Sol4r to the sky

• Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Hallo allemaal,

Ik ben Sol4r, 40 jaar en al zo'n 2 jaar actief in online poker.
      Ik speel graag grote toernooien en 2010 was voor mij een erg goed jaar. Ik won twee grote toernooien en werd twee keer tweede in een $3 rebuy van meer dan 2000 deelnemers.
      Uiteindelijk zo'n $10.000 laten uitbetalen en ben toen eind vorig jaar begonnen met $10 en soms zelfs $24 toernooien (ik had op dit moment het idee dat ik heel aardig kon pokeren). Hoewel ik af en toe wel in het geld eindigde, begon ik vanaf toen toch wel steeds vaker te verliezen en heb ik intussen al weer ruim $500 teruggestort. Dat was natuurlijk niet de bedoeling en ik realiseerde me dat ik eens heel erg kritisch naar mijn eigen spel moest gaan kijken.

Ik wilde me meer verdiepen in het spel en had wat boeken gekocht en gelezen (Sklansky, Malmuth Caro). Hoewel ik er ook wel veel van opgestoken had, was het wel een beetje teleurstellend dat het nogal veel fixed limit was wat de revue passeerde.
      Per toeval (een banner gevolgd) kwam ik op deze site terecht en na het lezen van de basic artikelen, kwam ik erachter hoe slecht mijn bankroll management is en ik heb besloten om weer helemaal bij het begin te beginnen. Ik had nog $4 op mijn favoriete Pokerroom Full Tilt staan en maakte een account op Cake Poker aan met de PS50 code.
      Normaal zou ik wel weer $50 op Full Tilt gestort hebben, maar ik wilde de BSS wel eens uitproberen en ik moest nog 2 dagen wachten op mijn $50 bij Cake, dus ik begon met mijn hele bankroll aan twee tafeltjes van $0.01/$0.02 te spelen. Als een robot volgde ik de strategie blind en het deed me af en toe pijn om een AQs te folden, maar ik wilde niet eigenwijs zijn en week niet af. Tot mijn verbazing had ik twee uur later al ruim $8 en een dag later al $12.
      Op Cake had ik inmiddels ook al $50 startkapitaal ontvangen. De laagste limiet is op Cake $0.02/$0.04 en er zijn maar een heel klein aantal tafels (nog geen twintig). Het is in strijd met het bankroll management, maar ik had weinig andere opties. Short stack spelen zou me met de lange wachtlijsten veel te traag gaan.
      Hoewel ik veel SP’s verzamelde, zakte mijn bankroll langzaam weg naar zo’n $42. Ik volgde nog steeds als een robot de bronzen strategie aan vier tot zes tafels tegelijk. Blijkbaar speelt men hier iets beter of ik heb gewoon een kleine down swing.

Wordt vervolgd...
  • 18 antwoorden
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Tijd om eens wat videootjes te gaan bekijken.
      Ik wil me wat verdiepen in de BSS en bekijk BSS Full Ring, de micro limieten: Deel 1 van gamblewithme.
      Het eerste dat me opvalt is de veel grotere range waarmee hij opent. Snel krabbel ik de range die hij gebruikt op een papiertje en kijk deze video en deel 2 af.
      Tijd om de nieuwe range in de praktijk te brengen. Vier tafeltjes NL4 op Cake geopend en daar ga ik. Behalve dat ik veel meer in de Aktie zit, merk ik dat er inderdaad veel blinds te stelen zijn. Bij calls haal ik met een standaard C-bet bijna altijd alsnog de pot binnen. Acht uur later stond de teller op $59. Maar liefst $17 winst vandaag, wel inclusief een $5 die ik vrijgespeeld had.
      Nog belangrijker was dat ik nu over de 100 SP heb behaald en toen ik de volgende dag inlogde, werd ik verwelkomd met een felicitatie dat ik de zilveren status had bereikt! :D
      Meteen in de zilveren artikelen gedoken en het eerste wat ik zag was de BSS advanced start handen chart. Dit leek wel heel erg veel op mijn krabbeltje van gisteren.
      Hoewel ik nu op heel lage limieten voor ‘peanuts’ speel, heb ik er wel een heel goed gevoel bij. Het is niet de paar dollar winst, maar het gevoel dat ik nu het juiste pad volg, dat me enthousiast maakt!
    • bobm78
      bobm78
      Bronze
      Goed bezig!!
      Hou het goede gevoel vast, en dan komt het geld vanzelf weer..

Succes :D
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Gisteren weer eens meegedaan aan een live toernooitje in een café in de buurt.
      €10 + 1 rebuy mogelijk de eerste 90 minuten
      Zo'n 20 man waren er dus we werden over 3 tafeltjes verdeeld.

