coaching handen

• helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t50 (6 handed) Poker Stars Converter Tool from http://www.flopturnriver.comFlopTurnRiver.com (Format: Plain Text)

MP (t3255)
      CO (t3105)
      Button (t3015)
      SB (t1210)
      Hero (t1545)
      UTG (t1370)

Preflop: Hero is BB with Jc, Jh.
      3 folds, Button raises to t3015, 1 fold, Hero calls t1495 (All-In).

Flop: (t4585) 5s, Jd, Ts (2 players, 1 all-in)

Turn: (t4585) Qd (2 players, 1 all-in)

River: (t4585) 8s (2 players, 1 all-in)

Final Pot: t3115
  • 17 antwoorden
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Perfecte spot om een draw te check raisen.

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t150 (8 handed) Poker Stars Converter Tool from http://www.flopturnriver.comFlopTurnRiver.com (Format: Plain Text)

MP1 (t680)
      MP2 (t1160)
      CO (t1025)
      Button (t1935)
      SB (t1675)
      Hero (t1490)
      UTG (t3105)
      UTG+1 (t2430)

Preflop: Hero is BB with 6s, 5s.
      3 folds, MP2 calls t150, CO calls t150, Button calls t150, 1 fold, Hero checks.

Flop: (t675) 2c, 4s, Js (4 players)
      Hero checks, MP2 checks, CO bets t150, Button folds, Hero raises to t1340, MP2 folds, CO folds.

Final Pot: t975
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Vraagje over de tweede hand... is het eventueel een optie zijn bet gewoon te raisen en niet direct all-in te pushen? Of kan je zeker in dit geval best proberen de pot onmiddelijk op te pakken?
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      zoals je kunt zien, is mijn effectieve stack op het moment dat ik push 1010. De pot is 825. Als ik minder bet, bijv half mijn stack, dan krijgt degene die de flop gebet heeft 350 to call op een 1325 pot. Dat is te goed. Als ik 1010 bet, dus all in, dan krijgt villain 850 to call op een 1835 pot, en dat is nog niet eens potsize. Daarbij komt nog het feit dat mijn equity op de flop goed is, en op veel turnkaarten slechter wordt, push ik hier liever voor ~potsized.
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks
      zoals je kunt zien, is mijn effectieve stack op het moment dat ik push 1010. De pot is 825. Als ik minder bet, bijv half mijn stack, dan krijgt degene die de flop gebet heeft 350 to call op een 1325 pot. Dat is te goed. Als ik 1010 bet, dus all in, dan krijgt villain 850 to call op een 1835 pot, en dat is nog niet eens potsize. Daarbij komt nog het feit dat mijn equity op de flop goed is, en op veel turnkaarten slechter wordt, push ik hier liever voor ~potsized.
      Ik bezag het zo, met een dergelijke flop wil je juist dat ze je callen.. nu ik de hand even door de equilator haal zie ik dat je bijna altijd een coin flip hebt hier en nooit echt favoriet bent... Gewoon betten zoals ik eerst zei lijkt me dan inderdaad niet de beste keuze.

Stel dat je hier een monsterdraw hebt, kan je dan wel gewoon betten ook al ben je sowieso commited op de turn?
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Stel dat je hier een monsterdraw hebt, kan je dan wel gewoon betten ook al ben je sowieso commited op de turn?

zou ik niet doen. Ook met een monsterdraw heb je maximaal ~60% equity. Op de turn wordt dat 40 of zo. Ik zou liever hier pushen, dan heb ik FE, dat is in deze spot zelfs met een monsterdraw beter. Ik push namelijk ook 'maar' potsized. Het is hier eigelijk onmogelijk om kleiner te betten, aangezien het raar is, en die pot odds niet weg wil geven. Onthoud, in een sng, is FE bijna altijd beter dan showdown. De uitzondering is 80-20 situaties, met azen, of TPTK vs top pair, wil je graag dat ze callen. Met marginalere showdowns, die altijd op coinflipjes uitlopen, heb ik liever de folding equity. Dus hier ook. Goed dat je vragen stelt btw. Ik apprecieer feedback op handen die ik post.
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze

zou ik niet doen. Ook met een monsterdraw heb je maximaal ~60% equity. Op de turn wordt dat 40 of zo. Ik zou liever hier pushen, dan heb ik FE, dat is in deze spot zelfs met een monsterdraw beter. Ik push namelijk ook 'maar' potsized. Het is hier eigelijk onmogelijk om kleiner te betten, aangezien het raar is, en die pot odds niet weg wil geven. Onthoud, in een sng, is FE bijna altijd beter dan showdown. De uitzondering is 80-20 situaties, met azen, of TPTK vs top pair, wil je graag dat ze callen. Met marginalere showdowns, die altijd op coinflipjes uitlopen, heb ik liever de folding equity. Dus hier ook. Goed dat je vragen stelt btw. Ik apprecieer feedback op handen die ik post.
      Ale dan :) , over de eerste hand.. dit doe je toch alleen maar als je degelijke reads hebt op villain?
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      ja. De read was, hij pushed 30bb's in mij, oftewel, doet iej niet met QQ+, want dat zou een beetje raar zijn. Eerder is hij bang gecalled te worden. Ik vind TT-JJ, AJ+ wel een aardige range, daar lig ik al meer dan genoeg op voor om hier te gamblen.
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      ja. De read was, hij pushed 30bb's in mij, oftewel, doet iej niet met QQ+, want dat zou een beetje raar zijn. Eerder is hij bang gecalled te worden. Ik vind TT-JJ, AJ+ wel een aardige range, daar lig ik al meer dan genoeg op voor om hier te gamblen.
      Mmm, ben wel benieuwd wat hij had :) .

