0,50/1,00 - 72o - river valuebet?

• Classical
      Classical
      Bronze
      0,50/1 Fixed-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with 7:club: , 2:spade: . Hero posts a blind of $0,50.
      5 folds, Hero raises, BU folds, SB calls, BB folds.

Flop: (5,00 SB) 2:diamond: , 8:heart: , 8:spade: (2 players)
      SB checks, Hero bets, SB calls.

Turn: (3,50 BB) K:heart: (2 players)
      SB checks, Hero bets, SB calls.

River: (5,50 BB) 5:heart: (2 players)
      SB checks, Hero bets??

Preflop is de standaard open raise met any-two als je als CO ingestapt bent.

Ik speelde hier b/f op de river, in de hoop dat-ie bv A-high nog zou callen of evt een lage pocket zou folden. Is dat te dun? check-behind beter?
  • 7 antwoorden
    • henne007
      henne007
      Bronze
      ik zou niet op CO posten met slechts 9 spelers in.

river is check behind voor mij. ik denk niet dat je een PP kan laten folden. anders zou deze op de turn wel al gefold hebben.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ik vind CO posten juist wel prettig :P

En voor de rest ga ik mee met henne, daarbij waren er ook nog eens geen draws mogelijk.
    • henne007
      henne007
      Bronze
      in een van de artikels staat dat dit -EV als er geen 10 spelers inzitten. dus ik doe dit dan ook niet.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      het is 0EV bij 9 spelers, maar omdat je in het begin betere positie hebt, en een situatie als dit waarin raisen altijd +EV is zou ik ook in CO posten 9handed.
    • Makomar
      Makomar
      Black
      River is checkbehind voor mij. Het zijn er niet veel A in zijn coldcalling range, wel veele K,Q,J en Pocketpairs.

Jij krijgt een Pocketpair hier niet te folden, en A high zal meestal op de K op de Turn folden. Als hij deze Turn called heeft hij bijna altijd een made hand.

Als Turn en River blanks zijn, kan je hier tegen A high of K high valuebetten.
    • Classical
      Classical
      Bronze
      @Henne/Yoghi: normaal post ik alleen op CO als er 10 zitten, maar hier was dat kennelijk misgegaan.

@Makomar: Je hebt gelijk. Hij had trouwens A6, dus in dit geval leverde het me een extra BB op, maar in het algemeen is check-behind beter denk ik (daarom postte ik deze ook :) )
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Het kan wel zijn dat hij hier gewoon met A high downcalled, omdat hij weet dat jij iedere hand gaat raisen (ook 72o ;) ) als jij in de CO die blind post. Dus was het niet heel slecht gespeld van hem eigenlijk.

Maar ervan een note, en als hij hier A6 ook called als jij "echt" raised, kan jij het volgende keer AQ hier ook nog voor valuebetten.