Ik had natuurlijk de artikeltjes van live poker nog even van te voren doorgenomen en vol goede moed ging ik van start.
      Ik geloof dat mijn ik in mijn 12de hand eindelijk een plaatje trof. Wat een meuk. Met de beste wil van de wereld kon ik niet in de actie komen.
      Op de button wilde ik eiegenlijk met any two wel stelen in dit stadium, maar kreeg steeds een hoop actie voor mijn neus.
      Ik bouwde onbedoeld natuurlijk een image op van een rock, dus toen ik eindelijk een AQ op de small blind kreeg kon ik pre flop alleen de blind en een limper oppakken die na mijn bet snel foldden. Nog wat muck en uiteindelijk (blinds 300/600) met nog 2100 chips all in met K8s.
      Een call met KJ was voldoende om me er af te werken.

Frustrerend avondje...
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Zo, was weer een poosje geleden...
      Ben blijkbaar niet zo'n vervent blogger :)

Paar weekjes opvakantie geweest in bali en daar natuurlijk niet kunnen pokeren (mijn vriendin zou me vermoord hebben) :)
      Wel lekker veel tijd om te lezen/studeren.
      Ik had de boeken Winning Poker Tournaments One Hand at a Time Volume I & II meegenomen evenals Tournament Poker for Advanced Players: Expanded Edition van David Sklansky.

Wow, dacht ik dat ik het spelletje aardig begreep, komen er toch nog een heleboel factoren bovendrijven waar ik nooit echt stil bij stond. Ben nu WPTOHaT voor de tweede keer aan het lezen.

Sinds kort ben ik via PS bij BWIN gaan spelen. Ik vind dit na Full Tilt toch wel de fijnste site qua graphs en tempo. Ze hebben een Sunday $200, toernooi lekker vroeg iedere week (18.00) met veel sattelite qualifiers die nooit vol zitten. Met een paar pogingen pakte ik twee tickets. De eerst keer net in de prijzen ($280) en gisteren zelfs een level hoger ($330).
      Ik denk dat ik dit maar blijf doen: doordeweeks sattelite en zondags lekker het grote toernooi. In zo'n $200 toernooi kun je toch beter de moves uitvoeren die ik geleerd heb zonder tegen idiote suck outs aan te lopen.

Tussendoor nog wat cashgamen op Cake waar ik mijn $50 van PS had gekregen (nu nog $42) voor de Strategy puntjes. Ik wil toch wel weer mijn zilveren status terug die ik in mijn vakantie afwezigheid verspeeld heb!
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Yippie

bwin account wordt nu correct getrackt en meteen 74.60 SP er bij!
      In één klap weer terug naar zilver.

Gisteren nog twee boeken besteld op Amazon:

Kill Everyone: Advanced Strategies for No-Limit Hold 'Em Poker, Tournaments, and Sit-n-Gos: Revised and Expanded Edition (Gambling Theories Methods) van Lee Nelson

en

Every Hand Revealed van Gus Hansen
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Ben nu serieus The Poker Mindset aan het studeren.
      Erg verhelderend.
      Zo herkenbaar allemaal, maar de invalshoek die de auteurs gebruiken, geven je ook echt handvatten om er mee te handelen.

Mijn post flop spel bevat nog behoorlijke leaks.
      Ik heb me voorgenomen om 20.000 handen te gaan spelen op de cash tables en toernooipoker even te laten voor wat het is.

--> 3 sessions per week van een uur of 2 à 3 -> 6 tabels NL4 FR.
      --> 3 tot 5 twijfelachtige handen per sessie posten in het forum!
    • Poefters
      Poefters
      Bronze

--> 3 sessions per week van een uur of 2 à 3 -> 6 tabels NL4 FR.
      --> 3 tot 5 twijfelachtige handen per sessie posten in het forum!
      Goe bezig kerel!
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Over de 10.000 handen inmiddels.

Ik zou wel meer willen spelen, maar moet natuurlijk de balans poker/gezin gezond zien te houden. :)
      Drie avonden per week twee sessies van 90 minuten op 6 tafels is het maximale wat ik er uit kan halen.

Alle silver artikelen van de BSS in een doc gezet en uitgeprint. Zo kan ik toch nog veel studeren zonder dat ik heel de avond achter de laptop zit.