Op de limieten waar ik speel roept deze push vaak het volgende... 'hehe noob, denkt gij nu maar dat ik de blinds probeer te stealen'. Dan call je met een redelijk hand en typen ze doodleuk : 'I knew you would call me'.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      aq volgens mij.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t400 (4 handed) Poker Stars Converter Tool from http://www.flopturnriver.comFlopTurnRiver.com (Format: Plain Text)

Button (t7375)
      Hero (t1668)
      BB (t1549)
      UTG (t2908)

Preflop: Hero is SB with 7d, 7h.
      1 fold, Button raises to t800, Hero raises to t1643, BB calls t1124 (All-In), Button folds.

Flop: (t4042) Ac, 7s, 2c (2 players, 1 all-in)

Turn: (t4042) Th (2 players, 1 all-in)

River: (t4042) Jh (2 players, 1 all-in)

Final Pot: t3923
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Je hebt slechts 4 bb's over en de button zal hier even vaak minraisen met Ax, Kx en suited handen als met een echte sterke hand. Verder heb je vaak (hoe gek ook) nog steeds heel wat FE tegen de button hier. Ik push hier ook denk ik.

Stel dat villain over het algemeen sterk speelt en er een grote kans is dat hij bijvoorbeeld AA/KK/QQ wel eens zou kunnen slowplayen door te minraisen, push je hier dan nog steeds?
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Of villain hier vaak slowplayed doet er eigelijk niet toe. Met 4bb's over is dat niet zo relevant. Er zijn plekken waar je door een read kan folden, bijvoorbeeld omdat een regular uit EP met hoge blinds limped, maar dit soort Late positie miniraises betekenen nooit iets.

De vraag hier is eigelijk, of bb er hier wel goed aandoet met AK te pushen. Ondanks dat hij vaak voorligt, moet BU toch wel callen, en als BU dan wint, dan zit bb bijna altijd itm. Toch denk ik nu dat ik AK ook niet weg zou leggen. BU's openraise range is heel wijd, en dat maakt ook mijn range wijder, waardoor je met AK denk ik te vaak voorligt om te kunnen folden.
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Mja, de big blind heeft nog minder als 3 bb's over na deze ronde.. en het is helemaal niet zo zeker dat hij itm komt als hij hier foldt. AK is van de andere kant ook veel te sterk in deze fase om weg te leggen imo. Ik denk dat ik AK in deze situatie enkel zou wegleggen indien UTG zich ook gemoeid heeft in het spelletje.
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      2e hand (checkraise op draw): is die draw wel sterk genoeg om je geld erin te stoppen? Je hebt nu flushdraw + gutshot, ziet er toch zwak uit. Je hebt hier wel redelijk wat FE, maar je speelt ook om een kleine pot.
      Is check/folden te zwak zijn op dit board?

77 hand: mja makkelijke push. AK in de BB is voor mij ook een makkelijke call, zeker omdat de button denkelijk toch fold.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      2e hand (checkraise op draw): is die draw wel sterk genoeg om je geld erin te stoppen? Je hebt nu flushdraw + gutshot, ziet er toch zwak uit.

ja die draw is sterk genoeg. Je hebt tegen veel holdings nog 50% equity als ze callen, en dat is meer dan genoeg, puur omdat je FE op een c/r hardstikke groot is. C/f-en is zeker te weak. Als je niet all in wil c/r-en, dan zou ik iig callen. 13 outs is gewoon zo veel, dat je de juiste odds krijgt, zelfs om te c/c-en op die redelijk kleine bet.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Waarom push ik hier niet, tegen mijn principes in? En waarom speel ik zo postflop (call down)?

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t20 (9 handed) Poker Stars Converter Tool from http://www.flopturnriver.comFlopTurnRiver.com (Format: Plain Text)

Button (t1470)
      SB (t1590)
      BB (t1470)
      UTG (t1500)
      UTG+1 (t1470)
      Hero (t1560)
      MP2 (t1470)
      MP3 (t1500)
      CO (t1470)

Preflop: Hero is MP1 with Qc, Qs.
      UTG calls t20, 1 fold, Hero raises to t80, 6 folds, UTG raises to t200, Hero calls t120.

Flop: (t430) 8c, 3s, 7h (2 players)
      UTG checks, Hero checks.

Turn: (t430) 9s (2 players)
      UTG bets t120, Hero calls t120.

River: (t670) 6s (2 players)
      UTG bets t420, Hero calls t420.

Final Pot: t1510
    • SonataWolf
      SonataWolf
      Bronze
      Ik zal hier nog eens zeggen wat ik (kort) ook tijdens de coaching zei zodat ook anderen die niet aanwezig waren mijn gedachtegang volgen. Ik zal niet zeggen welke hand de speler had zodat anderen hier ook nog over kunnen discussiëren (al maakt het eigenlijk weinig uit)

Op de lage limieten (dit is een 60$ SnG weliswaar, maar Nick zei dat het spelletje grotendeels gelijk blijft) is dit heel erg vaak QQ+, en meestal zelfs AA (limp-reraise weet je wel). Vooral in een situatie als deze waar iedereen nog heel erg diep is.
      Anderzijds als de raiser een shortstack zou zijn kan dit ook een middle pair zijn. In EP limpen om de set te hitten en na de raise denken (al dan niet terecht) dat ze committed zijn voor de flip aan te gaan.

Hier zou ik er dus vanuit gaan dat de tegenstander AA of KK heeft, maar die flopcheck is dan zo onlogisch imo dat ik wss toch meer zou verliezen dan Nick hier gedaan heeft (gesteld dat het AA of KK was)...