Wijziging in Titan League?

• 22 antwoorden
    • Herseel
      Herseel
      Bronze
      Lijkt me een goede aanpassing.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Delen door 5 zou mij het beste idee lijken ipv delen door 2, aangezien het cumulatieve prijzengeld het zwaarste meetelt voor de ranking.

Omdat je als silver+ member meer SPs bij elkaar hebt gespeeld, zou je denk ik wel meer kans moeten maken. Gemiddeld speel je als silver member ~5 freerolls en als bronze ~4. Als dat ene tournooi extra even zwaar meetelt, heb je volgens mij voldoende voorsprong ;)

Hopelijk klopt die beredenering wat =)

Groeten,
      Leo
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Ja, is inderdaad ook een erg goed punt Leo. ;)
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Wat misschien ook een idee is, in plaats van met het prijzengeld werken is gewoon met de schijven werken. Punten geven voor de geldschijf waar je in beland.

vb bronze:

• Eerste (laagste schijf): 1 punt
      • tweede schijf: 2 punten
      • 3de schijf: 4 punten
      • 4de schijf: 8 punten
      • ...

Voor de silver kan je misschien dan hogere punten rekenen om zo de silver members toch te belonen.

Vb puntenschaal silver

• Eerste (laagste) schijf: 1.5 punten
      • 2de schijf: 3 punten
      • 3de schijf: 6 punten
      • ...
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Op zich interessant Elrio, maar dat wordt een heel administratief gedoe om bij te houden en op zich is het prijzengeld een goede graadmeter, dus deze optie sla ik toch over. :D

Maar bedankt voor het meedenken. ;)
    • joodje85
      joodje85
      Bronze
      Ik zou om te voorkomen dat die gene die in the silver spelen met alle T-shirts er van door gaan (zoals ik zondag :D ). De overige weken een dag prijs uitloven voor die gene die het hoogste geeindigt is in de bronze free-roll.
    • selgae
      selgae
      Bronze
      Hallo Sharp heb me 8 maanden geleden al proberen mijn account te koppelen aan PS echter staat nog steeds in behandeling kan je hier wat aan doen lijkt me namelijk leuk om ook eens mee te doen aan de Titanleague
    • Alecos89
      Alecos89
      Bronze
      Goed on topic selgae :P
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Ik vind het volgende:

De Silver freeroll is een bonus voor members die meer dan 100 SP behalen, De prijzenpot is erg groot, aangezien het aantal deelnemers. Ik vind dit voldoende beloning voor degene die de 100 SP hebben behaald, ze hebben een mooie kans op leuke prijzen en als je een keer ver weet te komen dan kun je een aardig bedrag winnen.

De Titan League is een community event, over meerdere freerolls. Met allemaal dezelfde prijzenstructuur... op de Silver na. Ik vind dat de Titan League prestatie gericht moet blijven, en niet zozeer een beloning voor de Silver members... want die krijgen ze namelijk al door de grote prijzen die er te winnen vallen in de silver freeroll.

De Silver leden worden beloond met een leuke prijzenpot in een klein deelnemersveld, en dat vind ik voldoende. De Titan Leauge is een competitie binnen de community.

Het delen door 5 is ook wel een optie, maar ik vind het toch niet de beste. Liefst gewoon gelijke kansen voor iedereen.
    • KeesAZ
      KeesAZ
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Leo258
      Delen door 5 zou mij het beste idee lijken ipv delen door 2, aangezien het cumulatieve prijzengeld het zwaarste meetelt voor de ranking.

Omdat je als silver+ member meer SPs bij elkaar hebt gespeeld, zou je denk ik wel meer kans moeten maken. Gemiddeld speel je als silver member ~5 freerolls en als bronze ~4. Als dat ene tournooi extra even zwaar meetelt, heb je volgens mij voldoende voorsprong ;)

Groeten,
      Leo
      Ik vind dat Leo hier een heel goed punt heeft. |De Silver freeroll is al een extra'tje, dus delen door 5. Lijkt me ook het meest fair.
    • remmetje
      remmetje
      Bronze
      Ik vind Lurkers optie dat alleen de Bronze telt een zeer goede oplossing.
      blijft het lekker prestatie gericht.
    • DaKingPatsie
      DaKingPatsie
      Bronze
      je kun tin principe wel delen door 5, er blijft dan ligt voordeel in de silver freeroll omdat er minder deelnemers zijn (1000 vs. 1500)
    • DenVinny
      DenVinny
      Bronze
      ik denk dat delen door 5 gewoon het beste is. Alhoewel ik Lurker ook wel kan begrijpen dat het alleen moet tellen voor de bronze freerolls
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Oorspronkelijk gepost door Leo258

Groeten,
      Leo
      Vind ik een sterke argumentatie!
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik moet erbij zeggen dat ik ook veel voel voor Lurkers optie om de silver-freeroll er gewoon buiten te laten. Voor spelers die geen silver kunnen spelen is het gewoon een nadeel-positie, die niet logisch is voor een interne competitie.