Sta nu op $242 en als het zo doorgaat tik ik deze week de $250 aan en ga ik naar NL10

Ik heb zojuist voor het eerst offline mijn tegenstanders geanalyseerd.
      In HEM even gekeken van wie ik de meeste handen had, al zijn handen geselecteerd, gefilterd op "known pocket hands", op replay all hands geklikt en achterover gaan zitten.
      Wat een inzicht krijg je van zo iemand als je al die handen ziet!
      Ik wil zo iedereen die ik heel veel tegenkom (veel handen in DB) gaan analyseren en notes van gaan maken. Tijdens het spel maak ik ook wel notes, maar dan gaat het wat gehaast.
      In NL10 zullen wel weer heel andere spelers zitten, maar na een week of twee zal ik daar toch ook wel lekkere samples van hebben.

Ik denk er toch aan om van mijn voornemen om 20.000 handen te spelen, af te stappen en gewoon door te gaan met cash gamen.
      Mijn spel verbetert veel sneller, ik heb betere informatie en ik kan de sessies precies inplannen, wat met toernooien natuurlijk nooit gaat. Het zal niet de eerste keer zijn, dat ik goed run in een toernooi en dat de vogeltjes al beginnen te fluiten als ik naar boven ga :)
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Waar ik woensdag het nog niet voor elkaar kreeg om de laatste $8 er bij te grinden (tweede sessie was zelfs $1 verlies), was het vrijdag dan in de eerste sessie zo ver. Ik sloot af op $249,76 en keurde hem toch maar goed :)

Ik had al wat video's gekeken van NL10 en had me voorgenomen om eerst maar gewoon mijn zelfde spel te blijven spelen en data verzamelen.

Het was een superstart van NL10!!!
      Binnen 700 handen al $65; bijna 100BB/100 :)
      Had wel veel mooie handjes gekregen, maar ja, beter een lucky start dan meteen een downswing op de nieuwe limiet.

NL10 Graph:

• NilsAe
      NilsAe
      Bronze
      Netjes kerel, keep up the good work :)
      jammer dat cashgames me niet zo liggen :(
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Zondagmiddag visjesdag.
      Helaas pakte ik wat bad beats AI en speelde ik een paar handen te lang door.
      De helft van mijn mooie winst van vrijdag werd in één sessie meteen werr opgegegeten ($32 verlies)
      AA vs KK (Villain hits backdoor flush)
      KK vs AA (Tsja KK altijd als de nuts spelen hè)
      Flush vs FH
      Etc.

Tweede sessie gelukkig weer wat winst ($12)

Ik genereer behoorlijk meer rake op deze limiet, dus ik ben benieuwd hoe het nu met mijn Startegy Points gaat...
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Na de mooie, eerste reeks op NL10, is het daarna al weer snel slechter gegaan.
      Paar verliezende sessies en een enkele winnende, brachten mijn bankroll weer terug naar $250 en zelfs iets er onder. Zondag eindelijk weer een mooie sessie (+2 BI), maar de tweede sessie weer licht verlies.

Mijn gedrag herkende ik gelukkig al snel als tilt:

- Scores bijhouden
      - Langere sessions spelen om toch maar het verlies weg te kunnen werken
      - Gedachten als "Als ik die suck out niet had gekregen had ik nu 2BI meer"

Ik erkende dat het tilt symptonen waren, maar ik nam me voor om mijn beslissingen daar in ieder geval niet door te laten beïnvloeden (wat onbewust natuurlijk toch gebeurt).

1. Ik ben net een limiet hoger gaan spelen.
      2. Mijn spel ontwikkelt zich nog steeds en nieuwe tips en inzichten pas ik meteen toe.
      3. Mijn mooie, vrij constant oplopende graph van NL4 is nu een Mount Everest op NL10

Is NL10 zo veel moeilijker?
      Speel ik minder goed?

Ik denk het niet. Mjn spel bevat natuurlijk nog veel leak(je)s, maar het wordt lanzaam beter, niet slechter.
      Poker is gewoon een lage termijn spel en hoe erg het ook is, soms heb je gewoon meer dan gemiddeld een suckout en soms bijna nooit. Uit de 5000 handjes die ik nu gespeeld heb op NL10, kan ik nog geen conclusie trekken, dus ik ga maar lekker door.
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Mijn bij Amazon bestelde boeken werden van de week bezorgd.
      Meteen begonnen aan The Poker Blueprint van Tri Nguyen en Aaron Davis.

