grinding van niks tot ...

• liessens
      liessens
      Bronze
      Ik ga ook proberen een blogje bij te houden om zo mijzelf te motiveren

Hier staat hoe mijn vorig pokerverhaal is gelopen

liessens stelt zichzelf voor

Ik ben weer begonnen met absoluut niks en met 0.1gewonnen door freeroll sng's op everst die weer gedoubled up, ben ik gisteren aan cash games tafels gaan zitten.

Het ging eigenlijk heel vlot, ik ging van 0.25vrij vlot tot bijna 10dollar, maar toen liep het mis. Ik was al veel te lang bezig(voorbij 2uur, terwijl ik volgende dag er gewoon vroeg uit moest). Het begon met een verloren flipje, maar in na genoeg geen tijd jaagde ik mijn pas verworven winst er wee volledig door en zat ik terug met amper 0.4dollar over.

Dat is dan ook voornaamste doel van deze blog tilt beheersen.

Ik ben vandaag weer begonnen met die 0.4dollar. Het is momenteel weer 4dollar, maar het kan natuurlijk heel snel allemaal terug gedaan zijn, aangezien ik niet in de verste verte deftige brm heb.

Ik speel very loose/aggressive in de mate dat de tafel mij dit toelaat. Hierdoor kan ik zelfs card dead meestal constitent winst maken op de microstakes op everest.

Doelen
      -succesvol 2NL beaten
      -deftige BRM doen
      -voornaamste niet tilten
      -blog updaten
      -mijn sessies reviewen
  • 64 antwoorden
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door liessens
      Ik ga ook proberen een blogje bij te houden om zo mijzelf te motiveren

Hier staat hoe mijn vorig pokerverhaal is gelopen

liessens stelt zichzelf voor

Ik ben weer begonnen met absoluut niks en met 0.1gewonnen door freeroll sng's op everst die weer gedoubled up, ben ik gisteren aan cash games tafels gaan zitten.

Het ging eigenlijk heel vlot, ik ging van 0.25vrij vlot tot bijna 10dollar, maar toen liep het mis. Ik was al veel te lang bezig(voorbij 2uur, terwijl ik volgende dag er gewoon vroeg uit moest). Het begon met een verloren flipje, maar in na genoeg geen tijd jaagde ik mijn pas verworven winst er wee volledig door en zat ik terug met amper 0.4dollar over.

Dat is dan ook voornaamste doel van deze blog tilt beheersen.

Ik ben vandaag weer begonnen met die 0.4dollar. Het is momenteel weer 4dollar, maar het kan natuurlijk heel snel allemaal terug gedaan zijn, aangezien ik niet in de verste verte deftige brm heb.

Ik speel very loose/aggressive in de mate dat de tafel mij dit toelaat. Hierdoor kan ik zelfs card dead meestal constitent winst maken op de microstakes op everest.

Doelen
      -succesvol 2NL beaten
      -deftige BRM doen
      -voornaamste niet tilten
      -blog updaten
      -mijn sessies reviewen
      gl
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Ik heb een tijdje mijn blog verwaarloosd dit, omdat ik jammergenoeg weer broke ging na eerst zeer mooie winst te doen. Had toppunt van 10dollar op die 1ne tafel, maar ging tilten en alles er doorheen zelfde avond nog.

Sinds paar dagen speel ik echter de freeroll van pokerstrategy op full tilt. Ik voelde dat ik serieuze edge had, maar 1-maal itm werd ik keer op keer gesuck out. Gisterenavond was het echter de grote dag. Ik speelde gewoon echt A-game en ondans suck out voor halve stack met AA preflop all-in ergens begin itm. Geraakte ik zeer deep. Eenmaal laatste 2-3tafels ging ik echt stack uitbreiden en laatste 18pakte ik chiplead, ik zakte soms nog even naar 2, maar verder liet ik het niet komen en na tijdje pakte ik de winst ondanks nog meerdere suck outs HU.

En bankroll 21.94$. De vraag is wat ga ik ermee doen. MTT's is zeker mijn beste spel, maar heb er eigenlijk de BR niet voor. Ik twijfel echt, want wil deze keer echt niet broke gaan
    • Arjon
      Arjon
      Bronze
      Wow, de freeroll gewonnen. Netjes joh!