De beloning voor die punten zit al verpakt in die freeroll en is op onze onderlinge competitie niet van toepassing.

Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar zijn standpunt, met die van Leo als goede tweede.

Overigens zou ik liever zien dat per gespeelde wedstrijd een aantal punten worden toegekend en het prijzengeld eveneens wordt omgezet in punten. Zo heb je meer voordeel bij vaker meedoen dan alleen bij gelijkspel.

Je zou bijvoorbeeld punten kunnen geven voor elke $ cent en per gespeelde wedstrijd.

Voorbeeld:

1 wedstrijd gespeeld = 10 pnt
      2 wedstrijden gespeeld = 25 pnt
      3 wedstrijden gespeeld = 50 pnt
      4 wedstrijden gespeeld = 100 pnt.

Per dollarcent 1 punt, dus $4,50 = 450 punten

Ook zou je eventueel of in plaats daarvan b.v. 5 punten kunnen geven per plaats in de dag-ranglijst.

Bij 20 deelnemers krijgt dan nr 1 20x5 punten extra, nr 2 19x 5 punten extra etc....

Zo krijg je meer een competitie-idee.
    • mrn1ceguy
      mrn1ceguy
      Bronze
      het idee van zeezout om voor punten te spelen lijkt mij een goed idee
      hoe vaker je dan meespeelt hoemeer punten je kunt halen
      lijkt me een goede stimulatie om voor de prijzen te gaan
      de silver zou ik hier dan niet mee tellen
    • Fredjen
      Fredjen
      Bronze
      Aangezien er 5 T-shirts te verdelen zijn zou je er ook 4 kunnen geven voor de bronze (op basis van de 4 fr) en 1 voor de silver (op basis van die ene fr) dus dan zou enkel de hoogste in de silver een t-shirt krijgen. Zo is er geen nadeel voor diegene die enkel kunnen deelnemen aan de bronze fr.

Greetz!
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Ik zie veel in Zeezouts idee, het is ook vrij makkelijk te implementeren met een simpel excel sheetje.

Ik denk alleen wel dat zilver er ook bij kan/moet dan. Dan kan je een evt cash daar wel door 5 delen omdat je dan zeker voordeel hebt op mensen die alleen brons spelen.
      Imo kan zilver er wel bij omdat het toch een soort van prestatie is van leden en die mag beloond worden. Het is sowieso geen onhaalbare status voor iedereen.

Maar m'n hoofdreden hiervoor is dat de meeste argumentatie die ik lees, erover gaat dat het een community event is en dat iedereen gelijke kansen moet hebben. Dat is een mooi idee, maar dat is het sowieso al niet, want er zijn ongetwijfeld leden die mee willen doen, maar niet kunnen omdat ze geen titan account hebben.

In wat voor format het ook doorgaat, ben er niet voor om zilver niet mee te laten tellen. Ongewijzigd zou ik kiezen om de zilver door twee te delen, als middenweg.
    • selgae
      selgae
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sreteb
      Ik zie veel in Zeezouts idee, het is ook vrij makkelijk te implementeren met een simpel excel sheetje.

Ik denk alleen wel dat zilver er ook bij kan/moet dan. Dan kan je een evt cash daar wel door 5 delen omdat je dan zeker voordeel hebt op mensen die alleen brons spelen.
      Imo kan zilver er wel bij omdat het toch een soort van prestatie is van leden en die mag beloond worden. Het is sowieso geen onhaalbare status voor iedereen.

Maar m'n hoofdreden hiervoor is dat de meeste argumentatie die ik lees, erover gaat dat het een community event is en dat iedereen gelijke kansen moet hebben. Dat is een mooi idee, maar dat is het sowieso al niet, want er zijn ongetwijfeld leden die mee willen doen, maar niet kunnen omdat ze geen titan account hebben.

In wat voor format het ook doorgaat, ben er niet voor om zilver niet mee te laten tellen. Ongewijzigd zou ik kiezen om de zilver door twee te delen, als middenweg.
      Precies wil wel mee spelen maar mag niet van Titan/ PS
    • 1
    • 2