Nieuwe ideeen Battle of the Donkeys, win 1 van de 3 backdeals!!

• Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Zie voor het volledig nieuwsbericht:
      Win 1 van de 6 backdeals voor aankomende zondag!!!

Wedstrijd 2: Schrijf ideeën op voor de volgende Battle of the Donkeys!

Alhoewel de teambattle aan de ene kant zeer geslaagd was, vinden veel leden het wel onoverzichtelijker geworden en daar kan ik goed inkomen. Overigens dient er wel bijgezegd te worden dat de moderators, Lanfear81 en Sharkking89 uitstekend werk hebben geleverd met de nieuwe spreadsheets!

Persoonlijk zat ik te denken om de Battle of the Donkeys terug te brengen naar een individuele strijd, waarbij het concept behouden blijft van een extra prijzenpot. Na de verschillende toernooien wint dan de top X een prijs in de vorm van een buy in van een MTT. Dit komt er dan op neer dat er nog steeds elke week 9 leden spelen met een backdeal, waaronder de 3 reporters.

Maar laat jullie horen!

Je kunt je ideeën plaatsen in deze thread tot zondag 10.00 uur. Hierna zal ik voor 12.00 uur de winnaars en reserves bekendmaken.

De 3 leden die de beste feedback/ideeën posten zullen een backdeal winnen voor aanstaande zondag.

Let op! De winnaars dienen dan zondag hun deelname tussen 12.00 en 19.00 uur te bevestigen alvorens ik de buy in overboek. Doen zij dit niet voor 19.00 uur dan komen de reserves in aanmerking voor een backdeal.
  • 20 antwoorden
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Je kan ongveer hetzelfde principe houden, maar dan voor individuele spelers. De helft van wat je wint gaat in een individuele prijzenpot en aan het eind van de 4 weken speelt iedereen een MTT met zijn individuele prijs. De hoeveelheid die je in die MTT wint+de hoeveelheid die je in de BOTD wint is samen je eindhoeveelheid en daar word een ranglijst uit opgemaakt.
    • Mezmy
      Mezmy
      Bronze
      Ik zou dan zeggen, behoudt de teams voor de helft van de opgebouwde pot en geef de eerste 3 teams een deel.
      en gebruik de tweede helft van de pot voor een individuele lijst.
      Zo krijgen de spelers die goed gespeeld hebben als team ook hun rechtmatige deel als individuele speler en vice versa.
      Verder kunnen we misschien een bad beat jackpot maken?
      Uit de pot kan dan bijvoorbeeld 1 buy-in voor de volgende battle gehaald worden voor degene die de ergste bad beat op het forum post.
      Een kleine jury bepaalt wat de ergste bad beat is, hier kan er gekeken worden naar winstpecentages op de flop en het pijnlijkheidsgevoel :) .
      98% vs 2% is pijnlijk om te verliezen.
      Maar AA vs KK op een AKK flop is ook niet alles.

Grtz,
      the Mezmeister.
    • KeesAZ
      KeesAZ
      Bronze
      Opzich is de opzet nu helemaal zo slecht nog niet. Toch zou ik overgaan op een individueel klassement, aangezien dit dus veel meer duidelijkheid verschaft.

Het sterke punt van The Battle of the Donkeys is dat er veel mensen meedoen, omdat die gebackt worden. De meeste mensen hebben de buy-in er niet voor of niet voor over, dus zijn uitermate blij met de backdeals die er door teamcaptains en reporters worden vergeven.

Ondanks de individuele ranglijst, zouden mensen dus alsnog gebackt kunnen worden. Het mooie is nu, dat er juist méér mensen gebackt kunnen worden, omdat je niet meer aan het maximale zit van 3 mensen in een team. Er zouden dus nog veel meer mensen mee kunnen doen, wat het nóg gezelliger en leuker maakt!

Misschien zou je hier zelfs een regel kunnen maken dat er 10% van het gewonnen prijzengeld in de algemene pot komt, zodat die een mooi stuk kan groeien! Ik zou niet meer dan 10% doen, want anders wordt het niet meer aantrekkelijk om backdeals te geven, aangezien het dan weinig meer oplevert
      Het probleem bij de opzet, zoals ie nu is, vind ik dat een team-member enorm kan profiteren van zijn team. Stel dat er nou 1 iemand in het team 3 van de 4x ITM money komt. Één keer zelfs heel hoog en zo groot bedrag shipt, dat dit team al zeker is van een plek bij de eerste 3. Dit zou betekenen dat de 2 andere team-members, die misschien helemaal niets presteerde, nu mee zouden doen om een grote prijzenpot. Terwijl er andere mensen waren uit andere teams, die veel beter waren, niet kunnen profiteren van het reporter-prijzengeld.