Ik zou inderdaad de MTT's niet gaan spelen met die BR, je kunt het beter uitbreiden met cashgames bijvoorbeeld. Uiteraard kun je er wel freeroll MTT's blijven naastdoen :)

Veel succes in ieder geval!
    • liessens
      liessens
      Bronze
      en dan SSS of BSS? BSS, kan ik meer mijn mtt spel tot uiting laten komen, maar heb ik wel heel krappe BRM van 10buy-ins.
    • Napooo
      Napooo
      Bronze
      Als je op 2NL gwn tight speelt, dan zou 10 buy-ins moeten volstaan. En denk er aan dat je vaker gecalled zal worden met slechte handen. Dus bluffen zonder outs is zeker not done :p
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Zonet eerste sessie 2NL SSS gespeeld. Na 250handen ben ik 1.64up. Natuurlijk helemaal geen sample, maar het is mooi begin

Edit:2 de sessie gaat heel wat minder. Voorlopig 50cent down, al komt het voornamelijk door 1hand waar ik voor 70cent mijn JJ had moeten wegleggen, loop tegen KK aan
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Gisteren avond nog derde sessie gedaan en afgesloten 2.93$ winst in totaal. Of dus iets van 7BI, hadden er 9kunnen zijn, zonder enige echte fout van de avond met jacks

http://img109.imageshack.us/img109/2585/grafiek.png

Tussen hand 300 en 450zat mijn spel niet optimaal.( die JJ<KK hand ook) Op dit moment was ik ook aan het 6tablen, niet dat dit niet ging, maar ik voelde mij daarna terug schakelend op 3tafels toch iets beter op mijn gemak. Het is nog maar kleine sample, maar het is toch een mooi begin.
    • zenminded
      zenminded
      Bronze
      Gewoon aan de chart van SSS houden en voornamelijk strikt de BRM volgen dan zou het goed moeten komen. SUcces
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Ik kan zeggen dat mij dat niet gaat lukken. Ook kan ik hier zeker hogere winstmarge maken, al ga ik rapper fouten maken natuurlijk.

Gisteren wel extreem dom gedaan. Ik moest zoiezo al nog een 5.5spelen voor iemand(niet gecashed), dan wat HU sng's(ongeveer break even) en 3 45man sng's alle 3verloren. Daardoor teruggevallen naar 15.46(is in principe maar 1dollar verlies t.ov.na de freeroll, aangezien die 5.5geen deel was van mijn BR
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Vrij swingie sessie, ik begon verder te steamen en ging al snel 2-3dollars verliezen, maar herpakte mij en werkte mij terug compleet op naar 4tal dollar winst. Goed voor 10bi's
    • liessens
      liessens
      Bronze

Van 850-1000moest ik erin komen, maar daarna mooi uit de put gekropen en zelfs mooie winst afgesloten

Aantal handen uit deze periode, waar ik waarschijnlijk vroeger vanaf moest

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $0,71
      MP2:
      $0,4
      BU:
      $1,12

0,01/0,02 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant.Base 0.98 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with T:club: , 9:heart:
      3 folds, MP2 calls $0,02, 2 folds, BU calls $0,02, Hero calls $0,01, BB checks.

Flop: ($0,08) T:spade: , 6:spade: , 5:diamond: (4 players)
      Hero checks, BB checks, MP2 bets $0,02, BU folds, Hero raises to $0,11, BB folds, MP2 raises to $0,20, Hero raises to $0,69 (All-In), MP2 calls $0,18 (All-In), Hero gets uncalled bet back (All-In).

Turn: ($0,84) 4:diamond:
      River: ($0,84) K:club: (2 players)

Final Pot: $0,84

Results follow (highlight to see):
      MP2 shows three of a kind, zessen (6h 6c)
      Hero shows (Tc 9h)

MP2 wins with three of a kind, zessen (6h 6c)

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $0,4
      MP1:
      $1,59
      MP2:
      $0,43
      CO:
      $0,2
      BU:
      $0,61

0,01/0,02 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant.Base 0.98 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with K:diamond: , Q:club:
      UTG2 folds, MP1 calls $0,02, MP2 calls $0,02, MP3 folds, CO calls $0,02, BU calls $0,02, Hero calls $0,01, BB checks.

Flop: ($0,12) Q:spade: , 8:heart: , 2:heart: (6 players)
      Hero bets $0,07, BB folds, MP1 raises to $0,33, 2 folds, BU calls $0,33, Hero raises to $0,38 (All-In), MP1 calls $0,05, BU calls $0,05.

Turn: ($1,26) 6:diamond: (2 players)
      MP1 raises $1,19 (All-In), BU calls $0,21 (All-In), MP1 gets uncalled bet back (All-In).

