop: reraisen! (nooit callen met AK)
      flop: na je raise dan gewoon 2/3 betten (als je gecallt had preflop had je hem hier moeten reraisen)
      turn: 2/3 pot betten
      river: 2/3 pot betten (z'n allin had ik dan ook gecallt)
    • nonnemingere
      nonnemingere
      Bronze
      eerste: bet dik halve pot , zo geef je draw niet gratis en biedt je opponent kansen om te reraisen, turn ok, river ok

tweede: bet river ongeveer 3/5- 3/4e pot in geval dat hij 1010 ofzo heeft

derde: altijd ak raisen of folden preflop, deze hand is sterk in showdown maar je fold hem vaak voor de showdown, wat zijn waarde vermindert als je hem niet altijd raise-fold speelt.Bet de flop, bet turn, bet river
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      1e hand preflop raisen (allez.. moet niet persé maar ik doe het meestal :) )
      Flop betten, Turn betten of pushen. Broke gaan natuurlijk. Flop doorchecken is slecht, altijd zelf uitbetten als je iets hit.

2e hand bet ik zeker de turn en river opnieuw, broke gaan imo. Je kan wel folden wanneer hij agressie toont.

3e hand: preflop 3betten, flop en turn 3/4 pot betten, met top two pair ga ik broke :)
      Zoals jij ze speelt (check/cal op de flop) zou ik op de turn bet/push gespeelt hebben.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Post aub slechts 1 hand per topic, dat is overzichtelijker en het maakt de discussie per hand makkelijker.

Hand 1:

Nh, voor deze stacksizes moet je het er altijd ingooien met een set. De check op de flop is ok, want hij zal heel vaak A high contibetten en wanneer je zelf bet zou hij een hand als QQ kunnen folden.

Hand 2:

Bet meer op de flop. Er ligt slechts 1 overcard en de kans is reëel dat je nog steeds de beste hand hebt, maar er liggen draws die je wil laten betalen. Bet ~0.9$ ofzo.
      Ik denk dat ik de river valuebet, zijn line lijkt me niet consistent te zijn met een of andere Q, en hij kan je nog steeds callen met een 9 of ander pocketpair.

Hand 3:

Reraise preflop, met een hand als AK wil je de pot opbouwen en initiatief hebben in de hand. Zoals gespeeld zou ik de flop c/raisen, je hebt TPTK wat op deze droge flop een heel sterke hand is. Zoals gespeeld op de turn zou ik zeker reraisen, je hebt top 2 en heel waarschijnlijk de beste hand, dus je wil zo snel mogelijk al het geld in het midden. De river is zowat de rotste kaart van het deck. Je kan hier eventueel een blockbet maken. Wanneer Villain hier bet denk ik dat hij toch minstens een Q heeft (wss AQ), dus kan je wel folden, met pijn in het hart weliswaar.