NL10 moeilijker dan NL4 (Titan)???

• RealPecunia
      RealPecunia
      Bronze
      Ik ben laatst omhoog gegaan naar $0.05/$0.10 NL BSS op Titan maar m'n BR will niet echt omhoog. Ik blijf een beetje heen en weer slingeren, maar ik sluit duidelijk minder dan de helft van m'n tafels af met winst. Ik heb het idee dat er maar weinig slechte mensen zijn op die 20 à 30 tafels NL10 op Titan. Ik win hooguit eens in het uur een grote pot en dat terwijl ik meestal vijf tafels tegelijk speel (die ik wel uitzoek op stack- en potgroottes). Als ik preflop raise doe ik dat standaard (4BB+BB per limper) maar op de een of andere manier wordt ik met AA veel minder vaak gecalled dan met QQ en AK.

Op de $0.02/$0.04$ ging het veel beter. Daar sloot ik denk ik wel 75% van de tafels met winst af en ging ik langzaam maar gestaag omhoog. Zijn er meer mensen die dit verschil ook merken of opmerkingen hebben?

Misschien andere mensen die ook deze stap hebben gemaakt? Zo kwam ik laatst Neoken tegen op m'n tafels. Iemand nuttige opmerkingen voor mij?
  • 17 antwoorden
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Ik heb hetzelfde probleem gehad, eigenlijk nog steeds, al loopt het nu echter weer heel wat beter.

Tafelselectie is hier waarschijnlijk van zeer groot belang. Ik kijk dan ook vooral naar % mensen die naar flop gaan en de gemiddelde grootte van de potten, enkel als er dan ook nog minstens 4 big stacks aan tafel zitten join ik. Spelen op een tafel met meer smallstacks is imo echt niet doenbaar. En er zitten ook echt wel meer shorstacks op 10NL. Probeer dan ook goed op te letten om de goeie shortstackers te onderscheiden van de slechte, want er zijn er ook die soms preflop pushen met crap zoals QJo.

Daarnaast heb ik de indruk dat er int algemeen tighter gespeeld wordt. Ik kom maar weinig loose/passive bigstack spelers tegen en veel meer spelers met een VPIP van 15 of lager.

Als tip kan ik je mss wel aanraden om meer aan potcontrol te doen, het loopt mij voorlopig beter af zo. Vb. gans je stack opt spel zetten met TPTK ging op 4NL vaak nog, omdat er gewoon zodanig veel donks zitten, maar op 10NL werd ik er meer mee afgestraft dan beloond...

Ik hoop dat je hier iets aan had, succes nog ;)
    • dustje
      dustje
      Bronze
      NL10 is goed te doen op titan hoor

stap(te) toch regelmatig met een dollar of 30 van tafel, ken de nl4 echter niet.

tis een kwestie van goede tafelselectie op titan, omdat er inderdaad zeer veel tafels met shorties zitten. Maar tis goed te doen hoor, kwestie van wennen misschien.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Ken het niveau op titan niet goed maar op stars is 10NL een onderwater kinderboerderij waar de fish tussen de donkeys inzwemmen.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door NLDPeter
      Ken het niveau op titan niet goed maar op stars is 10NL een onderwater kinderboerderij waar de fish tussen de donkeys inzwemmen.
      haha :D
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Gewoon mikken op de losse tafels met veel bigstacks, dan loopt het wel los :)

Ook een tip: op bepaalde uren van de dag/nacht/weekend :p ligt het speelniveau gemiddeld gevoelig lager. Goed idee om daar naar op zoek te gaan :)
    • RealPecunia
      RealPecunia
      Bronze
      Op NL10 op Titan zitten nooit zo veel bigstacks. Ik vind vaak tafels met 3 tot 5 bigstacks van de 10 man.