River: ($1,68) 4:heart: (3 players)

Final Pot: $1,68

MP1 shows (Qh 8c)
      BU shows three of a kind, tweeën (2s 2c)
      Hero shows (Kd Qc)

BU wins with three of a kind, tweeën (2s 2c)

Known players:
      Position:
      Stack
      UTG2:
      $0,98
      MP1:
      $0,41
      MP3:
      $0,18
      Hero:
      $0,4

0,01/0,02 No-Limit Hold'em (8 handed)

Preflop: Hero is BU with A:diamond: , Q:diamond:
      UTG2 raises to $0,07, MP1 raises to $0,41 (All-In), MP2 folds, MP3 calls $0,18 (All-In), CO folds, Hero calls $0,40 (All-In), 2 folds, UTG2 calls $0,34.

Flop: ($1,43) A:heart: , J:heart: , 4:heart:
      Turn: ($1,43) Q:club:
      River: ($1,43) 8:club: (4 players)

Final Pot: $1,43

UTG2 shows three of a kind, boeren (Jd Jc)
      MP1 shows (6h 6c)
      MP3 shows (Kh Qs)
      Hero shows (Ad Qd)

UTG2 wins with three of a kind, boeren (Jd Jc)

Hier bovenop nog eens 2BI's compleet weggetild. Met KJ en 88preflop all in
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Ik kan nu niet direct elephant checken, maar vandaag binnen 2NL beetje verschillende dingen geprobeerd. Eerst 40bb op de shallow tafels, maar daar ging ik paar BI's down, dus maar eens geprobeerd op normale tafels volle BI. Het is vrij aggressiefe BRM, maar voorlopig crush ik 2NL vrij hard(nader de 10dollar winst). Dit ging terug beter en verlies begin sessie volledig opgemaakt. Best wel jammer dat ik geen rakeback heb eigenlijk.

BR 20.75(ik lijk down te zijn, maar had eigenlijk bij begin maar 16.5, wegens nog toernooi te spelen+door lichtelijke tilt sng's verliesgevend avondje gaan spelen(alhoewel ik wel vrij goed speelde)

Over die rakeback. Zit al aan ongeveer 80ftp. Ik weet niet hoeveel rake dat waard zou geweest zijn?
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Ik speel momenteel de dailly dolar. Eigenlijk was ik compleet broke(later komt hier wel update over), maar heb nu al op zijn minst iets terug, want we zijn bubble al gepasseerd. Het deftig geld ben ik wel nog verre van en we naderen de ochtend toch al.

571/1496
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Pff en teleurstellend out na grote pot te verliezen met Kxs op K10xx(2suited cards) tegen 10A met de 10op de river.
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Na paar pogingen in dailly dollar en terug broke(kon even goed, de echte start gemaakt hebben en BR van +100, maar het zat echt niet mee.)

Ben ik zondag terug vol voor de Belgium freeroll gegaan. Ik kon in begin met paar mooie handjes al direct een deftige stack uitbouwen. Deze kon ik behouden en bij laatste tafels ging ik weer volledig los en echt de tafels bully'en. Ik verzamelde solid chiplead van 400k met tweede rond 180k-200k om aan ft te beginnen. Ik kon de druk in het begin hoog houden en stoomde zelfs door naar ruim over de 500k, maar daarna lukte niks meer, eerst 3barrel bluff, die heel vaak lukte, maar maakt crying call en dubbled up door mij. Daarna cooler en nog een suck outje, waarna ik door misclick all-in call nog speler dubbel, om vevolgens als 6de eruit te vliegen op coinflip. Ik had waarschijnlijk bij begin ft wat gas moeten terug nemen en iets selectiever spots kiezen, om pas laatste 5vol voor te gaan.

Daarna gisteren terug begonnen met SSS dit lukte goed en was zeker paar dollar waaronder dollar of 2 van Matt Sexton(full tilt pro). Daarna ook paar keer geprobeerd om voor Main event 1dollar sateletite te qualificeren om terug te unreggen, lukte 2keer op 4of 5pogingen(0.3 om 1.1te kunnen winnen)

Na eerst terug teleurstelling in 1dollar 1rebuy/1addon toernooi. Ik begon rustig zonder echte risico's te nemen rustig stack op te bouwen en had gezonde stack, maar toen ging weer echt alles mogelijk mis lopen

Dan iets anderes geprobeerd 1dollar 90man deepstack sng. Ik geraakte mooi deep en vergaarde weer net voor ft de chiplead(deze fase heb ik die heel vaak). Ik speelde deze keer veel meer solide en kon deze redelijk vast houden tot ik mega suck out kreeg. All in op turn voor of krippled of huge chiplead(was tegen nummer 2). Hij hit zijn 3outer en ik blijf als 6/7ofzo over. Ik werk mij echter terug op tot chiplead laatste 3, maar doe daar mijn enige echte fout in toernooi. Call all in met A8, die echt niet moest. Kon op veel betere spots wachten, hij showed AJ . Ik doe nog gevecht om 2de plaats en zo terug ongeveer even Hu te geraken, maar ik verlies nog 60/40situatie preflop all-in en 3des voor 9dollar. Al bij al teleurgesteld, want had weer gewoon winst moeten zijn.