Een individuele klassering maakt het dus rechtvaardiger!
      De eindklassering zou ik overigens laten bepalen door je gemiddelde eindstand. We hebben afgelopen zondag gezien dat Stars zomaar de pay-out structure kan veranderen, waardoor er mensen nu minder geld hebben gewonnen t.o.v. vorige week. Wel zou ik dan stellen dat je minstens 3 van de 4 keer mee heb moeten doen. Anders krijg je mensen die 1x heel hoog eindigen, niet meer mee gaan doen, omdat ze dan gegarandeerd bij de eerste 5 zitten. En dat is natuurlijk niet de bedoeling!

De nummers 1 t/m 5 van de eindklassering, krijgen allemaal een evengrote buy-in voor een MTT van het geld van de Reporters team (+ misschien dan die 10% van overig backdeal prijzenmoney). Het gewonnen geld van die MTT is dan gewoon voor hun, aangezien ze dit verdiend hebben. Een leuke beloning voor de beste spelers van de maand dus!
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      ik vind de teams op zch wel leuk.

geeft toch iets extras. ik ga geen 20 leden railen. maar mijn teamleden wel.

idee is om de spreadsheet voor iedereen toegankelijk te maken ofzo. de precieze oplossing heb ik niet. maar de teams zijn juist heel leuk.

verder vind ik gemiddelde plaatsing ook niet alles.

stel iemand wordt 1x 100e en ligt er 3 keer uit rond de 16000e plek.
      dan verliest die van iemand die 4x rond de 7000e plek uitligt. dit is een extreem voorbeeld, maar dit zou kunnen gebeuren. mijn gemiddelde ranking verliest het namelijk van die van een heleboel anderen denk ik.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Er wordt ook eerst naar prijzengeld gekeken.
      Als die gelijk zijn dan pas wordt er naar gemiddelde ranking gekeken.
    • Mystique4All
      Mystique4All
      Bronze
      Eigenlijk vinden wij de opzet echt heel goed zoals hij is, en zowel een individuele als team klassement maakt het juist extra leuk. Verdeling teams, backdeals allemaaal TOPPIE, waarom iets fixen als het niet kapot is. Blijkbaar slaat het bestaande format wereldwijd goed aan.

Natuurlijk zijn we het er wel mee eens dat er een kleine oneerlijkheid is ingeslopen. Stel je bent geen vaste teammember of speelt mee in de reporterteams 1 keer in de lopende maand en komt hierbij flink ITM dan kan het zijn aan het eind bij de uitkering dat iemand in datzelfde team 3 x heeft meegespeeld zonder iets te winnen en 3/12 ontvangt van de grotendeels door jou behaalde centen en waar je zelf dan maar 1/12 van krijgt. Dit zou naar onze mening beter wel worden aangepast.

Ideetje hiervoor is;
      Verdeel de uiteindelijke winsten waar nu 50/50, in het vervolg 50/25/25, waarvan de 50 nog steeds voor jezelf is, daar moeten we denk ik niet aan tornen, 25 voor de teampot en 25 voor de individuelepot. Dit geeft als voordeel dat mocht je nu die grote ITM'er zijn van de hele maand je ondanks dat je die 25% door de teamcaptain laat gebruiken van de Top 3 teams en daar je x/12 deel van krijgt je ook direkt hoog staat in de individuele lijst, waardoor je aan het eind van de maand nog kans maak op een substantieel deel van die andere 25%. Voor de teams die zelf zijn ontstaan, al gebacked worden of zelf betalen veranderd er dan niet zo veel. We maken nog steeds allemaal kans op hetzelfde totaalbedrag, alleen zal je nu voor de helft ook zelf daadwerkelijk moeten presteren. Eerlijker kan niet volgens ons.

Groetjes,
      Mystique4All
    • Mystique4All
      Mystique4All
      Bronze
      Vergeet nog 1 dingetje, misschien een idee voor het creeeren van een beetje overzichtelijkheid de players onder de "ïk dacht nu 3 admins"te verdelen voor we beginnen, zodat behalve de nu al erg duidelijk excelspread tussendoor iets meer uptodate individuele lijsten onstaan. Hoewel dit misschien nog niet alles is.
      Of, hersenspinsel die me zojuist te binnen schiet, elke week een oproep plaatsen; BACKDEAL gemist deze week, grijp nu je kans alvast voor een plaatsje volgende week.
      Zodat iemand die heeft geprobeerd een backdeal te krijgen wat niet is gelukt en nu niet meespeeld zich kan opgeven om alle individuele standen met regelmaat te posten. Ik weet zeker dat aangezien het zo'n gezellige avond is er elke week wel mensen meekijken ondanks dat ze niet spelen. En dan is een beetje extra werk voor een plaatsje de week erop niet verkeerd.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Mijn voorkeur gaat uit naar een ander toernooi, waar minder deelnemers meedoen. Maar dat is misschien niet al te gemakkelijk?

Ook zou je ervoor kunnen kiezen om de teams weer groter te maken, wat de overzichtelijkheid bevordert, en een deel van de prijzenpot kunnen reserveren voor bijvoorbeeld de tien beste individuele spelers, die dan elk een buy-in kunnen winnen voor een MTT.