Vergeleken met hen is alles wat ik hier geleerd heb over BRM super conservatief.
      Deze schrijvers houden wel van "Give it a shot"

Hoewel mijn BR van ~ $250 nog lang niet genoeg voor NL20 is, wilde ik het gisteren eens gewoon proberen. In plaats van 6 tafeltjes NL10 opende ik 3 tafeltjes NL10 en 1 tafeltje NL20.
      Met 4 tafels kun je wat beter het spel volgen en dat is in de fase waar ik nu zit (leren), belangrijker dan volume maken.
      De NL20 tafel ging perfect: 2,5 BI winst gemaakt in mijn twee woensdagavond sessies. NL10 was ongeveer quitte.
      Vanavond maar weer veel lezen en in mijn vrijdagavond sessie ga ik dit weer zo doen: 3x NL10 + 1 x NL20
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Dat mixed tablen bevalt me wel.
      Ik had zelf het volgende bedacht wat betreft bankroll management:

Bij $250 ging ik naar NL10
      Bij $500 ga ik naar NL20

Maar daar tussenin heb ik nog wat speelruimte:

Bij $250 -> 6 tafels NL10
      Bij $300 -> 5 tafels NL10 en 1 tafel NL20
      Bij $340 -> 4 tafels NL10 en 2 tafels NL20
      Bij $380 -> 3 tafels NL10 en 3 tafels NL20
      Bij $420 -> 2 tafels NL10 en 4 tafels NL20
      Bij $460 -> 1 tafel NL10 en 5 tafels NL20
      Bij $500 -> 6 tafels NL20

Vrijdag liep super $71 up! Het liep zo lekker dat ik een enorm lange sessie heb gemaakt, omdat er zo veel fish aan tafel zat.
      Zaterdag even snel snel tussendoor; $14 down.
      Zondag was de beste dag tot nu toe: $91 up

Ik had wat geëxpirimenteerd met mijn openings range, maar ben toch maar weer wat terug solid TAG gaan spelen. Dat wierp dus meteen zijn vruchten af. Ik moet er voor waken om niet te fancy te willen gaan spelen af en toe en misschien nog wel het belangrijkste: Op tijd weggaan uit een marginale hand!!!
      Er komen genoeg winstgevende spots voorbij!

Sta nu comfortable op $392 en mijn database met stats wordt steeds betrouwbaarder.

Misschien kan ik deze maand wel meedingen naar een prijs in de Ongame Rake Race. :s_biggrin:
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      En de bijbehorende graph:

• Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Gisteren de derde succesvolle sessie op rij: +$45 op 2 x NL20 + 4 x NL10
      Mooie PF AI op de NL20 tafel met mijn AA vs KK leverde me de grootste pot op!

Veel proberen na te denken over positie en stats van de spelers.
      Ik had me wat verdiept in het squeezen en probeerde goede spots hiervoor te vinden. Viel niet mee, maar ik merk dat ik veel bewuster beslissingen neem, omdat ik veel meer informatie gebruik t.o.v. een paar maanden geleden.

Na afloop weer een scan met Leakbuster laten lopen.
      Mijn grootste leak van vorige maand is nu nog maar een aandachtspunt :) (Te veel 2nd barrles op de Turn).
      Ik zie het terug in mijn resultaten. :s_biggrin:
    • martijnde666
      martijnde666
      Bronze
      Netjes, ziet er goed uit!!

Ik ga je zeker volgen!

Zit zelf ook een beetje met dezelfde BR en speel nu alleen 10NL, dat mixen moet ik ook miss eens proberen.

Nu speel ik steeds 9 tafels 10NL, miss ga ik terug naar 6 tafels waarvan 2 op 20NL. Dan zie ik de spots ook iets beter.
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Vreemd weekendje:

Vrijdag twee mooie sessies gespeeld, maar toch twee AI verloren, waarvan een hele zieke:
      AA vs 44

Villain bet, Hero raist, Villain callt.

F: 79Kr

Villain bet, Hero AI, Vilain callt

T: 4 :facepalm:

In 1200 handen een dollar gewonnen uiteindelijk :)

Zondag was het ongame network niet bereikbaar en kon ik dus mijn zondag sessie niet doen. Ook de PP freeroll ging niet door, dus dan maar wat toernooitjes spelen van de $25 die ik gestort had op PP (vanwege de freeroll)

PartyPoker:
      $1 rebuy-> $5,79
      $22 freezeout -> $48

Pokerhuis had ik ook nog wat staan:

$5 freezout -> $19,50

Drie tournooien, drie keer prijs. Ik kan het nog wel :)

In de $22 freeze out ging het echt heel goed. Stond met een average stack al in de money toen ik met AK raiste. de BB callde (AI) met 88 en de initiële better foldde.. Er viel natuurlijk geen A of K dus halveerde ik mijn stack.

Meteen daarna AQs. Ik zat in push or fold, dus pushte ik. Kreeg een call van TT en wederom verloor ik de hand en lag er af :(