Dan vandaag weer kort, maar lekker SSS sessietje gehad. Zeer consitent gewonnen, buiten 1jammere runner runner suck out en ongeveer 2.5dollar winst(6à7buy'ins)
    • liessens
      liessens
      Bronze
      En ik was weer broke gegaan door weet iets stoms waarschijnlijk. Daarna ging ik op eindreis naar Spanje en heb mij goed geamuseerd. Ik kwam blijkbaar met een frisse geest terug. Eerst begon ik wat van die Main Event freerolls te doen. Ik kon geen ticket shippen, maar ik dacht mijn spel wel terug te hebben.

's Avonds speelde ik dan De Belgium freeroll. Ik speelde zeer degelijk, maar ging er op zure manier net voor ft uit. Ik denk dat het 75/25hand ofzo was.

De volgende dag begon ik met de gewonne 2dollar aan een 1.1 90man deepstacked. Ik geraakte itm, maar ging er dan weer op zelfde zure manier uit. Na nog een paar satelites te spelen om uit te cashen eindigde ik op 4dollar ongeveer.

Vandaag terug 1.1 90mans 3geprobeerd, met 3HU sng's er tussen door(1op 3gewonnen). De eerste 2gingen nog maar aan de magere kant. De derde liep ook langs geen meter. Bij laatste 30zat ik nog ergens onder beginstack, maar toen ging ik stomen. Ik bleven continu stijgen om te stranden op toppunt HU 2-1chiplead dat ik jammergenoeg niet kon afwerken. Toch een mooie 13.95bij op de BR.

Met deze winst ging ik 6tablen 2NL. Ik zat echt te zoon en na uur of 2haalde mijn bankroll de 24dollar mark voor 20dollar winst. Waar ik dan eindige na nog paar kleine satelitetjes enzo te spelen heb ik dit nog naar een mooie 27kunnen uitbreiden.

Momenteel speel ik nog de freeroll naar de dailly dollar, die ik dan waarschijnlijk ook ga spelen om vanaf morgen of terug te 2NL'en of 90mans. Ik ben er nog niet uit wat ik beste kan doen.

BRM gewijs, nijg ik naar 2NL.
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Ik heb gekozen voor 2NL en weer lekkere sessie opzitten.

Van de iets minder dan 27van gisteren, ben ik vandaag verder kunnen stomen naar 33.8(+nog eens 1.45bonus die al vrijgespeeld en nog bij moet komen)

2NL blijf ik voorlopig crushen. Wel 2minpuntjes aan sessie

-mijn AA krijgt nooit actie: BB walk, limp standaard isolation raise en fold(anders krijg ik altijd actie), gewoon geen actie op standaard raise. Wel best jammer.
      -Aan mijn AK moet nog gewerkt worden. Ik denk dat ik die voorlopig verliesgevend speel, al is het best wel cooler hoeveel keer ik daarmee tegen KK/AA gelopen ben.

Aantal doelen die ik mij ga stellen
      -Elephant vrijspelen(zit voorlopig aan totaal van 300strategypunten). Over andere halve maand/2maand moet dat toch zeker lukken
      -50$mark halen, waarna ik ofwel PLO ofwel 2NL full stack ga proberen(speel nu aan shalow tafels). Dit doel geef ik mijn 2-3weekjes voor. Normaal zou het wel sneller moeten lukken, maar om mijzelf niet te tiltgevoelig te maken, geef ik mij een redelijke tijdsspanne.
      -vooral niet tilten.
    • liessens
      liessens
      Bronze

Zo'n grafieken zijn altijd leuk.

1)
      Known players:
      Position:
      Stack
      SB:
      $0,59
      Hero:
      $0,8

Preflop: Hero is BU with A:heart: , K:heart:
      6 folds, Hero raises to $0,05, SB raises to $0,08, BB folds, Hero raises to $0,21, SB folds, Hero gets uncalled bet back.