Ik ben teruggestapt naar NL4 en het gaat direct beter. Begin elke tafel met 4$ en ik krijg zonder al te veel moeite weer op 4 van de vijf tafels winst. Wat me nu opvalt is dat op NL4 veel bigstacks zitten. Veel mensen beginnen er met het maximum van 5$ en het totale aantal chips op een tafel van 10 man zit toch geregeld boven de 40$, dus gemiddeld boven de 100BB per persoon.
      Verder valt het op dat men op de flop veel vaker fold tegen een continuation bet. Op NL10 werden m'n continuation bets met AK op een lage flop veel te vaak gecalled en moest ik vaak inbinden en uiteindelijk folden vanwege trashhand. Op NL4 krijg ik m'n mislukte flops veel vaker. Had net nog AK op lage flop, ik doe continuation bet, villain called. Op de turn nog steeds trash voor mij, ik bet en hij moet al all-in om te callen. Hij called en ik denk: "bah, mislukt, ik wou dat hij folde". Laat ie AJ zien en win ik alsnog met high cards
    • OldNAn
      OldNAn
      Bronze
      Probeer eens 1 sessie SSS, je zult versteld staan.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Zoals viewer zei, het tijdstip idd ook van belang, als ik 's nachts speel kom ik veel meer fishies tegen dan overdag.

Ook let ik op 10NL meer op board texture, positie en aantal mensen in de pot in verband met cbets. Met andere woorden, ik cbet gewoon minder vaak ten opzichte van 4NL (Ik heb speciaal het artikel over cbets nog es doorgenomen, en dat hielp wel)
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      's ochtends is het beste, maar op nl10 zitten even slechte spelers als op nl4 naar mijn mening.
    • zazizo
      zazizo
      Bronze
      Probeer eens NL20 (als je de roll ervoor hebt)
      In mijn ervaring was daar altijd veel meer actie.
      Nl10 is erg tight, en er wordt angstig gespeeld (men lijkt bang een buy in te verliezen), ik won er wel maar het ging niet snel.
      Op NL20 ging het daarentegen als een speer.
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      lol echt onzin, als je niet veel wint op nl10 heb je grote leaks lijkt me.
    • RealPecunia
      RealPecunia
      Bronze
      Echt niet hoor, als je je gewoon aan de BSS charts houdt dan valt dat echt zwaar tegen. Bij mij wel in elk geval. Ik merk dat men op NL20 inderdaad wat slechter speelt. Ik heb geen BR voor BSS NL20 maar zit nu even te SSS'en op NL20 en dat gaat redelijk goed. Speel nu soms tegelijk NL4 en NL20, op allebei de tafels begin ik met $4. Op de ene tafel is dat 100BB, op de andere 20BB :rolleyes:
    • dustje
      dustje
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door RealPecunia
      Echt niet hoor, als je je gewoon aan de BSS charts houdt dan valt dat echt zwaar tegen. Bij mij wel in elk geval. Ik merk dat men op NL20 inderdaad wat slechter speelt. Ik heb geen BR voor BSS NL20 maar zit nu even te SSS'en op NL20 en dat gaat redelijk goed. Speel nu soms tegelijk NL4 en NL20, op allebei de tafels begin ik met $4. Op de ene tafel is dat 100BB, op de andere 20BB :rolleyes:
      op NL10 spelen ze echt neit beter dan op NL4 of NL20. Ja er zitten veel shorties, maar er zitten ook genoeg slechte shorties. Zoek de juiste tegenstanders gewoon op , geen probleem
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      ik adviseer je om nog eens goed te controleren of je stats kloppen, want dat kan echt niet. heb vandaag een deposit op titan gedaan en ik draai atm 10ptbb/100.
      grtz
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door markuselitus
      ik adviseer je om nog eens goed te controleren of je stats kloppen, want dat kan echt niet. heb vandaag een deposit op titan gedaan en ik draai atm 10ptbb/100.
      grtz
      10ptbb/100 is ook een upswing. in neem aan dat dit over minder dan 5k handjes is. Het is namelijk bijna onmogelijk om op 20k handjes 10ptbb/100 te draaien
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      natuurlijk! ik draai gemiddeld 4/5ptbb/100 maar dat was even om mijn eerste indruk aan te geven.
    • Kraelog
      Kraelog
      Bronze
      Wel naar mijn korte (3 dagen) ervaring is NL10 goed te doen op Titan. Ik heb eerst 25$ op 2k handen verloren (BR=50$ :( ) op 2NL & 4NL met BSS. Hiernaa ben ik vandaag alle artikelen van SSS gaan lezen en vanmorgen begonnen op NL10. Momenteel heb ik op 1250 handen NL10 12$ winst (met 4 bad beats AA/KK). Dus met SSS gaat het redelijk goed.

Ben nu ook Break Even: 13$ op NL20 op 28 handen gewonnen :D :D :D