Voor de score van een team van 5 laat je dan bijvoorbeeld de beste drie meetellen. Zo is het ook minder erg wanneer een keer een teamlid mist, of er iemand met een bad beat al in de eerste hand uitvliegt.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Zeezout
      Mijn voorkeur gaat uit naar een ander toernooi, waar minder deelnemers meedoen. Maar dat is misschien niet al te gemakkelijk?

Ook zou je ervoor kunnen kiezen om de teams weer groter te maken, wat de overzichtelijkheid bevordert, en een deel van de prijzenpot kunnen reserveren voor bijvoorbeeld de tien beste individuele spelers, die dan elk een buy-in kunnen winnen voor een MTT.

Voor de score van een team van 5 laat je dan bijvoorbeeld de beste drie meetellen. Zo is het ook minder erg wanneer een keer een teamlid mist, of er iemand met een bad beat al in de eerste hand uitvliegt.

ander toernooi is natuurlijk een optie alleen vind maar eens zo`n toernooi met een buy in die te betalen is elke week.

teams groter heb ik ook even over nagedacht, maar het scheelt natuurlijk of je elke week 22 moet investeren in anderen of 44. dan gaan er minder teamcaptains komen denk ik.
    • selgae
      selgae
      Bronze
      Heb wel eens gekeken naar een ander toernooi en je hebt een 2,25 toernooi op vrijdag maar die begint echter volgens mij om 23.00uur (doe ik even uit mijn hoofd zit namelijk op werk). Echter het lijkt me inderdaad beter om een lagere buy-in te doen zodat meerdere spelers zelf ook kunnen meedoen zonder gebackd te worden want je houd nu sommige mensen over die niet in een team komen maar wel graag willen spelen. Desnoods moeten we een andere pokerroom bekijken of die dergelijke toernooien heeft.
    • Foxie21
      Foxie21
      Bronze

Vind ik persoonlijk een erg goed idee.
    • Mystique4All
      Mystique4All
      Bronze
      een toernooi met een lagere buy-in zoeken is natuurlijk een idee, maar lijkt me dat je ook weer niet te laag moet gaan zitten, anders valt er weinig te verdelen onder de winnaars voor het spelen van MTT's.
    • MiXzZ
      MiXzZ
      Bronze
      Bah natuurlijk had ik een turbo reply gemaakt en valt inet uit als ik op post duw!

Ik zei dus dat ik zeezouts idee van grotere teams erg goed vind maar dat ik er nog een nieuwe prijs verdeling aan wil toevoegen:

De beste 3 teams doen allemaal met hun beste 3 leden mee aan eenzelfde toernooi waarvoor de buyin uit de BOTD pot word betaald. Dit toernooi word een soort van grote finale. Het team dat in dit toernooi het beste presteerd krijgt als bonus nog eens 25-50% van het prijzengeld dat de 2 andere finale teams in het finale toernooi winnen.

Op deze manier heb je dus nog een extra event waar ook een teamcompetitie plaatvind. De overige forumleden kunnen dit event dat railen en omdat er een soort van competitie plaatsvind is dit een stuk interessanter dan normaal.
    • Mystique4All
      Mystique4All
      Bronze
      Wat denken jullie van deze combo?
      Ik zie diverse ideeen over juist wel of geen grotere teams van 5 ipv 3. Voor alle eerder gegeven redenen valt wat te zeggen. Wat nu als we het in het midden zoeken en je er 4 van maakt, valt nog prima te combineren met mijn eerste idee van 50/25/25. En om het af te maken kunnen dan van de beste teams van die maand 2, vermoedelijk de Teamcaptains en de beste van de 3 leden als Finale event een gezamelijke MTT spelen.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Er volgt straks een nieuws, maar hier alvast de winnaars:

NLDPeter
      Mystique4All
      Mezmy

Vermeld wel je PokerStars accountname in deze thread en bevestig even je deelname! Hierna zal ik de buy in overboeken

Het toernooi kun je vinden via:
      Tourney-Special- Sunday Hundred Grand
    • Mystique4All
      Mystique4All
      Bronze
      Mystique4All is weer aanwezig. Bedankt alvast weer!!!!!!
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      NLD-Peter @ stars
    • Mezmy
      Mezmy
      Bronze
      Gewoon "Mezmy"

Dikke merci mannen!

edit: en vrouwen natuurlijk, moesten die er zijn...
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Oorspronkelijk gepost door marcelhermus

ander toernooi is natuurlijk een optie alleen vind maar eens zo`n toernooi met een buy in die te betalen is elke week.

teams groter heb ik ook even over nagedacht, maar het scheelt natuurlijk of je elke week 22 moet investeren in anderen of 44. dan gaan er minder teamcaptains komen denk ik.
      Je kunt natuurlijk ook overwegen om samen met iemand anders een team te vormen, waardoor je niet alle vier de anderen hoeft te dokken.

Overigens deed ik niet me voor de wedstrijd, het was alleen een idee ;)
    • 1
    • 2