Final Pot: $0,18

2)
      Known players:
      Position:
      Stack
      SB:
      $0,75
      Hero:
      $1,31
      MP3:
      $0,58

Preflop: Hero is MP1 with A:heart: , K:spade:
      2 folds, Hero raises to $0,06, MP2 folds, MP3 calls $0,06, 2 folds, SB raises to $0,18, BB folds, Hero raises to $1,31 (All-In), MP3 folds, SB calls $0,57 (All-In), Hero gets uncalled bet back (All-In).

Flop: ($1,58) 6:club: , 5:spade: , 4:diamond:
      Turn: ($1,58) Q:spade:
      River: ($1,58) 9:spade: (2 players)

Final Pot: $1,58

Hero shows (Ah Ks)
      SB shows one pair azen (As Ac)

SB wins with one pair azen (As Ac)

Ik heb de AK's nog eens bekeken. Hier verlies ik 2keer grote pot, waar ik misschien vanaf moet, maar ik heb heel de sessie geen enkele keer met AK gehit.

3)
      Known players:
      Position:
      Stack
      SB:
      $1,06
      Hero:
      $1,33

Preflop: Hero is BU with A:diamond: , 9:diamond:
      6 folds, Hero raises to $0,06, SB calls $0,05, BB folds.

Flop: ($0,14) A:spade: , K:heart: , T:spade: (2 players)
      SB bets $0,04, Hero calls $0,04.

Turn: ($0,22) 2:club: (2 players)
      SB bets $0,22, Hero calls $0,22.

River: ($0,66) 3:club: (2 players)
      SB bets $0,66, Hero calls $0,66.

Final Pot: $1,98

Hero shows (Ad 9d)
      SB shows one pair azen (Ah Js)

SB wins with one pair azen (Ah Js)

Over dit handje voel ik mij ook niet goed.

4)

Known players:
      Position:
      Stack
      MP3:
      $0,82
      Hero:
      $1,86

Preflop: Hero is CO with J:spade: , J:diamond:
      4 folds, MP3 raises to $0,07, Hero raises to $0,20, 3 folds, MP3 raises to $0,63, Hero raises to $1,86 (All-In), MP3 calls $0,19 (All-In), Hero gets uncalled bet back (All-In).

Flop: ($1,67) A:heart: , A:club: , K:heart:
      Turn: ($1,67) 7:club:
      River: ($1,67) 6:diamond: (2 players)

Final Pot: $1,67

MP3 shows een full-house, koningen full of azen (Ks Kc)
      Hero shows (Js Jd)

MP3 wins with een full-house, koningen full of azen (Ks Kc)

Dit vind ik een twijfelgeval. Het is moeilijk om range op te stellen. Denk dat ik hier nog wel licht, +EV zit.

5)

Known players:
      Position:
      Stack
      SB:
      $0,85
      BB:
      $1,46
      MP3:
      $0,58
      Hero:
      $2,54

0,01/0,02 No-Limit Hold'em (6 handed)

Preflop: Hero is BU with A:spade: , J:heart:
      MP2 folds, MP3 calls $0,02, CO folds, Hero raises to $0,08, SB calls $0,07, BB calls $0,06, MP3 folds.

Flop: ($0,26) A:heart: , J:diamond: , 6:heart: (3 players)
      SB checks, BB bets $0,12, Hero calls $0,12, SB folds.

Turn: ($0,50) 4:diamond: (2 players)
      BB bets $0,09, Hero raises to $0,27, BB raises to $0,40, Hero calls $0,13.

River: ($1,30) T:heart: (2 players)

Final Pot: $1,30

Hero shows (As Jh)
      BB shows three of a kind, vieren (4h 4s)

BB wins with three of a kind, vieren (4h 4s)

Elke keer als ik slowplay, maak ik dit mee :(

Dit zijn zo een beetje mijn grootste verlies handen.
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Vandaag eerst met sessie 2NL begonnen. Ik begon weer goed, maar begon daarna beetje slecht te runnen. Moest er ooit van komen :P . Toen ik terug op beginpunt sessie was gevallen, sessie gestopt en sessietje 2PLO 2tafels. Eerst begon het niet denderend doordat ik huge flips niet won en suck out kreeg in huge pot AAJ10 tegen AAxx en KKxx preflop erin. KK hitte set. Daarna begon het beter te gaan. Stond in de +, maar net jammerlijk verloren met trips J kicker tegen K kicker. Waardoor in enkel +ben door 2dollar bonus.

BR: 35.4